Nic pod dva miliony. Audi spustilo prodej Q6 Sportback e-tron
Elektrická novinka Audi vstupuje do českého předprodeje. První zákazníci by se vozu měli dočkat na začátku jara 2025. Kupé verze nového Q6, které je pouze na baterie a zatím jen s pohonem všech kol, začíná s 285 kilowatty na 2.097.900 korunách.
Audi v Česku rozšiřuje nabídku elektrického modelu Q6 o kupé verzi s přídomkem Sportback. K dispozici budou zatím jen dvě varianty. Q6 Sportback e-tron quattro s cenovkou od 2.097.900 Kč a SQ6 Sportback e-tron quattro za 2.593.900 korun.
Ta levnější z verzí nabízí celkový nejvyšší výkon 285 kW (387 koní) a zrychlení na stovku za 5,9 sekundy. Verze SQ6 Sportback e-tron quattro má celkový výkon elektromotorů vpředu a vzadu 360 kW (489 koní) a zrychlí na 100 km/h za 4,3 sekundy. I když jde o elektromobily, omezovač krotí rychlost až poměrně vysoko. U modelu Q6 jde o 210 km/h, u SQ6 o 230 km/h.
Q6 Sportback e-tron quattro | SQ6 Sportback e-tron quattro | |
Výkon | 285 kW | 360 kW (380 kW při Launch control) |
Točivý moment (vpředu/vzadu) | 275/580 Nm | 275/580 Nm |
Kapacita akumulátoru (využitelná) | 94,9 kWh | 94,9 kWh |
Nabíjení (10-80%) | 21 minut | 21 minut |
Zrychlení 0-100 km/h | 5,9 s | 4,3 s |
Maximální rychlost | 210 km/h | 230 km/h |
Dojezd | 562-636 km | 579-607 km |
Spotřeba | 16,6-18,9 kWh/100 | 17,2-18 kWh/100 |
Nosnost | 615 kg | 615 kg |
Délka | 4771 mm | 4771 mm |
Šířka | 1939-1965 mm | 1939-1965 mm |
Výška | 1611-1665 mm | 1611-1665 mm |
Zavazadlový prostor (vpředu/vzadu) | 64/511 l | 64/499 l |
Cena od | 2.097.900 Kč | 2.593.900 Kč |
Standardem je prodloužená záruka na 4 roky/120.000 kilometrů a také servisní balíček pokrývající nájezd stejnou porci kilometrů maximálně po dobu pěti let.
Elektromobil s dynamickým vzhledem nabízí praktičnost SUV. Zavazadlový prostor má 511 litrů a dalších 64 litrů je v přídi. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1373 litrů. Auto také utáhne přívěs o hmotnosti až 2,4 tuny.
Sportback neznamená jen odlišnou záď vozu. Proti klasickému SUV Q6 je o 3,7 centimetru nižší. Lepší je i odpor vzduchu, výsledné cx 0,26 je o dvě setiny lepší než u varianty SUV. Baterie s využitelnou kapacitou 95 kWh tak stačí až na 636 kilometrů (až 607 kilometrů u verze SQ6).
Baterie pracují s 800voltovým napětím a mají chytré řízení provozní teploty. Dobíjecí výkon tudíž dosahuje až 270 kilowattů, což je jedna z nejlepších hodnot na trhu. Za 21 minut se baterie nabije z 10 na 80 procent, to znamená průměrný výkon nabíjení kolem 180 kilowattů. Právě nová platforma PPE by měla být hlavním tahákem modelu.
V budoucnu by se v Česku měly objevit i levnější varianty bez pohonu všech kol, tedy pouze se zadním náhonem a s menší baterií. Varianta SUV je proti verzi Sportback zhruba o 60 tisíc korun levnější.