Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh v roce 2011: Tady je Volkswagenovo (pořadí modelů, značek)

Ondřej Láník
Diskuze (61)
VW prodal na domácím trhu 686 tisíc aut, čtvrtmilion aut v Německu prodalo Audi, BMW, Mercedes-Benz i Opel.

Domácí (pořadí německých značek)

Dominance domácích značek není napříč zeměmi Evropy nic neobvyklého. Na sousedním německém trhu se skupina německých nebo německy se tvářicích značek loni dostala k podílu bezmála 65 % celého automobilového trhu.

Jednotlivé počty prodaných aut nejdůležitějších značek jsou v následující tabulce.

Asi málokoho překvapí dominance Volkswagenu. Značka, která loni vyrostla o téměř 12 %, loni v Německu prodala 686 tisíc aut a bez svých dceřiných firem drží více než pětinu trhu.

Hned za Volkswagenem se seřadily tři prémiové značky. Jejich prodejní výsledky jsou vzácně vyrovnané, s malým náskokem vede Mercedes-Benz, ale ani další dva konkurenti se s více než čtvrt milionem prodaných vozů nemají zač stydět.

Domácí značky na německém trhu v roce 2011
Značka20112010Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Tržní podíl [%]
Volkswagen686 772613 80872 96411,9%21,6%
Mercedes-Benz285 651281 2404 4111,6%9,0%
BMW257 094235 25221 8429,3%8,1%
Opel254 605233 49821 1079,0%8,0%
Audi250 708226 87223 83610,5%7,9%
Ford230 939198 15632 78316,5%7,3%
Mini40 34531 4778 86828,2%1,3%
Smart29 47029 0694011,4%0,9%
Porsche18 69016 2572 43315,0%0,6%
Ostatní značky1 119 3601 050 631188 64518,0%35,3%
Celkem3.173.6342.916.260257 3748,8%100,0%

Hosté (Importérské TOP10)

Jedničkou mezi importéry zůstává v Německu Škoda, která loni prodala 132 tisíc aut. Zatímco na českém trhu vede jednoznačně Octavia, v Německu je s nepatrným náskokem první Fabia.

Francouzská jednička - Renault - byl mnoho let v Německu importérem číslo jedna. Dnes se musí spokojit s druhým místem. Nejprodávanějším modelem je Mégane, následují Twingo, Scénic a dosluhující Clio.

Třetí importérská příčka patří značce Hyundai, která má v Německu výrazně lepší postavení než desátá Kia.

TOP10 - Importéři na německém trhu v roce 2011
Značka20112010Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Tržní podíl [%]
Škoda142 611132 15010 4617,9%4,5%
Renault119 158116 0783 0802,7%3,8%
Hyundai86 86674 25712 60917,0%2,7%
Peugeot82 74384 242-1 499-1,8%2,6%
Toyota80 50876 6733 8355,0%2,5%
Fiat80 12578 1901 9352,5%2,5%
Nissan69 89361 0018 89214,6%2,2%
Citroën66 71168 436-1 725-2,5%2,1%
Seat59 03050 4498 58117,0%1,9%
Kia42 06536 62446 169109,8%1,3%
Celkem německý trh3 173 6342916260257 3748,8%100,0%

Pořadí modelů - TOP50

Dominance německých značek se projevuje i v pořadí modelů. Top pozice obsazuje tradičně Volkswagen, v TOP10 jsou 2 Mercedesy a 2 BMW.

První dva modely neněmecké značky jsou dvě škodovky na 16. a 17. místě.

Nejprodávanějším Korejcem je v Německu Hyundai i30 (26. místo), nejprodávanějším původem japonským autem je u sousedů Nissan Qashqai.

Německý trh v roce 2011 - Pořadí modelů
Poř.Model20112010Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.VW Golf/Plus/Jetta258.059251.0786 9812,8%8,1%
2.VW Passat103.50766.49637 01155,7%3,3%
3.VW Polo90.72096.945-6 225-6,4%2,9%
4.Opel Astra86.57972.68513 89419,1%2,7%
5.Mercedes-Benz C79.82071.8717 94911,1%2,5%
6.Opel Corsa70.15265.3044 8487,4%2,2%
7.BMW 362.28067.643-5 363-7,9%2,0%
8.Mercedes-Benz E61.37167.409-6 038-9,0%1,9%
9.Ford Focus61.15753.7207 43713,8%1,9%
10.BMW 5er59.75646.01413 74229,9%1,9%
11.Audi A459.05659.863-807-1,3%1,9%
12.VW Touran55.41645.6849 73221,3%1,7%
13.Ford Fiesta53.94051.5982 3424,5%1,7%
14.Audi A353.80163.466-9 665-15,2%1,7%
15.BMW 152.88155.353-2 472-4,5%1,7%
16.Škoda Fabia47.57948.609-1 030-2,1%1,5%
17.Škoda Octavia46.55142.9463 6058,4%1,5%
18.Audi A6, A746.07631.68914 38745,4%1,5%
19.VW Tiguan45.66238.6876 97518,0%1,4%
20.Mercedes-Benz A43.54251.579-8 037-15,6%1,4%
21.Opel Meriva41.09731.7419 35629,5%1,3%
22.Mini40.34531.4778 86828,2%1,3%
23.VW Caddy37.39730.0057 39224,6%1,2%
24.VW Transporter33.55536.691-3 136-8,5%1,1%
25.BMW X133.48026.6346 84625,7%1,1%
26.Hyundai i3032.69730.4982 1997,2%1,0%
27.Nissan Qashqai32.65124.1488 50335,2%1,0%
28.Mercedes-Benz B30.05337.526-7 473-19,9%0,9%
29.Smart Fortwo29.46529.0654001,4%0,9%
30.Audi A128.9328.44820 484242,5%0,9%
31.Renault Mégane28.54427.4651 0793,9%0,9%
32.Seat Ibiza28.19223.5704 62219,6%0,9%
33.Ford C-Max26.7399.73317 006174,7%0,8%
34.Opel Insignia26.71328.208-1 495-5,3%0,8%
35.Dacia Duster22.72611.39611 33099,4%0,7%
36.Peugeot 20722.63123.994-1 363-5,7%0,7%
37.Ford Mondeo22.55520.3042 25111,1%0,7%
38.Audi A522.38424.095-1 711-7,1%0,7%
39.Fiat Punto22.20615.1057 10147,0%0,7%
40.VW Sharan22.0557.69614 359186,6%0,7%
41.Renault Twingo21.89719.6482 24911,4%0,7%
42.Audi Q521.74223.148-1 406-6,1%0,7%
43.Renault Scénic21.22822.677-1 449-6,4%0,7%
44.BMW X320.86310.44010 42399,8%0,7%
45.Renault Clio20.37223.333-2 961-12,7%0,6%
46.Toyota Yaris20.13820.811-673-3,2%0,6%
47.Opel Zafira19.66620.750-1 084-5,2%0,6%
48.Škoda Yeti19.42013.8175 60340,6%0,6%
49.Seat Leon/Altea18.93018.6682621,4%0,6%
50.Ford Kuga16.97414.0562 91820,8%0,5%
-Ostatní950.082902.47447 6085,3%29,9%
-Celkem3.173.6342.916.260257 3748,8%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (61)
13. 2. 2012 13:31
Re: Zajimava tabulka
Němci taky udávají v tabulce cca 2x tolik prodaných Hundů, co Kií.
13. 2. 2012 13:28
Re: Ford
Ford je podle mě americkej, stejně jako třeba Hyundai je korejskej. I když obě firmy mají v Německu nějaká vývojová centra a regionální ústředí pro Evropu a při té dnešní globalizaci...
9. 2. 2012 19:30
Re: Ford
Samozrejme je to big nesmysl.

Staci se podivat poradne do historie Fordu. ;-)

Ford ma jen reditelstvi pro EU v Nemecku a cast vyroby, ale prvni zastoupeni a prvni tovarnu v Evrope mel v UK. Velkou tovarnu ma v Belgii, Spanelsku, Rusku... atd.

Tak rici, ze "Ford je přece vždycky německej", muze jen totalni ignorant hirtorickych faktu.

Ford je GLOBALNI americka firma. Je jedno jestli vyrabi auta v Thajsku nebo Nemecku.
18. 1. 2012 22:33
Re: HYUNDAI V NĚMECKU +17%!!!
i30 vzhledem k jejímu image a ceně je pro Němce zhruba to samé jako pro nás Logan. Na každém trhu má takové auto své místo ;-)
18. 1. 2012 18:22
Re: Korejci v Německu
Tak tohle se da obejit, ne?
Kdyz nam v byvale praci dali whitelist, prihlasil jsem se na proxy do centraly v Duesseldorfu a trada na youtube :-)