Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan chystá další auta s výstředním designem

Michal Fokt
Diskuze (9)
Cube, Murano CrossCabriolet, Juke... Byli jste z nich hotoví? To byl ovšem teprve začátek, budou mít své následovníky v jiných, podobě "úchylných" modelech.

Automobilka Nissan se v poslední době dostává do širokého povědomí veřejnosti něčím, co nebývá u japonských značek úplně obvyklé - odvážným designem. Je sice pravda, že výrobcům z Nipponu se občas povede šokovat a nadchnout současně, většinou se však jedná o výjimky. Nissan chce z excentrických modelů, které začaly zřejmě už poslední Primerou, ve svém portfoliu udělat tradici.

Designérský tým Nissanu, vedený Shirem Nakamurou, má teď za úkol pravidelně vymýšlet výstřední design pro vybraná produkční auta. Donedávna byl v této oblasti ikonou typ Cube, vyráběný od roku 2009 podporovaný vozem Murano CrossCabriolet (2011), jenže oba modely letos končí a v nabídce už zůstává z vozů podobného ražení pouze malé SUV Juke, byť elektromobil Leaf se také nedrží úplně při zdi.

Šéf Nissanu přes plánovaní nových modelů Andy Palmer řekl v rozhovoru pro web Autonews, že automobilka potřebuje další "head-turnery", které mají zdůraznit inovativní image automobilky, takže se v blízké době dočkáme dalších "ikonických designů".

Sice nebyl konkrétní ohledně dalších plánů, ale z nedávné minulosti tu máme hned dva projekty, které by mohly zaujmout jejich místo. Nejžhavějším kandidátem je bezpochyby roadster Nissan BladeGlider ve stylu projektu DeltaWing, respektive závoďáku Zeod RC, jenže je tu spor s Penske o neoprávněném použití designu auta, jenž by mohl výrobu zkomplikovat nebo oddálit. Ve hře je také sporťák IDx, jenž také nevypadá úplně konvenčně, avšak v jeho případě se objevily také pochybnosti o jeho zářné budoucnosti, způsobené zejména nepříliš oslnivými prodeji Toyoty GT 86.

Nissan tedy má v této oblasti rozehráno hned na dvou frontách, ani na jedné to však není bez komplikací a tak je docela dobře možné, že se právě teď pracuje na další, úplně nové kreaci, která by se mohla objevit dříve, něž auto ze zmíněné dvojice, aby tedy Juku v nabídce nebylo smutno.



Michal Fokt
Diskuze (9)
4. 8. 2014 18:43
Re: Hnus fialovej
S tím se dá souhlasit, mimo Juke, ten je děsný. S Primerou je to fakt škoda, P10 bylo parádní auto střední třídy, P11 navazovala slušně a P12 to uplně pohnojila :-(
4. 8. 2014 18:35
Re: Poslední generace Primery byla designová katastrofa..
Tiež riadna volovina. Dizajn bol trochu atypcký, ale minimálne u sedanu a kombi beľmi vydarený. Dizajnovou katastrofou by som nazval skôr súčasného Focusa.
Primeru pochovala technická náročnosť - rúbala trochu vysoko a podpísalo sa to na spoľahlivosti a náročnom, a teda dosť drahom servise.
4. 8. 2014 11:39
Poslední generace Primery byla designová katastrofa..
Poslední generace Primery je ukázkovým příkladem, jak lze špatným designem pohřbít skvělou image dříve výborné a oblíbené modelové řady. Doufám, že se z toho Nissan poučil... :-( 8-s
Avatar - dewill
4. 8. 2014 07:06
Re: Hnus fialovej
Osobně považuji za největší úlet Nissanu Murano CrossCabriolet, naopak Juke se mi celkem i líbí. Pokud však byla v článku zmiňována Primera, byl bych rád kdyby se podařilo vzkřísit tuto línii, ale nikoliv navázáním na poslední generaci, ale spíš na odkaz generací P11 a P10.
Avatar - Blue Sun
4. 8. 2014 07:00
Re: blbost
Protože to řekl nějaký Kasprik...