Nejrychlejším sedanem na Nürburgringu je Subaru. Rekord má však velké ale…
Vrátíme se, hlásilo Subaru po neúspěšném pokusu o rekord před dvěma měsíci. S vozem WRX STI Type RA NBR Special chtěla japonská automobilka na slavném Nürburgringu bojovat o titul nejrychlejšího sedanu, avšak počasí tehdy bylo proti, pokusy doprovázel vydatný déšť.
Výrobce svůj slib dodržel a do Zeleného pekla se po pár týdnech opět vrátil. S časem 6:57,5 se Subaru skutečně podařilo urvat rekord pro nejrychlejší sedan, který kdy na této trati měřený pokus absolvoval. Navíc je to jen o půl vteřiny horší čas než ten, který tu již před časem zaznamenalo Porsche s modelem 918 Spyder.
Jde o auto vyladěné britskou značkou Prodrive. Pohání jej dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem okolo 474 kW. Převodovka je taktéž speciální, jedná se o specifikaci pro WRC a samozřejmostí je i pohon všech kol. Jde o stejný vůz, který zaznamenal rekord na ostrově Man a následně i během show v Goodwoodu. Pro Nürburgring ale dostal některé sofistikovanější prvky, včetně aktivního zadního spoileru.
V čem je háček? Ani sebebohatší zákazníci si vůz s těmito specifikacemi nepořídí. Maximem tak může být limitovaná edice 500 kusů s 2,5litrovou jednotkou vyladěnou na 231 kW, ta však bude dostupná jen ve Spojených státech. Přesto Subaru věří, že tímto rekordem přiláká na chystanou silniční verzi WRX STI Type RA více pozornosti. Video z jízdy hodlá zveřejnit později.