Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně normální jméno pro elektromobil? Subaru vybralo jednoduchý název

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Marketingoví specialisté si z názvů elektromobilů těžkou hlavu nedělají. Prostě na začátek či konec tradičního jména hodí písmenko e a je hotovo. Subaru na to ale nejspíš půjde jinak.

V posledních měsících se roztrhl pytel s novými elektromobily a my se častěji než jindy musíme učit nové názvy. Složitější je to o to, že elektrické vozy nevznikají jen jako samostatné novinky, ale i coby deriváty už existujících modelů. A ruku na srdce, většina automobilek k tomu přistupuje jednoduše tak, že k názvu přišroubuje písmenko e. Takže máme e-208, Corsu-e, Hondu e… o Citigoe iV, kde se éčko píše jako horní index, ani nemluvě. Z toho má náš redakční systém vůbec radost.

Ne všechny značky ale chtějí svou elektrickou budoucnost začít takto. Příkladem budiž Subaru, které by svůj první elektrický crossover mělo pojmenovat Evoltis. Jednoduchý název, který zároveň okamžitě prozradí, jaký že pohon se ukrývá v útrobách. Japonská společnost si jméno nechala zaregistrovat už před dvěma lety a byť to zatím nikdo oficiálně nepotvrdil, má jej dostat právě elektrické SUV připravované ve spolupráci s Toyotou.

Filipínský Top Gear počátkem letošního roku informoval, že název Evoltis tam ponese SUV Ascent s konvenčním pohonem. Tamní vedení automobilky informaci potvrdilo, což znamená, že pokud i sem nový elektrický crossover dorazí, nejspíš se bude jmenovat jinak.

Subaru možnou podobu svého elektromobilu naznačilo už během technologického workshopu počátkem roku v Japonsku. Vnějšímu designu dominují ostré linky a kontury, na přídi je velké logo značky a nechybí ani úzké diodové světlomety. Nepředpokládá se, že se sériové auto ukáže v nejbližší době (Subaru oficiálně hovoří o termínu před rokem 2025), takže je pravděpodobné, že produkční vůz se může ještě hodně proměnit.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

24. 4. 2020 00:07
Re: Hmm, v posledních měsících se sice...
A co jako - to se jedná jen o některé země s extrémně deformovanými trhy brutálním zdaněním normálních spalovacích aut a naopak obřími dotacemi pro elektrovehykly. Hnus. :-( :no:
23. 4. 2020 19:33
Re: Ha ha
Divné, mne príde, že odvodené EV, teda autá, ktoré majú elektro ako jeden z pohonov v ponuke, majú obvykle tradičné meno s prívlastkom "e". Čisté EV majú zase spravidla vlastné a "poriadne" meno. Fakt nerozumiem, čo chcel autor týmto akože článkom zase povedať, lebo to je pre zmenu len štúdia. Pletie ťuťo piate cez deviate, je to vôbec dospelý človek?
23. 4. 2020 18:28
Re: Hmm, v posledních měsících se sice...
http://www.hybrid.cz/…u-ale-na-rekordu
22. 4. 2020 22:15
Hmm, v posledních měsících se sice...
... s elektromobily "roztrhl pytel", tak jen aby se roztrhl pytel taky se zákazníky. Zvláště po koronavirové krizi, která doslova gumuje světové finance po bilionech, bude o drahé, nepraktické a nudné elektrovehykly jistě "rvačka". A zejména, když benzín a nafta je nyní nejlevnější za posledních několik desetiletí! :D :D :D
22. 4. 2020 19:27
Ha ha
Tak nevím, v čem je Evoltis jednodušší než e-208, eCitigo nebo jiné, ale já znám dokonce i Zoe ( autor asi netuší, proč zrovano tohle), Twizzy a jiné. To je článek k zblití. :-(