Nejprodávanější auta roku 2024 v Německu: Suverénní Volkswagen a čtvrtá octavia
Navzdory krizi obsadil Volkswagen první tři místa v registracích nových aut za rok 2024. Mezi desítkou nejlepších není ani jediný elektromobil.
Nejen německý automobilový průmysl má před sebou velké výzvy. Sázka na elektromobilitu se zatím nevyplácí, naši západní sousedé se musejí též vypořádávat s vysokými cenami energií a drahou prací, která výrazně osekává profitabilitu tamní výroby. Nejvýrazněji se nové výzvy projevují u Volkswagenu, který řeší uzavírání fabrik a další úsporná opatření.
Přesto se této největší evropské automobilce na domácím, německém trhu loni dařilo. Obsadila totiž první tři místa v rámci registrací, přičemž mezi nejlepšími deseti modely má dohromady pět zástupců.
Vůbec špatně si nevedla ani Škoda, které již roky patří titul nejúspěšnější importované značky na německém trhu. Její octavia se totiž zařadila hned za své koncernové sourozence a obsadila skvělou čtvrtou příčku.
Pomyslnými vítězi jsou ovšem také Opel Astra se Seatem Leon. Právě tyto dva kompakty v rámci desítky nejlepších zaznamenaly nejvyšší meziroční nárůst registrací. První jmenovaný si připsal téměř 90procentní růst, španělský soupeř si polepšil o více než 37 %.
Mimo první desítku se dařilo také Citroënu C3 (+71,3 %), sesterskému Peugeotu 208 s nárůstem 58,8 procent, letitému Seatu Ibiza, který se zlepšil téměř o 60 procent, a třeba též Mitsubishi Eclipse Cross, jež počet registrací téměř zdvojnásobilo.
Nejprodávanější osobní vozy v Německu za rok 2024 | |||
Pořadí | Model | Počet registrací | Meziroční změna (%) |
1. | Volkswagen Golf | 100.183 | 23,5 |
2. | Volkswagen T-Roc | 75.398 | 9,8 |
3. | Volkswagen Tiguan | 67.057 | 4,8 |
4. | Škoda Octavia | 50.817 | 21,5 |
5. | Volkswagen Passat | 47.720 | 0,5 |
6. | Opel Astra | 47.601 | 89,7 |
7. | Opel Corsa | 43.467 | -19 |
8. | BMW X1 | 37.154 | -0,3 |
9. | Seat Leon | 37.129 | 37,2 |
10. | Volkswagen Polo | 36.757 | - |
Mezi propadáky se naopak zařadil Fiat 500 (-56 %), jehož výroba loni skončila. Původní generaci z roku 2007 má postupně nahradit spalovací varianta elektrického 500e. O 38 procent nižší registrace zaznamenal Mercedes-Benz C. A nejlépe na rok 2024 nebudou vzpomínat ani v Tesle. Model 3 totiž v Německu meziročně ztratil 55 procent, SUV Y spadlo o 35 %.
Ostatně naprostá většina elektromobilů loni skončila v červených číslech. V polovině prosince 2023 totiž německá vláda zrušila dotace na jejich pořízení. A vzhledem k tomu, že lokálně bezemisní auta si lidé a firmy pořizují hlavně díky těmto subvencím, jejich registrace výrazně klesly.
Vedle samotných modelů si můžete prohlédnout také přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich procentuální podíl v daném segmentu.
Přehled vítězů jednotlivých segmentů | ||
Segment | Model | Podíl v rámci segmentu (%) |
Mini | Toyota Aygo X | 37,7 |
Malá auta | Volkswagen Polo | - |
Nižší střední třída | Volkswagen Golf | 20,7 |
Střední třída | Volkswagen Passat | 17,8 |
Vyšší střední třída | BMW 5 | 31,6 |
Luxusní vozy | Porsche Taycan | 27,7 |
SUV/Terénní vozy | Volkswagen Tiguan | 19,6 |
Sportovní vozy | Porsche 911 | 41,1 |
Minivany | Mercedes-Benz B | 58,4 |
Velkoprostorové vozy | Dacia Jogger | 35,7 |
Užitkové vozy | Volkswagen Transporter | 21,9 |