Nejlevnější šestiválcové kupé v Česku je Nissan 370Z. Nestojí ani 900 tisíc korun
Není tomu tak dávno, co bylo možné v Česku sehnat poměrně dost dostupných šestiválcových kupé. Kupříkladu Infiniti G37 s výkonem 235 kW stálo v roce 2009 1.140.900 korun, jenom o pár let později si řada motoristických novinářů právem „učůrávala“ z Hyundaie Genesis Coupé s „tři-osmičkou“ o výkonu 223 kW za 829.900 Kč, a pod milion se v té době vešel i Nissan 370Z s motorem 3.7 V6 o výkonu 241 kW. Byla to hezká doba, dnes už ale G37 ani Genesis Coupé na českém trhu nekoupíte a německé vozy se pod milion nepodívají ani náhodou, natož pak britský Jaguar F-Type. Ještě, že zbyl Nissan 370Z…
Na současnou nabídku českého zastoupení jsem narazil náhodou a nestačil se divit, za jak „směšné“ peníze se dneska 370Z prodává – za 860.000 Kč! Pravda, už se jedná o starší auto, prodává se od roku 2009, upřímně řečeno si ale myslím, že právě v nejlevnějším provedení půjde o ono puristické kupé, o kterém jsem nedávno psal v testu Subaru BRZ. Mimochodem, kupé od Subaru vychází v plné výbavě na 815.900 Kč, pořád je to ale „jenom“ čtyřválec, byť charakterní.
Základní cena 860.000 Kč je po slevě 55.000 Kč, které je součástí aktuální akční nabídky. Pokud se podíváte do současného ceníku 370Z, možná vás zarazí platnost do 30. 6. 2017. Avšak žádný strach. Ani pro další kvartál se akce vztahovaná na 370Z nemění, kupé bude za tyto peníze ještě přinejmenším další tři měsíce. Jedná se o provedení Standard (dostupné pouze pro kupé s manuální převodovkou), které na rozdíl od linií Premium a Platinum nemá samoopravovací lak za 30.000 Kč, systém Synchro Rev Control, po jehož aktivaci si motor sám dává meziplyny, nebo asistent rozjezdu do kopce. Chybí také tempomat s ovládáním na volantu, audio Bose nebo navigace, ono je to ale vlastně docela jedno.
Když to vezmu kolem a kolem, žádný z výše uvedených prvků by mi nechyběl, protože vše podstatné je už v základu obsaženo. Čalounění elektricky nastavitelných sedadel je látkové, což mi vyhovuje, standardem je automatická klimatizace, xenonové světlomety s automatickým nastavením výšky, diodové denní svícení, osmnáctipalcová litá kola, airbagů je šest a rádio má čtyři reproduktory a bluetooth handsfree. Co potřebujete více?
Pátral jsem i po dalších šestiválcových kupé přibližné velikosti Nissanu 370Z oficiálně prodávaných na našem trhu a vyšli mi pouze zástupci značek BMW, Jaguar, Mercedes-Benz a Porsche. Tady už jsou ale ceny pochopitelně vyšší. BMW M240i s výkonem 250 kW stojí přinejmenším 1.209.000 Kč, Jaguar F-Type (250 kW) vychází na 1.811.249 Kč, Mercedes-Benz C400 4Matic kupé začíná na 1.431.430 korunách (šestiválec se u nás bez čtyřkolky neprodává), a Porsche 911 Carrera s 272 kilowatty stojí 2.720.000 korun. U Porsche by ještě loni připadal v úvahu i Cayman, ten ale v rámci modernizace dostal čtyřválce.
Nissan 370Z - Technická data a akční české ceny | ||
Karoserie | Kupé | Roadster |
Motor | 3.7 V6 VQ37VHR | 3.7 V6 VQ37VHR |
Zdvihový objem [cm3] | 3696 | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 241/7000 | 241/7000 |
Točivý moment [N.m/min] | 363/5200 | 363/5200 |
Převodovka | 6M(7A) | 6M(7A) |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,3(5,6) | 5,5(5,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,6 | 11,2(10,9) |
Cena Standard [Kč] | 860.000 | - |
Cena Premium [Kč] | 990.000 | - |
Cena Platinum [Kč] | 1.060.000 | - |
Cena Premium AT [Kč] | 1.050.000 | - |
Cena Platinum AT [Kč] | 1.120.000 | - |
Cena Roadster Premium [Kč] | - | 1.080.000 |
Cena Roadster Premium AT [Kč] | - | 1.140.000 |
Cena Roadster Platinum AT [Kč] | - | 1.210.000 |