Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nezničitelná Toyota Tundra s osmiválcem míří k hranici 1,5 milionu kilometrů

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Jistý Američan dokázal na japonském pick-upu pro severoamerický trh nakroutit téměř 1,5 milionu kilometrů. S předchozí generací přitom zvládl ještě o něco více.

Victor Sheppard má evidentně docela náročný život. Spoustu času totiž tráví za volantem. Za posledních zhruba šestnáct let totiž najezdil minimálně 3.000.000 kilometrů, přičemž prakticky celou porci zvládl pouze se dvěma auty. První milion mil (lehce přes 1,6 milionu kilometrů) nakroutil za volantem Toyoty Tundra SR5 Double Cab 2007 se zážehovým osmiválcem o objemu 4,7 litru.

Americké zastoupení Toyoty si tohoto milníku všimlo a Victorovi před necelými sedmi lety výměnou za jeho milionového „stařečka“ nabídlo zcela nový model. Spokojený majitel během této porce nemusel řešit prakticky žádné problémy. Během devíti let zajel do servisu 117krát, přičemž až na výjimky se jednalo o předepsané prohlídky kvůli výměně motorového oleje či rozvodů.

S nástupcem v podobě Toyoty Tundra modelového roku 2014 s 5,7litrovým osmiválcovým motorem (tu si pořídil ještě v době vlastnictví staršího modelu) se Victor Sheppard opět pomalu blíží pokoření milionu mil. Aktuálně mu na odometru svítí přes 900.000 mil (asi 1,45 milionu kilometrů), které pick-up zvládl téměř bez ztráty kytičky. Majitel pouze musel při nájezdu 1,38 milionu kilometrů řešit problémy s převodovkou, předtím ještě vyměnil alternátor. Jinak si toyota žádala pouze standardní péči.

Video se připravuje ...

Vysokému nájezdu bez větších zádrhelů pomáhá Victorův jízdní profil. Ročně totiž převážně po dálnicích ujede přes 200 tisíc kilometrů, když pendluje mezi Severní Dakotou, Wyomingem a Virginií. Právě dlouhé štreky ustálenou rychlostí jsou pro spalovací motory ideální. Se správnou péčí (a také dávkou štěstí) tímhle stylem zvládnou vysoké stovky tisíc kilometrů bez výraznějších závad. Samozřejmě to ale neplatí obecně. Zejména v Evropě, která lpí na přísných emisních limitech, jsou konvenční agregáty tak technicky komplikované, že podobné nájezdy velmi pravděpodobně nezvládnou. Zato ve Spojených státech se svou láskou k jednodušším, zato větším motorům a silnicím táhnoucím se napříč kontinentem podobná čísla nejsou ojedinělá.

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Doporučujeme

6. 1. 2024 09:33
Re: benzinak kluci benzinak
kdyz pred 5 lety fabia skoncil s chrochtem, kvikotu po ceskych luzich a hajich bylo neurekom
Avatar - Barrichello
5. 1. 2024 22:52
Re: Nevieme
V8 moto lze mít krom pikapu i v SUV nebo sedanu nebo kupé, zkus se dozvdělat. Mám kámoše co má 440 000 na V6 300C a auto pořád jezdí.

Natož V8 :-)
Avatar - Barrichello
5. 1. 2024 22:50
Re: Re: Re: Nevieme
SOUDRUHU!!!!!!!!
Která Tesla zvládne jezdit v roce 2070?????

S původním moteem a původní kabeláží, baterkama atd


Protože spalováky to běžně dávaj a spousta LIDÍ MÁ TKAOVÉTO VOZY DOMA.

BLBÝ CO, NEOSTALINISTICKY UTIPISTO!!!!!!!!!
Avatar - Ondore
5. 1. 2024 21:10
Re: Nevieme
Pekný zoznam, ale aj z neho cítiť, že to nie je obvyklé. Pri tom poslednom aute píšu, že: "The Power Stroke 7.3-liter turbo diesel V8 from Ford is one of the most dependable and durable engines ever made. The same engine, which was jointly developed by Ford and Navistar International, was used in numerous business machines, including buses and delivery trucks, two vehicles with estimated lifespans of hundreds of thousands of miles."
Takže jeden z najspoľahlivejších motorov sa používa v nákladných dodávkach a autobusoch a aj ten typicky vydrží "len" niekoľko stoviek míľ, ani tu nie je bežný milión.
Otázka - uznávame aj tieto kategórie? Lebo F250 ani Chevrolet Silverado moc osobné ne sú. Ha, jednoduché, limit nech je vodičák B, 3,5 tony, ok? :-)
Ďalšie detaily dohody cez SZ, ok? A na acz môžeme zverejniť na čom sa dohodneme kvôli verejnej kontrole, ok?
5. 1. 2024 20:03
Re: Nevieme
Tak jak rikam, dej rozumny zdroj (aby to nebylo z InsideEV...), ktery postihne svet a nemam namitek.

Jen pro Tve info, takto to vypada dle BusinessTalk na samotnem vrcholku rebricku dnes:

https://businesstalkmagazine.com/…rs-in-the-world/