Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
105 Fotogalerie

Nejprodávanější auta roku 2024 v Německu: Suverénní Volkswagen a čtvrtá octavia

Ondřej Šámal

Navzdory krizi obsadil Volkswagen první tři místa v registracích nových aut za rok 2024. Mezi desítkou nejlepších není ani jediný elektromobil.

Nejen německý automobilový průmysl má před sebou velké výzvy. Sázka na elektromobilitu se zatím nevyplácí, naši západní sousedé se musejí též vypořádávat s vysokými cenami energií a drahou prací, která výrazně osekává profitabilitu tamní výroby. Nejvýrazněji se nové výzvy projevují u Volkswagenu, který řeší uzavírání fabrik a další úsporná opatření.

Přesto se této největší evropské automobilce na domácím, německém trhu loni dařilo. Obsadila totiž první tři místa v rámci registrací, přičemž mezi nejlepšími deseti modely má dohromady pět zástupců.

Vůbec špatně si nevedla ani Škoda, které již roky patří titul nejúspěšnější importované značky na německém trhu. Její octavia se totiž zařadila hned za své koncernové sourozence a obsadila skvělou čtvrtou příčku.

Pomyslnými vítězi jsou ovšem také Opel Astra se Seatem Leon. Právě tyto dva kompakty v rámci desítky nejlepších zaznamenaly nejvyšší meziroční nárůst registrací. První jmenovaný si připsal téměř 90procentní růst, španělský soupeř si polepšil o více než 37 %.

Video placeholder
Modernizovaný Volkswagen Golf VIII • Volkswagen

Mimo první desítku se dařilo také Citroënu C3 (+71,3 %), sesterskému Peugeotu 208 s nárůstem 58,8 procent, letitému Seatu Ibiza, který se zlepšil téměř o 60 procent, a třeba též Mitsubishi Eclipse Cross, jež počet registrací téměř zdvojnásobilo.

Nejprodávanější osobní vozy v Německu za rok 2024
PořadíModelPočet registracíMeziroční změna (%)
1.Volkswagen Golf100.18323,5
2.Volkswagen T-Roc75.3989,8
3.Volkswagen Tiguan67.0574,8
4.Škoda Octavia50.81721,5
5.Volkswagen Passat47.7200,5
6.Opel Astra47.60189,7
7.Opel Corsa43.467-19
8.BMW X137.154-0,3
9.Seat Leon37.12937,2
10.Volkswagen Polo36.757-

Mezi propadáky se naopak zařadil Fiat 500 (-56 %), jehož výroba loni skončila. Původní generaci z roku 2007 má postupně nahradit spalovací varianta elektrického 500e. O 38 procent nižší registrace zaznamenal Mercedes-Benz C. A nejlépe na rok 2024 nebudou vzpomínat ani v Tesle. Model 3 totiž v Německu meziročně ztratil 55 procent, SUV Y spadlo o 35 %.

Ostatně naprostá většina elektromobilů loni skončila v červených číslech. V polovině prosince 2023 totiž německá vláda zrušila dotace na jejich pořízení. A vzhledem k tomu, že lokálně bezemisní auta si lidé a firmy pořizují hlavně díky těmto subvencím, jejich registrace výrazně klesly.

Vedle samotných modelů si můžete prohlédnout také přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich procentuální podíl v daném segmentu.

Přehled vítězů jednotlivých segmentů
SegmentModelPodíl v rámci segmentu (%)
Mini Toyota Aygo X37,7
Malá autaVolkswagen Polo-
Nižší střední třídaVolkswagen Golf20,7
Střední třídaVolkswagen Passat17,8
Vyšší střední třídaBMW 531,6
Luxusní vozyPorsche Taycan27,7
SUV/Terénní vozyVolkswagen Tiguan19,6
Sportovní vozyPorsche 91141,1
MinivanyMercedes-Benz B58,4
Velkoprostorové vozyDacia Jogger35,7
Užitkové vozyVolkswagen Transporter21,9