Peugeot zastavil vývoj nových dieselů. Znamená to jejich definitivní konec?
Pokud se vám zdálo, že se situace kolem naftových motorů v posledních týdnech uklidnila, jste na omylu. Automobilky dále hlásí konec vznětových agregátů ve svých portfoliích, z nedávné doby vypíchněme konec nafty u Porsche či Bentley. Nyní se k nim přidává i Peugeot, jenž oficiálně potvrdil, že s vývojem moderních dieselů končí.
Na pařížském výstavišti to potvrdil Laurent Blanchet, ředitel produktové řady skupiny PSA. Přiznává, že budoucnost nafty je nejistá a společnost nyní počká, jestli trh tento typ pohonu zcela vypustí. Přitom značka postavila moderní vznětovou patnáctistovku, která splňuje nejpřísnější emisní normy pro několik příštích let.
„Rozhodli jsme se, že nebudeme vyvíjet nové dieselové technologie, protože chceme vidět, co se s trhem stane,“ potvrdil Blanchet v průběhu pařížského autosalonu. Generální ředitel francouzské automobilky Jean-Phillipe Imparato přiznal, že Peugeot možná udělal chybu, když tolik tlačil na vývoj moderního dieselu. Z dlouhodobého hlediska by se tento agresivní postup nemusel značce po ekonomické stránce vyplatit.
Podíl dieselových motorů v nových autech po celé Evropě byl ještě začátkem roku 2017 50 %, dnes už se bavíme o nějakých 36 procentech s tím, že podíl nafťáků je měsíc co měsíc menší. A Blanchet přiznává, že ve hře je i definitivní konec dieselových motorů Peugeotu. „Jestliže v roce 2022 nebo 2023 budou diesely tvořit nějakých pět procent podílu na trhu, zcela se jich vzdáme. Pokud to bude třicet procent, bude naše rozhodování náročnější. Nikdo zatím nemůže říct, jak to s trhem bude, ale nesporné je, že podíl naftových motorů klesá.“
Francouzská značka se po vzoru ostatních soustředí na elektrifikaci. Chce nabídnout plug-in hybridní a elektrickou variantu všech nových modelů Citroënu, DS, Peugeotu a Opelu, které vzniknou od příštího roku. Plug-in hybridní pohon už najdete v útrobách 3008 a nové 508 a 508 SW. Peugeot přitom předpovídá desetinásobný nárůst plug-in hybridů do roku 2025, hlavně díky vývoji na čínském trhu.