Neskutečná nádhera: Singer znovu vytvořil krásný restomod Porsche 911 Turbo
Americká společnost Singer Vehicle Design se specializuje na úpravu Porsche 911. Konkrétně na ikonickou generaci 964, která se vyráběla mezi roky 1989 až 1993.
Nejnovější kousek se jmenuje Turbo Study a je to opravdu povedený restomod, který vychází z modelu 964 Turbo. V upraveném Porsche nalezneme plochý, atmosférický a vzduchem chlazený benzínový šestiválec o objemu 3,8 litru. Motor je nově vybaven dvojicí turbodmychadel Borg-Warner z nejnovější generace modelu 911 (992), mezichladičem typu voda-vzduch a elektrickými odvzdušňovacími ventily. Tyto úpravy pomáhají z Turbo Study dostat více než 450 koní.
V původním modelu byl stejný motor s nižším objemem, konkrétně 3,6 litru. Ten dokázal vyprodukovat 355 koní. Singeru se i díky už tak silnému motoru povedlo zachovat tradiční konstrukci motoru. Singer však upozorňuje, že Turbo Study o výkonu 450 koní je pouze vstupní branou do světa tohoto restomodu a pokud bude zákazník chtít, bude možné výkon ještě navýšit.
Konkrétní Turbo Study posílá točivý moment na zadní kola v kombinaci s novou, šestistupňovou manuální převodovkou. Singer vám však dává možnost zvolit si také pohon všech kol, což sériové Porsche 964 nikdy nenabízelo. Nově byly přidány karbon-keramické brzdy včetně tlumičů, které mají napomoci komfortnějšímu pocitu z jízdy. Zákazník si může zvolit, zda chce vyhřívané sedačky, indukční nabíjení, střešní okno nebo klimatizaci.
Na konkrétním restomodu se pracovalo dva roky a u Singeru si dávali velký pozor na to, aby se výsledná podoba co nejméně lišila od originálu. Přes pár malých viditelných drobností, jako je například o něco delší a vyšší zadní spoiler, si myslíme, že se to povedlo. Víc než povedlo! I přesto se však jedná o zcela novou karoserii vytvořenou z karbonu, která snižuje hmotnost vozu a také zvyšuje torzní tuhost restomodu.
V kabině mimo již zmíněné možnosti individualizace najdeme dřevěné obložení palubní desky, čalounění sedaček pro Porsche již v typicky krémové barvě a přístrojový štít Singer. Aby té individualizace nebylo málo, zákazník si může na přání zvolit sportovní výfuky, kontrolu trakce nebo třeba tempomat.
Turbo Study má již 70 objednávek. A jaká je cena? Zákazníci si v závislosti na výbavě musí připravit minimálně 16 milionů Kč. Samozřejmě bez daně. První kusy se k zákazníkům dostanou pravděpodobně na konci letošního roku.
Autor: Dominik Kovář