Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neoplan Skyliner Roadyacht: Patrový autobus z roku 1971 jako luxusní silniční jachta

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 6. 2017 • 22:21
31
2
Zobrazit náhledy (31)
Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht Neoplan Skyliner Roadyacht
Neoplan Skyliner z počátku sedmdesátých let si dnes zaslouží pozornost již ve své standardní podobě, ale po proměně v obytné vozidlo pojmenované Roadyaycht se jedná o skutečně výjimečný stroj.

Historie Neoplanu Skyliner se začala psát v roce 1964, ale první sériový zástupce tohoto populárního a úspěšného patrového autokaru, za jehož vznikem stojí Konrad Auwärter, opustil výrobní linku 26. dubna roku 1967.

Neoplan Skyliner ve své první generace byl diplomovou praví Konrada Auwärtera a ten, aby dokázal jeho použitelnost v běžném každodenním provozu, se s dvanáctimetrovým patrovým autobusem vydal na cestu ze Stuttgartu do Bruselu.

Podle slov Konrada Auwärtera tehdy nikdo nevěřil tomu, že by patrový autobus vůbec mohl jet po dálnici, aniž by se převrátil. Úspěšná propagační jízda ovšem dokázala opak a patrový zástupce značky Neoplan se od konce šedesátých let zabydlel ve vozových parcích renomovaných dopravních společností.

V současnosti lze Neoplan Skyliner označit za jednoho ze zakladatelů třídy luxusních dvoupatrových autobusů pro dlouhé cesty. Po silnicích celého světa jezdí více než pět tisíc zástupců této modelové řady.

Výjimečné postavení mezi všemi zástupci modelové řady Skyliner má rozhodně vozidlo, které zahájilo svou kariéru již v roce 1971 jako zájezdový autobus a dnes slouží jako luxusní obytný automobil, který byl pojmenován Roadyacht a lze si jej pronajmout.

Za proměnou autobusů v silniční jachtu stojí Günter Erhart, který tento konkrétní Skyliner objevil v roce 1981 na severu Německa. Tehdy se jednalo o vozidlo s poškozeným motorem, rozbitými okny a řadou chybějících komponentů, ale s dobrou karoserii a proto jej Günter Erhart odkoupil, protože byl ideálním základem pro jeho budoucí plány.

Následujících pět let Günter Erhart svůj patrový autobus renovoval a upravoval, aby prošel inspekcí TÜV a mohl opět zpátky na silnice, což se povedlo. Roadyacht je díky péči svého majitele i skutečnosti, že přes zimu je v Itálii, kde mu nehrozí setkání s prosolenými vozovkami, stále ve výborném stavu.

Od března do října je pak tato silniční jachta k pronájmu a své posádce nabízí maximální možný komfort. V interiéru je samozřejmostí několik oddělených obytných místností, ložnice s lůžky až pro šest osob, plně vybavená kuchyně, koupelna i s vanou a oddělené WC, což není běžné ani ve skutečně luxusních obytných vozech na základech těžkých nákladních automobilů.

Roadyacht pak přitahuje pozornost i provedením odsuvné přední části střechy a výklopné zadní části střechy. Posádka vozidla pak má díky tomu k dispozici dvě vyhlídkové terasy.

Foto: Roadyachting.com

Témata
27. 6. 2017 22:54
Re: Něco mi to připomíná...
Mne spise:
[odkaz]
27. 6. 2017 11:56
Něco mi to připomíná...
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku