Nissan 370Z Coupé: První oficiální snímky nového „Zetka“ - nové foto
Přestože se nejedná o převratnou novinku, Nissan fanoušky své série Z pořádně napíná. Známé je zatím jenom datum světové premiéry, která se uskuteční 19. listopadu na autosalonu v Los Angeles.
Starší třiapůllitr pod kapotou vystřídá větší šestiválec o obejmu 3,7 V6 z letos představeného Infiniti G37. Stejně jako v Infiniti bude na výběr šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka. Na jaký výkon bude motor v 370Z naladěn zatím není známo.
V exteriéru se designéři zaměřili na důkladnou evoluci známých tvarů. Při prvním pohledu zaujme nový přední nárazník s mohutným otvorem pro nasávaný vzduch a zcela nové přední světlomety ve tvaru bumerangu, které ukrývají diodová světla pro denní svícení. Rám čelního skla plynule navazuje na kapotu a linie střechy od tohoto bodu klesá téměř po přímce, čímž 370Z nezapře inspiraci modelem GT-R.
Záď má úplně nový tvar. Boční okénka se zmenšila a za nimi se nachází masivní a nízký C-sloupek, který plynule přechází do vytaženého blatníku. Zmizela tak mírně prohnutá linie táhnoucí se pod spodní hranou bočních oken. Zadní světla opět opakují motiv bumerangu. Víko zavazadlového prostoru je zakončeno zvýrazněnou odtrhovou hranou s integrovaným třetím brzdovým světlem a pod ním se nachází téměř zcela kolmý zadní nárazník s difuzorem.
Po designové stránce je Nissan 370Z agresivnější než předchůdce a vzhledem se více přiblížil hlavnímu konkurentovi BMW Z4.
V interiéru k žádným dramatickým změnám nedochází. Zůstává tříramenný volant, trojice tubusů přístrojového štítu s otáčkoměrem uprostřed, kulová hlavice řadicí páky i tři kruhové ukazatele umístěné nad středovou konzolí. Designéři se tak zaměřili spíše na oživení tvaru a mírné úpravy – například ručičkový palivoměr a teploměr jsou nahrazeny digitálním displejem. Podle Nissanu budou povrchové díly palubní desky vyrobeny z měkčených materiálů namísto tvrdých plastů.
Další podrobnosti budou k dispozici po premiéře, v druhé polovině listopadu.