Levný elektromobil VW se bude vyrábět v Bratislavě. Z jednoduchého důvodu
Ve slovenské Bratislavě se dnes vyrábějí koncernová miniauta a velká SUV. Do budoucna se tu počítá i s elektromobily.
Volkswagen aktuálně pracuje na výrazné expanzi na poli elektromobilů. Letos se začíná kompaktním hatchbackem ID.3, jehož předprodej již začal a jehož první kusy dorazí k zákazníkům v roce 2020. Dále se počítá i se sériovými koncepty dodávky I.D. Buzz nebo šmrncovního I.D. Vizzion. A dorazí i „levný“ elektromobil, s cenovkou pod 20.000 eur (cca 520.000 korun). Právě pro něj automobilka nyní hledá výrobní závod.
A výběr podle zákulisních zpráv padne na továrnu Volkswagenu v Bratislavě, kde letos odstartuje produkce miniaturních elektromobilů Seat e-Mii a Škoda eCitigo iV, které doplní již vyráběný Volkswagen e-Up!. Zcela nahradí výchozí minivozy se spalovacím motorem, které mají zcela skončit. Také jejich elektrické varianty ale v produkci vydrží jen krátce, nahradit by je měl právě nový levný elektromobil, a to již v roce 2022. Ve formě konceptu vůz přitom uvidíme již na podzim, na frankfurtském autosalonu.
Elektrický Volkswagen za půl milionu se podle původních plánů měl vyrábět v německém Emdenu, který se do budoucna zaměří na produkci elektromobilů, jenže na Slovensku je levnější pracovní síla než v Německu, což se v případě levného modelu vždy hodí. Jestli chce Volkswagen jeho cenu udržet co nejníže, musí být jeho výroba co nejlevnější. A to u našich západních sousedů nebude...
Zamýšlená výroba levného elektromobilu v Bratislavě ale znamená nutnost naplnění výrobní kapacity továrny v Emdenu. Ten už se totiž „zbavil“ rodiny Passat, která se podle rozhodnutí Volkswagenu bude do budoucna vyrábět v Kvasinách, u Škody. Volkswagen ale má řešení, v dolnosaském městě by se mohlo vyrábět připravované kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ten se podle dosavadních plánů měl vyrábět ve Cvikově, ohromný zájem o ID.3 ale naznačuje, že by si tato továrna mohla vystačit jen s ním.
O „levném“ elektromobilu z dílny Volkswagen toho kromě cenovky moc nevíme. Od Volkswagenu každopádně budou odvozeny i podobně koncipované modely značek Škoda a Seat. Právě španělský výrobce má dokonce na starosti vývoj techniky pro tato asi čtyři metru dlouhá auta. Základem bude upravená verze platformy MEB, přizpůsobená právě malých elektrovozům. Ročně chce Volkswagen vyrábět až 200.000 kusů těchto elektromobilů tří značek.