Nepodceňujte pneu! Porsche Carrera GT díky nim zrychlilo na Nürburgringu o 16 sekund
Kultovní desetiválcový supersport překonal svůj původní čas o výrazných 16 sekund!
Napadlo vás někdy, jak za dvacet let ušetřit 16 sekund? A vzpomínáte si, když Porsche letos na podzim vyřešilo problém desetiválcového supersportu Carrera GT s rozpadajícími se kulovými čepy? Automobilka to odůvodnila působením času na materiál s nedostatečnou odolností vůči mechanickému namáhání, kvůli čemuž mohly prasknout a způsobit nehodu. Už tehdy vyzvala všechny majitele, aby se supersportem přestali jezdit.
Porsche si ně následně připravilo velkou svolávací akci v hodnotě až 2,5 milionu korun, při níž na všechny vozy namontuje několik nových podvozkových komponentů z titanu, vyvinutých speciálně pro svolávací akci, a současně k tomu přidalo sadu nových moderních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 v hodnotě kolem 80 tisíc korun. Ty dodává se směsí vyvinutou přímo pro tenhle supersport.
A německý magazín Sport Auto, známý měřenými jízdami na německém závodním okruhu Nürburgring Nordschleife, se rozhodl změřit, zda nové pneumatiky mají vůbec nějaký přínos. Znovu to dokazuje, že kvalitní obutí je jeden z nejdůležitějších základů pro rychlou sportovní i pomalou bezpečnou jízdu. Carrera GT s kořeny v závodním speciálu pro Le Mans se totiž pořádně překonala!
Porsche Carrera GT se na Nürburgring vrátilo po dlouhých dvaceti letech a výrazně překonalo svůj původní nejrychlejší čas z roku 2004. Ten tehdy zajel Walter Röhrl na originálních pneumatikách Pirelli P Zero a dojel do cíle s časem 7:28,71. Teď se za volant posadil Jörg Bergmeister, další testovací jezdec Porsche, a s podporou týmu Manthey Racing a s modernějšími gumami srazil nejrychlejší čas na 7.12,69.
To je solidní výsledek, ale musíme podotknout, že za těch dvacet let se výrazně změnil i samotný okruh. Legendární Zelené peklo totiž v posledních letech prochází velkými úpravami trati pro vyšší bezpečnost i vyšší rychlost.