Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší kuriozity na pražských silnicích: Experimentální značení na úkor motoristů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)

Třetí epizoda pořadu Silničář se zaměřuje na kuriozity pražského dopravního značení, které mnohdy působí až poněkud experimentálně.

Petr Slováček ze Světa motorů, který je průvodcem pořadu Silničář, se v jeho třetí epizodě podívá na několik míst v Praze, kde bylo využito poněkud experimentální dopravní značení. To slouží většinou ve prospěch parkování, chodců nebo cyklistů, téměř vždy však vzniklo na úkor motoristů.

Podíváme se například na Poděbradskou ulici, kde poblíž jedné z nejvytíženějších pražských křižovatek vznikla absurdní situace: kvůli přebíhajícím chodcům vznikl nad vystavěným podchodem ještě přechod, který přispívá ke vzniku kolon i zbytečných emisí.

Na Vrbenského ulici, kde se vedení města rozhodlo zklidnit dopravu převedením silnice z režimu dva + dva pruhy do režimu jeden + jeden pruh, pak zase vniklo na silnici značení, které spíš připomíná pestrobarevné omalovánky.

A zajímavým unikátem je také bezpečnostní zkratka na křižovatce ulic Vrbenského a Partyzánská, která nejenže vede odnikud nikam, ale také může vytvářet pro cyklisty možná až poněkud nebezpečnou situaci.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)

Doporučujeme

6. 7. 2022 12:42
Kolik?
Kolik jste viděli v této či jiných reportážích Silničáře projet cyklistů?
Avatar - del42sa
12. 5. 2022 08:46
experimentální značení
tyhle podivnosti najde člověk po celé Praze, zřeba na nově zrekonstruované Olšanské ulici, nebo na pražském okruhu v Holešovičkách na mostě Barkádníků, ve směru Ustí Nad Labem kde si ty pruhy kreslí tak jak je to zrovna napadne bez ohledu na nějaké normy a pravidla respektující minimální šířku. Připomíná to autistu, který si kreslením kompenzuje svoje postižení. Z kdysi rovných ulic se teď stávají komunikace, kde řidič musí neustále korigovat volantem z prava do leva podle toho jak to tam zrovna někdo nakreslil, každých 100m jsou tam totiž takové ty "ochrané výstupky" pro chodce, které zasahují hodně do komunikace a do toho se často pletou ještě cyklopruhy. Kdysi rovná komunikace se pak vlní jako had, nemluvě o tom, že na většině těch komunkací byly většinou původně dva pruhy a teď je pouze jeden, což má negativní vliv na propustnost ve špičkách. Když se na to někoho zeptám, proč se takové věci u nás realizují, tak tvrdí že je to nařízení Unie, ale nikde jinde v Evropě jsem takové nesmysly na silnicích neviděl, kromě u nás, včetně těch všudypřítomných zelených plastových sloupků :no:
12. 5. 2022 07:53
Nejen radnice jsou vinny!
Nenalhávejme si, milý Světe motorů, že všechno způsobily radnice! Radnice reagují na chování "řidičů" a na požadavky těch, co jsou v denním provozu slabší. Je to válka, válka mezi totálně bezohlednými a těmi, co se snaží zachovat alespoň trochu slušné podmínky života ve velkém městě.
Je pozoruhodné, jak se neustále ve sdělovacích prostředcích zdůrazňuje, že centrum města není pro současnou dopravu dimenzováno, a jak nicotný je počet "řidičů", kteří tuto zjevnou skutečnost ignorují...
Jinými slovy, Pražáci jsou fakt duševní invalidé.
Avatar - petr petrumr
11. 5. 2022 18:14
praha?
Moc špatností jsem tam neshledal, to zužení před přechodama je nutnost pro bezpečnost přecházejících. Doufám, jak nastoupí neekologické auta co budou kontrolovat parkovné se zaměří i na ty nákladáky. Fotka zákaz stání a plná ulice stojících aut a to sem si myslel, že pražáci jsou vystudovaní..... fotka 15 krásně dokumentuje, co ve městě má jezdit.