Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo chce urychlit konec příspěvků na pořízení elektromobilů a PHEV

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Příspěvky na plug-in hybridy by mohly skončit ještě letos, příspěvky na pořízení elektromobilu by pak mohly být od příštího roku postupně regulovány v rámci desítek procent.

Podle informací kolegů z Automotive News Europe chce německé ministerstvo financí ukončit poskytování příspěvků na pořízení plug-in hybridních automobilů již koncem tohoto roku. Do konce příštího roku by pak měl být omezen i příspěvek na pořízení klasického elektromobilu. A to až o 33 procent.

V řeči čísel by to znamenalo, že zájemci o pořízení plug-in hybridního vozidla přijdou o příspěvek až 4500 eur (cca 110 000 Kč). Zájemci o pořízení elektromobilu by pak namísto až 6000 eur (cca 147.000 Kč) dostali v příštím roce 4000 eur (cca 98.00 Kč). V letech 2024 a 2025 by pak příspěvky zřejmě ještě dál klesaly na 3000 eur (cca 73.000 Kč).

Krok, o kterém měl jako první informovat německý Frankfurter Allgemeine Zeitung, by měl být součástí plánu, který chce cílit příspěvky více na ochranu životního prostředí. Nyní by však zatím měl být jen probírán na odpovědných ministerstvech.

Vládnoucí koalice se však měla již v minulosti shodnout na podpoře pouze takových hybridních vozidel, která mají prokazatelný pozitivní dopad na životní prostředí. Příspěvky by pak měly být kompletně zastaveny po roce 2025.

Německé sdružení automobilového průmyslu VDA však vnímá zprávy o možném ukončení podpory pro plug-in hybridní vozidla poměrně kriticky. „Plug-in hybridy slouží jako průkopníci k přechodu na elektrickou mobilitu,“ uvedl Hildegard Mueller, předseda VDA. Podle jeho slov by odstranění příspěvků na PHEV vozy mohlo ohrozit nástup elektrické mobility a ignorovalo by skutečnosti zákazníků v Německu.

Německý ministr financí Robert Habeck nicméně uvádí, že se ministerstvo potřebuje více zaměřit na podporu e-automobilů a ochranu životního prostředí. Plug-in hybridy jsou prý podle názoru ministerstva již „obchodovatelné“ a nepotřebují tak další podporu z veřejného financování.

Ondřej Mára
Diskuze (44)

Doporučujeme

20. 4. 2022 15:38
Re: Včera bylo pozdě...
ne mytne brany, ale GPS
mam pocit, ze za par let maj mytne brany koncit, a cele EU ma prejit na jednotnou GPS
myto budou platit samozrejme i spalovaky + k tomu spotrebni dan
koukej na to pohledem za 10 let, EV bude bezny auto i pro duchodce
pred par lety jsem zkoumal li-ion, nechal sem u ledu nekolik let klasickej 18650 a napeti za tu dobu nijak zasadne nekleslo, tedy samovybijeni v pohode
nemuzes na to koukat pohledem mobilu, kterej je porad zapnutej
20. 4. 2022 15:19
Re: Dotovaná nafta
Jasný chápu tě, ale kvůli tomu nebudu kupovat předražený benzín. Hele to ale není přeci potřeba pořád vyhazovat prachy za nový věci. Jasný taky jsem koupil kolo a sedačku nový, ale třeba kočárek a lyže jsem koupil z druhý ruky, protože to bylo výhodný. Proč ne když je ta možnost?
20. 4. 2022 15:16
Re: Včera bylo pozdě...
Nevím jestli mýto. Jak by si to chtěl vybírat? Mýtný brány? Důchodce co najede 5000 km ročně si těžko bude kupovat EV, ale koupí si nějaký obyč spalovák. Na EV jednak mít nebude a za druhé by to bylo strašně neekonomické. Furt by jen dobíjel a nejezdil.
20. 4. 2022 14:41
Re: Dotovaná nafta
je to ve stylu - setrit se musi, at to stoji co to stoji
kdyby cas venovany tomu jak usetrit venoval tomu jak vic vydelat, nebo jak se neco naucit a pak vydelat jeste vic, tak na tom je lip

vo me si nektery lidi myslej, ze sem neschopnej, protoze neumim usetrit, jenze oni spis nejsou schopni udelat neco pro to, jak si vydelat aspon nejakou kacku navic.

nekdy to jsou az absurdni situace - detem kupujeme vzdycky novy kolo, lyze autosedacku ... a pak jednomu pribuznymu v rodine to nechavame za pulku, tak on je povazovanej za toho chytryho, protoze umi koupit jen za pulku zanovni veci, kdezto my jsme ti blbi, protoze vyhazujeme penize za novy a pak je zanovni jen za pulku prodame...
20. 4. 2022 14:35
Re: Včera bylo pozdě...
na auta se nejspis zavede myto, protoze jinak z EV penize do statni kasy nedostanes.
silnicni dan to neresi, protoze je nepruchodny aby duchodce co rocne najede 5tis km do lidlu a po hrbitovech platil stejne, jako jeho soused co nalita 50tis km po parbach a za milenkama.

dejme tomu, ze osobaky najedou celkem 50mld km a bude z nich potreba vytahnout 50mld na poplatcich (a dalsich 100mld za nakladaky) , tak mi to u osobaku vychazi na 1kacku za kilometr.
tak nejak to vidim.
EV neznamena, ze budeme jezdit levne, ale ze vubec jezdit budeme moct