Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370Z Coupé: První oficiální snímky nového „Zetka“ - nové foto

9. 11. 2008 • 11:33
5
42
Nissan odhalil první oficiální snímky nového 370Z. Automobilka vsadila na evoluční změny tvarů oblíbeného sportovního modelu a pohonné ústrojí s motorem 3,7 V6, které se už dříve představilo v Infiniti G37.

Přestože se nejedná o převratnou novinku, Nissan fanoušky své série Z pořádně napíná. Známé je zatím jenom datum světové premiéry, která se uskuteční 19. listopadu na autosalonu v Los Angeles.

Starší třiapůllitr pod kapotou vystřídá větší šestiválec o obejmu 3,7 V6 z letos představeného Infiniti G37. Stejně jako v Infiniti bude na výběr šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka. Na jaký výkon bude motor v 370Z naladěn zatím není známo.

V exteriéru se designéři zaměřili na důkladnou evoluci známých tvarů. Při prvním pohledu zaujme nový přední nárazník s mohutným otvorem pro nasávaný vzduch a zcela nové přední světlomety ve tvaru bumerangu, které ukrývají diodová světla pro denní svícení. Rám čelního skla plynule navazuje na kapotu a linie střechy od tohoto bodu klesá téměř po přímce, čímž 370Z nezapře inspiraci modelem GT-R.

Záď má úplně nový tvar. Boční okénka se zmenšila a za nimi se nachází masivní a nízký C-sloupek, který plynule přechází do vytaženého blatníku. Zmizela tak mírně prohnutá linie táhnoucí se pod spodní hranou bočních oken. Zadní světla opět opakují motiv bumerangu. Víko zavazadlového prostoru je zakončeno zvýrazněnou odtrhovou hranou s integrovaným třetím brzdovým světlem a pod ním se nachází téměř zcela kolmý zadní nárazník s difuzorem.

Po designové stránce je Nissan 370Z agresivnější než předchůdce a vzhledem se více přiblížil hlavnímu konkurentovi BMW Z4.

V interiéru k žádným dramatickým změnám nedochází. Zůstává tříramenný volant, trojice tubusů přístrojového štítu s otáčkoměrem uprostřed, kulová hlavice řadicí páky i tři kruhové ukazatele umístěné nad středovou konzolí. Designéři se tak zaměřili spíše na oživení tvaru a mírné úpravy – například ručičkový palivoměr a teploměr jsou nahrazeny digitálním displejem. Podle Nissanu budou povrchové díly palubní desky vyrobeny z měkčených materiálů namísto tvrdých plastů.

Další podrobnosti budou k dispozici po premiéře, v druhé polovině listopadu.

Související články

Témata
Avatar - riderhenry
11. 11. 2008 23:09
Re: Konečně....
Ja prece o BMW vubec nemluvil (Ztko znamena 350Z, respektive 370Z)! ;-) Ikdyz je pravda, ze i Z4, ktere se mi obecne nijak moc nelibi, mi prijde povedenejsi (designove) nez nove 370Z - alespon soude dle fotek. Opravdu se mi vylozene nelibi, obzvlast kdyz jako predloha byl design 350Z... :-(
11. 11. 2008 14:37
Páči sa
Mne sa to páči. Podoba s 911 je práve taká ako napríklad s Crossfire, štýl je proste podobný. Niekomu sa tu nepáčili svetlá, tie by som, naopak, vyzdvihol, vpredu i vzadu sú v tvare bumerangu, vyzerá to výborne. Celkovo je to trochu iný zjav ako 350Z, ale dizajn je svieži, hodnotím ho kladne.
10. 11. 2008 16:29
Pěkné...
Hlavně interiér... neotřelý a elegoš... :-)
Avatar - riderhenry
1. 11. 2008 00:49
Re: Násilí!
nevim jak je to s 350Z, ale s MX-5 jezdim 365dni v roce bez zadne elektroniky, krom ABS, a nijak kousave auto to neni, to mi ver! ;-) Smyk zachytis okamzite a staci dat lehke kontra, aby se auto zacalo zase okamzite vracet do zpravne stopy...
Avatar - CountachSV
31. 10. 2008 19:53
to je marast
tenhle novej 350Z ukazuje naplno že základní tvary toho auta jsou fakt obludný... todle je samozvanej vítěz soutěže o nejošklivější-dobře-jezdící(to aspoň všichni tvrdí) auto, co jsem kdy viděl. S2000 je oproti tomuhle, i předchozímu, královna krásy. Nepochopitelnej přední nárazník, šílená přední světla a tragická silueta. O tom co je nad pontonem výše ani nemluvim. Ucházející zadek to opravdu nezachrání...
Články odjinud