Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

New York: Koncept Infiniti EX odhaluje svá tajemství

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Čas zbývající do otevření bran autosalonu v New Yorku se dá počítat již jen na hodiny a na veřejnost stále vyvěrají nové informace o utajovaných novinkách.

Jednou z nich je bezesporu také Infiniti EX, který se představí v roli konceptu, z nějž by měl být odvozen sériový automobil.

EX je dalším vozem s vysokým podvozkem a pětidveřovou karoserií, snažící se svými liniemi přiblížit vzhledu sportovního kupé. Pětimístný crossover s rozvorem náprav 2800 mm je dlouhý 4630 mm, široký 1800 mm a vysoký 1575 mm.

Jak už jsme uvedli dříve pod kapotou má uložen upravený šestiválcový motor pocházející z kupé Nissan 350Z, který přes pětistupňovou automatickou převodovku pohání všechna čtyři devatenáctipalcová kola, obutá do pneumatik o rozměrech 245/55 R19.

Infiniti EX se nesnaží zaujmout pouze elegantními liniemi karoserie a výkonnou pohonnou jednotkou, představuje také dvě novinky, kterými jsou Around View Monitor (AVM) a Lane Departure Prevention (LDP).

První z uvedených systémů – Around View Monitor (AVM) - využívá malé kamery umístěné vpředu, po stranách a na zádi vozu, přenášející obraz na monitor v interiéru a slouží k minimalizování mrtvých úhlů, čímž přispívá např. k snazšímu parkování nebo přejíždění z pruhu do pruhu.

Lane Departure Prevention (LDP) je založen na systému Lane Departure Warning (LDW), jímž mohou být vybaveny sériové Infiniti FX a M. Tento systém má automobil a jeho posádku ochránit před vybočením z jízdního pruhu. Pracuje na bázi čidel sledujících pruhy na vozovce a spouští nouzový signál, pokud systém zaznamená, že se automobil dostává mimo svůj pruh bez rozsvícení směrových světel.

Lahůdkou určenou pravděpodobně zatím jen pro autosalon je střecha, která se podle potřeby může proměňovat z průhledné na neprůhlednou.

Infiniti EX ve své sériové podobě by mělo k dealerům značky dorazit koncem roku 2007 a společně s vybranými modely začátkem roku 2008 také do Evropy.

V současnosti nabídka značky na severoamerickém trhu obsahuje tři modelové řady. Modely G jsou v provedení kupé a sedan se známým motorem 3,5 V6. Model M je luxusní sedan vybavený osmiválcem o objemu 4,5 l nebo menším šestiválcem z řady G. Následuje SUV řady FX, které se díky šedým dovozcům objevuje i na českých silnicích a je vybaveno stejnými pohonnými jednotkami jako model M.

Největším zástupcem značky, který se na rozdíl od předchozích modelů s největší pravděpodobností nedostane do oficiální nabídky pro Evropu, je typ QX. Toto velké SUV je vybaveno osmiválcovým motorem o objemu 5,6 l.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - Hawke
2. 4. 2007 22:13
Re: Emocie
jojo. fakt se to povedlo. a musim rict ze interier je take skvely. libi se mi mnohem vic nez u fx. ale nemuzu si pomoct, tim interierem mi trochu pripomina tribecu... :-) ale je to fakt povedeny kousek.... :yes: