Největší silák mezi pick-upy? Tenhle Chevrolet utáhne přes 16,3 tuny
Drsně vyhlížející novinka uveze šest dalších pick-upů, menší buldozer nebo 14 závodních Porsche. Podle Chevroletu se tak jedná o vůbec největšího tahouna ve svém segmentu.
Pokud patříte k milovníkům silných amerických strojů, pak nejspíš tušíte, jak neuvěřitelné umí být jejich tažné schopnosti. Stačí se podívat na Ford F-350 Super Duty s dvoumontáží, který utáhne cca 16.216 kg, nebo RAM 3500 HD, který zvládne utáhnout cca 15.921 kg. Oba stroje v kategorii Class 3 však strčí do kapsy nový Chevrolet Silverado 3500HD.
Chevrolet totiž nedávno ohlásil, že jeho největší silák mezi velkými pick-upy zvládne utáhnout náklad o hmotnosti až 16.329 kilogramů! Chevrolet se tak na propagačních snímcích chlubí například přívěsem s menším buldozerem, ve videu zmiňuje schopnost odtáhnout 6 dalších pick-upů a kolegové z TheDrive přidávají, že by se na vlek vešlo až 14 závodních Porsche 944 série NASA.
Schopnosti Chevroletu Silverado 3500HD byly působivé ještě před modernizací, díky úpravě podvozku a další výbavy se však automobilce povedlo zvýšit tažnou kapacitu o dalších téměř 227 kilogramů. Dechberoucí schopnosti přitom nabídne Silverado 3500 HD v provedení Work Truck, s dvou i čtyřdveřovou kabinou, 6.6 litrovým dieselem Duramax, 10-stupňovým automatem Allison a paketem Max Tow Package.
Schopnost utáhnout náklad o hmotnosti 16.329 kilogramů se ovšem vztahuje pouze k použití systému gooseneck, kdy je speciální vlek připojen na adaptér připevněný na korbě pick-upu. V podstatně se jedná o alternativu systému fifth-wheel, známého z velkých tahačů, systém gooseneck ovšem umožňuje větší volnost pohybu vleku například při jízdě po rozbitých silnicích. Na „klasické“ kouli utáhne Silverado cca 9.072 kilogramů.
Nové Silverado 3500HD však nechce upoutat pozornost pouze svými výkony, díky nové technice by mělo zákazníkům výrazně usnadnit každodenní provoz. Automobilka přidala například osm kamer, které nabízí 15 různých úhlů pohledu. Řidičům tak usnadní nejen připojování vleku, ale i manévrování s vlekem i bez něj.
Nové senzory také pomohou s předjížděním – počítají totiž s přidanou délkou vleku a v případě aktivaci blinkrů upozorní na riziko možné srážky. Další systémy by pak měly zabránit situaci, kdy dojde k tzv. zlomení návěsu.