Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Fairlady Z 40th Anniversary: V Japonsku si připomínají jubileum Zetka

Diskuze (2)
Nissan 370Z Roadster se ještě na českém trhu nezačal prodávat, ale v Japonsku se představuje nový modelový rok a edice, která připomíná 40. výročí sportovní řady Nissanů.

Linie Nissanů Z začala v říjnu 1969 s modelem Datsun 240Z a pokračuje přes 260Z, 280Z, 280ZX, 300ZX, 350Z až po letošní novinku 370Z. Na domácím trhu se ale tyto vozy po celou dobu prodávají jako Nissan Fairlady Z, a tak nepřekvapí, že i japonská limitovaná edice, která připomíná 40letou tradici, se jmenuje Fairlady Z 40th Anniversary. Příští rok se dostane i na americký trh jako 370Z 40th Anniversary.

Výroční vydání uvádí na japonský trh Roadster, který se představil v dubnu na newyorském autosalonu, ale zatím není v prodeji. Od standardního provedení se 40th Anniversary liší jiným čalouněním interiéru a znáčky s názvem edice. Stejně jako všechny verze Fairlady Z/370Z modelového roku dostane na výběr nové odstíny karoserie, bezklíčkový vstup a HDD navigaci s TV tunerem.

Motor 3,7 V6 s variabilním časováním a zdvihem ventilů sdílí Nissan 370Z s Infiniti G37, stejně jako sportovní šestistupňovou manuální převodovku s krátkými převody nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Nejvyšší výkon 244 kW je dosahován při 7000 min-1, omezovač zasahuje ještě o 500 otáček výš. Točivý moment vrcholí 366 Nm při 5200 min-1. Pro srovnání 350Z měl 225 kW při 6800 min-1 a 363 Nm při 4800 min-1. Údaje o zrychlení zatím zveřejněny nebyly.

Pro Roadster platí to samé co pro kupé – nová generace má výkonnější motor a zároveň menší a lehčí karoserii. Rozvor se zkrátil o 10 cm na 2550 mm, celková délka je u 370Z Roadsteru kratší o 66 mm (4313 mm). Z důvodu snížení hmotnosti jsou kapota motoru, boční dveře a víko zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku.

Hmotnost konstruktéři šetřili také na nápravách. Přední náprava s dvojitými lichoběžníky (nahrazuje multilink z 350Z) má ramena z kovaného hliníku, odlehčený, o 35 % tužší stabilizátor a pomocný rám z hliníkové slitiny. Konkrétní změny na zadní čtyřramenné nápravě nebyly specifikovány, ale i zde bylo cílem snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Diskuze (2)
Avatar - pelikoš
19. 10. 2009 20:50
Re: hezky
nádherná kára :yes: