Úpravce našel skrytý potenciál Mini Countryman. Teď zvládne i ty nejdrsnější podmínky
Není to závodník, ale má k němu blíž než většina SUV. Countryman jako doprovodné vozidlo pro Dakar má podvozek, kola i výbavu, která obstojí v terénu i na asfaltu.
Německý úpravce Delta4x4 si libuje v offroadových úpravách tradičních i specifických aut, u nichž byste to na první dobrou nečekali. Příkladem je Tesla Model 3, Ferrari Purosangue, Škoda Kodiaq a v neposlední řadě také Mini Countryman.
Právě Countryman během krátké doby přichází s druhou evolucí vyvíjenou ve spolupráci s profesionálním dakarovým týmem X-raid. Ten je zkušeným matadorem Rally Dakar, z níž si mezi lety 2012 až 2020 přivezl pět vítězství, a navíc má k Mini také blízko. Poslední ročník v Saúdské Arábii jel právě s buggynou Mini John Cooper Works.
Cílem aktuálního projektu bylo vzít předešlou úpravu Mini Countryman a ve všech ohledech ji posunout o level výše, co se týče offroadových schopností, ale zároveň zachovat kvalitní jízdní vlastnosti na silnici.
Proč ten kompromis? Protože Mini Countryman týmu skvěle slouží jako servisní vozidlo, které sice nepotřebuje být tak odolné jako závodní vůz, ale během přejezdů zdolává výmoly, prudké sjezdy a štěrkové cesty. Stejně tak se musí příjemně řídit na hladkém asfaltu.
V nové evoluci využívá Countryman rallyeový podvozek, který zvětšil světlou výšku o 50 mm – to je o 30 mm více než předtím. Pro větší stabilitu narostl rozchod o 10 mm a původní 17palcová kola B-RUGGED nahradila o palec větší sestava Hanma Delta4x4 obutá do pneumatik Loder AT #1 v rozměru 255/55 R18. To je také výrazný nárůst oproti dřívější sadě 235/60 R17. Na kamenitých stezkách chrání vůz zesílené hliníkové prahy.
Jako správné doprovodné vozidlo má Countryman na střeše nosič pro 80 kg doplňkové výbavy – například rezervní kolo, vyprošťovací desky, skládací lopatu a kanystry s palivem. Nosič zároveň slouží jako upevňovací základ pro šestici světlometů doplněných světelnou LED rampou. Další čtyři světlomety sedí na předním ochranném rámu. Vzhledem k tomu, že každé světlo PIAA má výkon 90 wattů, sestava doslova promění noc v den.
Polemika nad volbou designu byla jednoduchá. Prototyp ctí závodní barvy týmu X-raid – to znamená černý matný základ doplněný výrazným oranžovým odstínem, který ulpěl na střeše, kapotě, masce chladiče a bocích. Jedná se o fólii, takže si můžete navrhnout vlastní design.

Aktuálně se jedná o jednokusovou stavbu, ale pokud bude mít veřejnost zájem, úpravce je připraven vyrobit limitovanou sérii více exemplářů. Vůz je možné běžně provozovat a kit je kompatibilní se všemi pohony včetně plug-in hybridu.