Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neoplan Tourliner: Na vzdálenosti nezáleží

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Neoplan je synonymem pro turistické autobusy, což velmi dobře dokazuje i modelová řada Tourliner.

Od uvedení na trh v roce 2003 se Tourliner prosadil do role oblíbené modelové řady. Robustní vozidla se i ve své aktuální podobě dobře hodí pro kratší cesty i delší zájezdy, což je činí velmi populárními u evropských dopravců.

Neoplan v současnosti v rámci této modelové řady nabízí trojici karosářských provedení. Prvním z nich je dvounápravová verze Tourliner s celkovou délkou 12.000 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Následuje třínápravový Tourliner C dlouhý 13.260 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem je rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.800 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Všechny tři varianty mají shodnou šířku 2550 mm a výšku 3800 mm.

Přístup do interiéru zajišťují vždy rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení může nabídnout kapacitu až 51 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 55 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel.

Komfort cestujících mohou vedle stavitelných sedadel, výkonné klimatizace a individuálního osvětlení zvyšovat i prvky jako je chladnička, kuchyňka s kávovarem a multimediální systém s výklopnými obrazovkami pod stropem.

Neoplan Tourliner může být vybaven přeplňovanými vznětovými řadovými šestiválci MAN D 2066 LOH Euro 6 nebo MAN D 2676 LOH Euro 6. První z této dvojice poskytuje z objemu 10.518 cm3 výkon 294 kW (400 k) při 1700 min-1 a točivý moment 1900 N.m dostupný od 1000 do 1400 min-1. Druhý nabízený motor má objem 12.419 cm3 a disponuje výkonem 324 kW (440 k) při 1800 min-1 a točivým momentem 2100 N.m od 930 do 1400 min-1.

Provedení Tourliner C a Tourliner L jsou k dispozici pouze s motorem MAN D 2676 LOH Euro 6. Ten je pro tyto třínápravové autobusy nabízen ve výše zmíněné verzi s výkonem 324 kW nebo v provedení, které má výkon 353 kW (480 k) při 1800 min-1 a točivý moment 2300 N.m od 930 do 1400 min-1. Motory spolupracují s šestistupňovými nebo dvanáctistupňovými převodovkami.

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner je široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a adaptivní tempomat nebo systém sledování jízdního pruhu.

Tourliner jako flexibilní zájezdový autobus pro regionální a linkovou dopravu je vybaven vším, co podobný provoz vyžaduje. Zavazadlové prostory s objemem 10 až 11,7 m3 jsou dobře přístupné i ve stísněných podmínkách.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)