Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejpodivnější Chevrolet je stále v prodeji a není se čemu divit

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Tmavě červený originál z roku 2008 potřebuje servis a stojí skoro desetinu původní ceny. Exotický Chevrolet si zaslouží záchranu, protože nemá obdoby.   

Autor bizarních prototypů Mike Vetter nabízí individualistům úpravy jejich automobilů do jednokusových futuristických projektů. Konverze ETV (Extra Terrestrial Vehicle) lze aplikovat na různá hnací ústrojí skrytá pod nafouknutým exteriérem atypického tvarování. Mezi šokující výtvory patří asi nejpodivnější Chevrolet, který je opakovaně k prodeji.

Není se čemu divit, že výstřední Cobalt zase hledá majitele, rukopis Vettera změnil tuctový kompakt na mezigalaktickou loď. Nevšední design vychází z letitých zkušeností volnomyšlenkářského výtvarníka, který začínal přestavbami Pontiacu Fiero na napodobeniny Ferrari či Lamborghini. Kopie právně podchycených modelů vyvolávaly spory, proto se abnormálně kreativní umělec rozhodl orientovat na divoké originály.

Trefit neokoukaný vzhled v automobilovém průmyslu vyžaduje enormní představivost, zdánlivě už není prostor pro nová řešení. Opak je pravdou, zázračné verze vznikají v továrně pojízdných zázraků Kit Car Factory na Floridě. Vetter vyrábí propracované body kity pro řadu modelů různých automobilek od Porsche přes Toyotu po Chevrolet. Výsledky vyvolávají vášnivé diskuse, zároveň je obohacen přísně racionální automobilový trh.

ETV je výsledkem náčrtu sportovního vozidla pro Vetterovu dceru. Původní myšlenka narostla do neuvěřitelného experimentu poskládaného z panelů skelných vláken. Tmavě červené tělo vesmírné lodi značky Chevrolet překrývá i nepřiznané disky kol a nízké čelní sklo zabírá skoro polovinu délky auta. Podivný exteriér podtrhují vystouplé nasávací otvory po zaoblených stranách vyhlazené rakety. Samostatnou kategorií je žebrování vedoucí k zádi zakončené přesahem připomínající přítlačné křídlo. Vnější umělecký rozmach překvapivě nekoresponduje s vnitřním uspořádáním.

Za vzhůru vyklopenými dveřmi udiví sériová palubní deska zastaralého Cobaltu. Změn doznalo jen některé obložení a čalounění obyčejných sedadel. Dvoumístné uspořádání vypadá utopené, což potvrzují připomínky na nedostatečný výhled z uměleckého pokusu vybočit z řady masové produkce.   

Vzhledově povedená výstřednost by měla být vybavena 2,2litrovým čtyřválcem Ecotec o výkonu cca 150 koní (110 kW), řazení řeší automatická převodovka. Chybné hlášky na archaickém palubním počítači upozorňují na potřebu servisu, kromě kontroly tlaku v pneumatikách vyžadují péči také kamery a vzduchové pružení.

Opravy čekají na nového majitele, po několika dražbách a pobytu v muzeu se exotický Chevrolet snad dostane do dobrých rukou. Původní cena byla 95 tisíc dolarů (dnes 2,1 milionu Kč), prodejce v aukci očekává daleko méně – 10.400 až 15.600 dolarů (235 až 352.000 Kč).

Video se připravuje ...

Mirek Mazal
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
1. 5. 2022 20:43
Toľko
práce a pritom taká blbosť ... aj tak je ale zaujímavé čo tam všetko môže legálne na cesty.