Nissan Almera - Svěží vítr ze Sunderlandu
První vlaštovkou byla inovovaná Primera, která přináší nejen zajímavější obal , ale i velmi vyspělou techniku (např.: CVT M6, proměnné časování ventilů u motoru 1,8). Tou druhou je nedávno odhalená Almera. Zde však nejde jen o důkladnou inovaci, jako u Primery, ale o úplně nový automobil.
Nissan Almera je prvním modelem, který je určen pouze pro Evropu a takto je také navržen a zkonstruován. Poprvé je použita tzv. globální platforma využívající snížené náklady na produkci a především vývoj.
Také motory by měly být zcela nové. Prozatím dva zážehové 1,5 a 1,8 l a jeden vznětový s přímým vstřikováním paliva do válců 2,2 l. Nové vysokotlaké vstřikovací čerpadlo u vznětového motoru vyvíjí o 40% vyšší tlak. Díky tomu jsou spaliny výrazně čistší . Všechny motory včetně vznětového jsou šestnáctiventilové. Zážehové se budou vyrábět v britském Sunderlandu a vznětový ve španělském Madridu. Všechny motory splňují emisní limity Euro 4. Motory budou standardně spojeny s pětistupňovou převodovkou. Bohužel o tom, zda se po Primeře i v nové Almeře objeví nová CVT převodovka s možností ručního řazení šesti pseudostupňů, zatím Nissan neinformoval.
Podvozek se vzhledem k velmi dobrým jízdním vlastnostem současné Almery v principu příliš nezměnil. Přední náprava je klasická se vzpěrami McPherson, doplněná o zkrutný stabilizátor. Zadní náprava je víceprvková systému multi-link.
Ani bezpečnost nepřišla zkrátka. Kromě již běžných airbagů, bočních výztuh a ABS jsou v nové Almeře tzv. aktivní opěrky hlav, které chrání krční páteř před následky nárazů zezadu, ale i zepředu (po čelním nárazu se tělo prudce vrátí zpět do opěradla).
O dravějším designu jsem se již zmínil, ale přesto doporučuji důkladné prohlédnutí fotografií. Nová Almera vypadá opravdu dobře (silným zadním sloupkem připomíná bestseller své třídy VW Golf). Pokud by i ceny zůstaly na úrovni současného typu, bude se novinka jistě dobře prodávat. Výroba v britském Sunderlandu by se měla rozběhnout začátkem příštího roku.