Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh v září 2012: Mercedes-Benz třídy B na třetí příčce

David Bureš
Diskuze (33)
Během prvních devíti měsíců letošního roku se v Německu prodalo takřka dvakrát více exemplářů třídy B než před rokem.

Německý trh už dostihla evropská krize, v září zdejší prodeje meziročně klesly o 11 %. I přes tuto situaci se zde najdou vozy, kterým se výrazně daří. Mezi ně patří Mercedes-Benz třídy B.

Třída B se totiž v září stala třetím nejprodávanějším vozem na německém trhu s 5.801 registracemi a 2,3% podílem na trhu. Lépe si vedly pouze Volkswagen Passat a Golf (spolu s odvozenými variantami Golf Plus a Jetta).

V Německu se během prvních devíti měsíců letošního roku prodalo 46.620 exemplářů třídy B, což je ve srovnání s loňskými 23.952 exempláři v tomto období skoro dvojnásobek. Dodejme, že loňské prodeje ovlivnila výměna generací třídy B. Druhá generace tohoto MPV se začala prodávat během loňského podzimu.

Čtvrtým nejprodávanějším vozem v Německu se v září stalo BMW řady 1 s 5.704 registracemi, které si oproti srpnu v celkovém pořadí modelů polepšilo o deset příček. O deset míst naopak proti předchozímu měsíci propadl VW Polo, který v září skončil šestnáctý s 3.688 prodanými kusy.

Výrazně se dařilo také Škodě Octavia, která se v září dokázala probojovat do top ten. S 4.649 registracemi obsadila osmou příčku a měla 1,9% podíl na trhu.

Škoda Citigo pak vůbec poprvé ve své kariéře nahlédla mezi zdejší nejprodávanější padesátku modelů. S 1.508 registracemi skončila na 47. místě, čímž překonala 49. Škodu Roomster (1.495 registrací).

V průběhu září se na německém trhu prodalo 250.082 nových aut. Od ledna do září se zde prodalo 2.358.798 vozů, což je o dvě procenta méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Německý trh - přehled nejprodávanějších aut (září 2012)
Poř.ModelProdeje v 9/2012 [ks]Tržní podíl [%]Prodeje v 1-9/2012 [ks]
1.VW Golf/Plus/Jetta21.7638,70%187.054
2.VW Passat6.2292,50%66.788
3.Mercedes-Benz třídy B5.8012,30%46.620
4.BMW řady 15.7042,30%42.523
5.Mercedes-Benz třídy C5.4872,20%54.290
6.Opel Corsa4.9872,00%42.870
7.Audi A44.9602,00%41.523
8.Opel Astra4.9102,00%52.860
9.Škoda Octavia4.6491,90%36.824
10.BMW řady 54.5681,80%36.003
11.BMW řady 34.4301,80%45.708
12.VW Touran4.1131,60%39.597
13.VW Tiguan4.0611,60%41.789
14.Mini4.0161,60%28.403
15.Audi A6, A73.8251,50%43.054
16.VW Polo3.6881,50%59.041
17.Škoda Fabia3.5301,40%31.929
18.Audi A33.3611,30%34.180
19.Ford Focus3.3581,30%37.100
20.VW Caddy3.3471,30%26.314
21.VW Up!3.3021,30%30.945
22.Ford Fiesta3.2821,30%36.519
23.Mercedes-Benz třídy E2.9501,20%35.258
24.Ford Kuga2.9091,20%16.097
25.Toyota Yaris2.6591,10%18.524
26.BMW X12.6541,10%19.548
27.Mercedes-Benz třídy A2.6371,10%19.183
28.Škoda Yeti2.3931,00%17.118
29.Nissan Qashqai2.3841,00%22.797
30.Renault Mégane2.2900,90%17.833

David Bureš
Diskuze (33)
14. 10. 2012 08:28
Re: Pekná štatistika, ktoré veľa vysvetľuje
Jo, to jsem taky koukal ;-) kde máme Toppera a pubescenta, že neoslavují >:-[]
14. 10. 2012 08:18
Re: Bravo B, Bravo C...
Řekl bych, že nové A se na Německém trhu chytne slušně. Důvody jsou dva. A3 nic nového nepřináší, Tj vypadá skoro stejně a prodeje ( až 18. Příčka ) tomu nahrávají. Etalon BMW 1er, ač skvělý, zas moc krásy nepobral, takže MB A má velkou šanci se mu vyrovnat a hlavně kdo by odolal třícípé hvězdě na kapotě ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 10. 2012 23:31
Re: Škoda
Já s pravdou problém nemám, to ty jsi začal nesmyslně slovíčkařit.
Avatar - guze
13. 10. 2012 21:21
Re: Škoda
omg.... :no:
Avatar - Norge
13. 10. 2012 21:16
Re: Pekná štatistika, ktoré veľa vysvetľuje
..skuste sa na to tiez pozriet v sirsom kontexte.
Automobil ako produkt nesie so sebou plno specifik s ohladom na zivotny priestor, ekonomiku statov a jednotlivca. To co si uviedol je fakt iba z jednej strany pohladu, ...kontinetalna Europa ma velmi silne zaludnenie na km2, ..vlasnit automobil znamena tiez dovoz komodit, ktore nemame, napr.Europa velmi nema ropu ...(dovoz Rusko,Norsko, atd) Ropovody koncia v D,F a GB
Vedcsina obyvatelstva v EU zije v mestach ..a tie maju svoje katastralne hranice, ale pocet obyvatelov v mestach stale stupa a to nie je najlepsia poda pre vzorec : 'kazdy ma pravo na automobil¨ ... Takze vozidla nizsich tried maju plne svoje opodstatenie... Je to na sirsiu diskusiu

Prikladom moze byt Japonsko, kde tuto otazku riesili uz pred desatrociami, ..a vysledkom je a velmi spravne podla mna, ..ak byvas v meste a chces vlasnit automobil, musis mat pevne parkovacie miesto, ak ho nemas, auto si kupit nemozes ! ..a to caka aj Europske velkomesta, zatial pocitame +\- do 5.mil.
Opacnim prikladom moze byt Moskva, kde sa toto v minulosti neriesilo, a ..logickym vysledkom bolo a su niekolko hodinove zapchy ..kde vodici nechavaju auta zaparkovane priamo v kolonach ... Beriem radcsej Japonsky model ;-) (odporucam ako dodovlenkovu destinaciu )