Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot zastavil vývoj nových dieselů. Znamená to jejich definitivní konec?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 10. 2018
36
48
Zobrazit náhledy (36)
Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi Peugeot 308 1.5 BlueHDi
Automobilka se rozhodla, že aktuálně nebude investovat do naftových motorů. Počká, jak se vyvine situace na trhu, do té doby se zaměří na plug-in hybridy.

Pokud se vám zdálo, že se situace kolem naftových motorů v posledních týdnech uklidnila, jste na omylu. Automobilky dále hlásí konec vznětových agregátů ve svých portfoliích, z nedávné doby vypíchněme konec nafty u Porsche či Bentley. Nyní se k nim přidává i Peugeot, jenž oficiálně potvrdil, že s vývojem moderních dieselů končí.

Na pařížském výstavišti to potvrdil Laurent Blanchet, ředitel produktové řady skupiny PSA. Přiznává, že budoucnost nafty je nejistá a společnost nyní počká, jestli trh tento typ pohonu zcela vypustí. Přitom značka postavila moderní vznětovou patnáctistovku, která splňuje nejpřísnější emisní normy pro několik příštích let.

„Rozhodli jsme se, že nebudeme vyvíjet nové dieselové technologie, protože chceme vidět, co se s trhem stane,“ potvrdil Blanchet v průběhu pařížského autosalonu. Generální ředitel francouzské automobilky Jean-Phillipe Imparato přiznal, že Peugeot možná udělal chybu, když tolik tlačil na vývoj moderního dieselu. Z dlouhodobého hlediska by se tento agresivní postup nemusel značce po ekonomické stránce vyplatit.

Podíl dieselových motorů v nových autech po celé Evropě byl ještě začátkem roku 2017 50 %, dnes už se bavíme o nějakých 36 procentech s tím, že podíl nafťáků je měsíc co měsíc menší. A Blanchet přiznává, že ve hře je i definitivní konec dieselových motorů Peugeotu. „Jestliže v roce 2022 nebo 2023 budou diesely tvořit nějakých pět procent podílu na trhu, zcela se jich vzdáme. Pokud to bude třicet procent, bude naše rozhodování náročnější. Nikdo zatím nemůže říct, jak to s trhem bude, ale nesporné je, že podíl naftových motorů klesá.“

Francouzská značka se po vzoru ostatních soustředí na elektrifikaci. Chce nabídnout plug-in hybridní a elektrickou variantu všech nových modelů Citroënu, DS, Peugeotu a Opelu, které vzniknou od příštího roku. Plug-in hybridní pohon už najdete v útrobách 3008 a nové 508 a 508 SW. Peugeot přitom předpovídá desetinásobný nárůst plug-in hybridů do roku 2025, hlavně díky vývoji na čínském trhu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

dieslové motory
praptak
| 9. 10. 2018
To o těch emisích NOx bylo také podloženo fakty a Vy jste nebyl adekvátně schopen odpovědět/zareagovat.
Avatar - traveldrive
chybi posledni krok
traveldrive
| 8. 10. 2018
Ty už si niekedy videl, aby cena šla dolu, keď môže ísť hore? Kde žiješ, vo Švajčiarsku?
Avatar - Blue Sun
chybi posledni krok
Blue Sun
| 8. 10. 2018
A proč by nutně nafta musela zdražit? Ať zůstane stejně drahá a sníží se daně u benzinu... Proč za vším všichni automaticky vidí jen zdražování a začnou vidět rudě?
Avatar - Blue Sun
dieslové motory
Blue Sun
| 8. 10. 2018
Tvrdili to v BMW, tak to musí být pravda.
Avatar - Blue Sun
dieslové motory
Blue Sun
| 8. 10. 2018
Nenapsal pravdu, pouze fanatický výblitek. Zastavení vývoje dieselů znamená jejich totální konec, ačkoli ho nikdo nepožaduje. Přitom ty diesely do větších aut potřebují...