Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejoblíbenějším elektromobilem v českých firmách je Škoda Enyaq. Daří se i VW a BMW

Škoda Enyaq RS iV
Škoda Enyaq RS iV
Škoda Enyaq RS iV
Škoda Enyaq RS iV
77 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)

Podle společnosti Drivalia získává elektromobilita mezi firemními zákazníky v Česku stále více fanoušků. Nepřekvapí, že nejoblíbenějším modelem je ten z Mladé Boleslavi.

Leasingová společnost Drivalia Lease Czech Republic má u nás ve správě přes 30 tisíc firemních automobilů s širokým množstvím pohonů. Největší zastoupení má samozřejmě domácí Škoda, která s podílem 57 % zcela dominuje. Mezi elektromobily už ovšem takhle silné postavení nemá, byť si přesto udržuje velký náskok před ostatními značkami.

Ve skupině čistých elektromobilů škodovky tvoří 35 % portfolia, v případě plug-in hybridů jde o 47 procent. Nejčastěji zastoupeným elektromobilem je Škoda Enyaq, následuje Volkswagen ID.3 se zhruba třetinovým podílem vůči českému SUV a BMW i6 s šesti procenty.

„U čistých elektromobilů je situace na trhu vyrovnanější. Větší procento klientů volí v této skupině aut prémiové značky. Důvody jsou poměr ceny a dojezdu, širší nabídka modelů a také fakt, že ve flotilách elektromobily obvykle nahrazují konvenční vozy ve vyšších automobilových segmentech,“ vysvětluje Jana Faltová, Business Performance Manager společnosti Drivalia.

Ve velkých firmách se hůře prosazují nové značky včetně americké Tesly, která přitom loni v Česku výrazně navýšila prodeje, když těžila z dotací, které byly určeny pro podnikatele a podmíněny financováním pomocí úvěru.

Video placeholder
Volkswagen ID.3 a první videodojmy • Zdroj: Auto.cz

Podle údajů SDA vykázala Tesla za celý rok 2024 v Česku 3695 nových registrací. Nejžádanějším elektrickým vozem byla Tesla Model Y s 1998 registracemi. Následovaly Tesla Model 3 s 1644 registracemi a za ní v těsném závěsu Škoda Enyaq s 1641 registracemi. „Velcí flotiloví zákazníci jsou specifičtí tím, že mají striktnější interní pravidla pro výběr služebních vozidel. Obvykle u nich převládá konzervativní přístup a navíc požadují kvalitní poprodejní služby včetně husté sítě regionálních servisů. V tomto ohledu mají tradiční značky zatím výhodu,“ vysvětluje Jana Faltová.

Nejoblíbenější značky ve flotile společnosti Drivalia v Česku
Celkem  Elektromobily Plug-in hybridy 
PořadíZnačka Podíl (%)PořadíZnačka Podíl (%)PořadíZnačka Podíl (%)
1.Škoda571.Škoda351.Škoda47
2.Volkswagen72.Volkswagen152.Volvo20
3.Toyota53.BMW103.BMW12
4.Hyundai5      

Drivalia u svých zákazníků eviduje stoupající zájem o elektřinu. Aktuálně na ni jezdí každé desáté objednané vozidlo, přičemž elektromobily zaujímají pět procent, plug-iny o desetinu procenta méně. Podle dat se též zvětšuje počet firem, které do svých flotil výrazně elektrifikovaná auta zavádějí.

Nejoblíbenější modely ve flotile společnosti Drivalia v Česku
Elektromobily Plug-iny  
PořadíModelPodíl (%)PořadíModelPodíl (%)
1.Škoda Enyaq351.Škoda Octavia iV30
2.Volkswagen ID.3112.Škoda Superb iV19
3.BMW i463.Volvo XC609
4.Ford Mustang Mach-E64.Volvo XC907
5.Hyundai Ioniq 555.BMW X55
6.Opel Corsa Electric5   

Aktuálně má 18 % firemních klientů ve flotile aspoň jeden elektromobil, ve skupině korporátních zákazníků je to 21 %. Nejčastěji tito zákazníci působí v energetice, v sektoru ICT anebo ve farmaceutickém průmyslu. „Podniky, které na elektřinu převádějí celou flotilu, jsou stále výjimkou. Přibývá ale firem, které počty elektromobilů postupně navyšují v souladu se svou dlouhodobou strategií přechodu od spalovacích pohonů,“ doplňuje Jana Faltová.

Vstoupit do diskuze (11)