Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Fuga: Japonské umění fugy podruhé

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 10. 2009 • 14:52
7
34
Zobrazit náhledy (7)
Nissan Nissan
Nissan představuje na autosalonu v Tokiu nový velký sedan s pohonem zadních kol Fuga.

Fuga se má stát největším klasickým tříprostorovým vozem značky na domácím japonském trhu a jeho prodej má začít okamžitě po skončení výstavy. Jedná se již o druhou generaci modelu s tímto názvem. První s kódovým označením Y50 předznamenal v roce 2003 koncept, sériová verze měla premiéru o rok později a loni prošla stylistickými změnami. V Japonsku byla velmi oblíbená, zákazníci si pochvalovali pohodlí i jízdní výkony.

Ty výrobce samozřejmě u novinky zachoval. Japonští zájemci budou moci vybírat ze dvou pohonných jednotek. Prvním agregátem v nabídce je vidlicový šestiválec VQ25HR o objemu 2,5 litru, větší motor VQ37VHR má, jak už jeho označení napovídá, objem 3,7 litru a totožnou konfiguraci. Podrobnější technické údaje zatím nebyly zveřejněny.

Asi nejvýznamnější technickou novinkou jsou tzv. dvoupístové tlumiče pérování se zvýšeným průtokem oleje uvnitř. Ten zlepšuje jízdní vlastnosti, vozidlo méně vibruje a lépe pohlcuje nerovnosti silnic. Samozřejmostí je v moderním automobilu také armáda elektronických pomocníků. Tu kromě jiného zastupuje například LDP (Lane Departure Prevention) – varování při opuštění jízdního pruhu, které spolupracuje s tempomatem. Dále ve voze najdeme inteligentní plynový pedál, který přebírá data z navigace a pokud se například blíží zatáčka, automaticky zpomalí a zároveň aktivuje brzdy. CSA (Cornering Stability Assist) pomáhá vozu spolu s klasickou elektronickou stabilizací v zatáčkách, a to je Fuga vybavena též řízením všech kol.

Ještě pár slov o navigaci, kterou Nissan nazývá ITS (Intelligent Transport Systems). Tento systém poskytuje informace, které upozorňují řidiče kromě jiného i na dopravní problémy v blízkém okolí, Ty jsou předávány pomocí elektronických majáků, nainstalovaných u hlavních silnic po celém Japonsku. Řidič si také může tlačítkem na středové konzole (tzv. Drive Mode Selector) vedle řadicí páky vybrat ze tří režimů jízdy – běžného komfortního, sportovního a ekologického. Při volbě třetího módu jej indikátor na přístrojové desce upozorňuje, zda šetří palivo, či nikoliv.

Designéři vtiskli novince dynamické linie s nízkou siluetou, ve kterých se snoubí hrany a obliny, vůz je ale kulatější, než je dnes zvykem. Za příplatek může mít až dvacetipalcová kola. V interiéru nalezne pětice cestujících veškerý komfort a výbavu včetně nově vyvinuté klimatizace Forest AC. Ta se stará nejen o teplotu vzduchu, ale také o jeho vlhkost a čistotu, pohlcuje pachy a ještě dokáže vnitřní prostor osvěžit takřka přírodními vůněmi. Pro ty, kteří si rádi kromě čistého ovzduší ve voze poslechnou i nějakou hudbu, je připraven Surround Sound System renomované americké firmy Bose se 16 (!) reproduktory a čtrnáctikanálovým digitálním zesilovačem. O kvalitě zvuku tedy nemůže být pochyb.

Materiály vnitřního prostoru jsou na úrovni vlajkové lodi značky s vycházejícím sluncem ve znaku. Nová Fuga totiž měří na délku 4.945 mm, na šířku 1.845 mm a na výšku poměrně neobvyklých 1.500 mm. Podvozek má rozvor 2.900 mm. Pokud by se vůz prodával v Evropě, jednalo by se tedy o typického zástupce současné vyšší střední třídy.

K dispozici bude také hybridní verze, která je v Tokiu vystavena zatím jen jako prototyp. Je postavena na bázi výkonnějšího modelu s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem, paralelní hybridní systém s dvouspojkovou převodovkou je produktem vlastního vývoje automobilky. Ta předpokládá, že spotřeba této varianty se přiblíží kompaktním vozům segmentu C. Japonci si na ni ale budou muset počkat minimálně jeden rok, k prodejcům Nissanu se dostane až na podzim 2010.

Témata
24. 10. 2009 21:12
Re: Krásavec(?)
to je jedno - proste mi to dráždi oči
Avatar - pelikoš
24. 10. 2009 12:30
Re: Krásavec(?)
tak ještě mrkni na youtube ;-)
23. 10. 2009 13:58
Re: Krásavec(?)
Nesúhlas. Vyzerá to rovnako. ;-\
23. 10. 2009 13:56
Re: Krásavec(?)
Insignia tiež zvonka veľa krásy nepobrala...vyzerá jak prerastená panda so stiahnutým zadkom... ;-\
Avatar - pelikoš
23. 10. 2009 07:49
Re: Krásavec(?)
ale mnohem propracovanější, kvalitnější a krásnější až tak,že se to insignii vlastně vůbec nepodobá :-! >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud