Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 5. 1. 2016 • 13:41
15
Německá policie začíná letos poprvé využívat úsekové měření rychlosti na silnicích. Pilotní projekt se spouští v Dolním Sasku a pokud pomůže ke snížení počtu dopravních nehod na sledované silnici, měla by se tato technika rozšířit v celém Německu.

Kritici opatření však varují, že úsekové měření může narušit ochranu osobních údajů, což je v zemi citlivé téma.

Zatímco v Česku užívá policie úsekové měření rychlosti už řadu let, v Německu dosud policisté měřili pouze okamžitou rychlost vozidel projíždějících konkrétním místem. Průměrnou rychlost na stanoveném úseku silnice začínají kontrolovat až nyní, první sledovanou trasou se staly tři kilometry silnice první třídy B6 mezi obcemi Gleidingen a Laatzen nedaleko Hannoveru.

"Od roku 2011 se na tomto krátkém úseku stalo 28 dopravních nehod, při nichž bylo celkem deset osob lehce zraněno, tři těžce a dvě osoby dokonce přišly o život," uvedlo dolnosaské ministerstvo vnitra. Podle policie většinu nehod zavinilo nedodržení povolené rychlosti, proto nyní spolková země investovala 200.000 eur (5,4 milionu korun) do zavedení automatického systému úsekového měření rychlosti.

Pokud pilotní projekt úsekového měření rychlosti přispěje ke snížení počtu dopravních nehod, chce ho německá policie rozšířit i na další silnice. V první řadě by to měly být tunely, kde je pro policisty obtížné měřit okamžitou rychlost, následovat by měly úseky dálnic se sníženou povolenou rychlostí.

Systém funguje obdobně jako v Česku. Kamery na začátku a na konci úseku vyfotí auto s poznávací značkou a podle doby, jak dlouho trvalo řidiči měřený úsek projet, vypočítají rychlost vozu. Data o autech, která povolenou rychlost dodrží, se ihned vymažou, majitelům vozidel porušujících dopravní předpisy přijde automaticky pokuta.

Právě automatický charakter úsekového měření vyvolává v Německu kritiku. "Kdyby skutečně šlo o dopravní bezpečnost, nebylo by mnohem jednodušší odstranit nebezpečná místa na silnicích? Podle mě tady nejde tolik o bezpečnost, jako spíš o zavedení tohoto hlídacího monstra na německé silnice," uvedl dopravní expert týdeníku Focus Michael Haberland, který o systému mluví jako o "Velkém bratrovi".

Kriticky se k systému staví i největší německý autoklub ADAC, podle něhož není k zavádění úsekového měření rychlosti v Německu důvod a policie může kontrolovat dodržování povolené rychlosti i jiným způsobem. Za neetické považuje autoklub skutečnost, že jsou fotografováni i řidiči, kteří jezdí podle předpisů. "A kromě toho zůstává zásadní problém, že disciplína řidičů po projetí sledovaného úseku znovu klesne na běžnou úroveň," varuje ADAC.

Související články

9. 2. 2016 14:09
Re: To zas bude nadílka
Přesně tak. Information is ammunition. Proto nevěř tomu, že by se ty fotky "jen tak smazaly". Prověří se, zajímavé se uloží, zbytek.."anonymizuje". Ale stačí se podívat třeba na systém, který hlídá permanentky v lyžařských střediscích..tam si vás vyfotí a uloží, ani nevíte..z důvodu nepřenositelnosti permanentky..

Problém je zase zpátky mnohem filosofičtější: lidi budou koukat po kamerách, místo na silnice, kvůli úseku, kde zpomalí, pak o to víc šlápnou na plyn, aby to dohnali, sledované úseky budou vyvolávat vlny prudce brzdících řidičů a kolony a někdo vykáže, že díky jeho nápadu se někde stalo o jednu bouračku míň a tudíž má sukces a chce dostat metál.

Nevěřím v přidanou hodnotu bezpečnosti na úkor ztráty svobodné vůle.
Avatar - Bully_
6. 1. 2016 10:34
Re: To zas bude nadílka
Nejde o to, ze nebudu nic platit nebo ze o mne/o spolujezdci/mem aute a jeho pohybu MOZNA nebude nikdo shromazdovat nejaka data.
Jde o to, ze pokud neco spatneho udelam, musim byt pripraven za to nest nasledky. Pokud ale nic spatneho neudelam, nechci, aby me porad nekdo spicloval a drzel mne nachystany nuz pod krkem. Vim, ze se vsemu sledovani a buzeraci tohoto typu bohuzel nevyhnu uz ani dnes, ale snazim se tomu uz z principu vyhybat. At tomu, co uz existuje, nebo v nejake mire bojovat proti tomu, co se teprve chysta.
Avatar - Aoyagi
6. 1. 2016 09:59
Re: Prosim zachovajte paniku
To zní jako něco, co by měli dávat do aut lidem místo bodů.
Avatar - Emel
6. 1. 2016 08:34
Re: To zas bude nadílka
Zatím vytipovali jeden úsek, kde dochází k velkému počtu vážných nehod a jejich příčinou je často rychlost. Teď... i kdyby tam to měření nezavedli, tak zřejmě samotná reklama nehodovost na úseku sníží. Ale fajn, je to přístup, kdy o tom někdo přemýšlí. Je otázka, co bude ve druhé vlně.
6. 1. 2016 08:03
Re: To zas bude nadílka
Přečetl jsi si článek a názory odborníků? Ano, mnohem výnosnější je špízlovat než řešit nebezpečné úseky změnou a revizí dopravní situace. Ani bych se nedivil, kdyby jsi v prosinci vyfasoval svůj vůz na skrytý dozor...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku