Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Intima: Japonská budoucnost luxusní dopravy

Miro Mihalik
Diskuze (14)
I když má Nissan svou luxusní divizi Infiniti, nová studie limuzíny by mohla být náznakem chuti pustit se do souboje se značkou Lexus na dvou frontách.

Snad žádný jiný světový autosalon nepřináší tolik konceptů, jako Tokio Motor Show. Nissan kromě městské bubliny Pivo 2 přiveze limuzínu Intima, která je, podle tvrzení automobilky, určena lidem s vysokými nároky na krásu. Budiž, i když z některých úhlů nám připomíná modely Mercedesu.

Kromě skutečně zdařilé barevné kombinaci karoserie a interiéru (zrcadlení palubní desky v předním okně dnes vynecháme), přináší Nissan pár pozoruhodných řešení, které mají usnadnit nastupování a vystupování. Dveře se otevírají proti sobě, stejně jako u vozu Rolls Royce Phantom, ale do úhlů, které známe spíše z dodávek (rozebírat nebudeme ani manipulaci ve stísněném prostoru). Přední sedadla se navíc natáčí o 80°, takže gymnastické cvičení spojené s nastupováním se omezuje na minimum.

Miro Mihalik
Diskuze (14)
11. 10. 2007 09:59
Re: Design
Máš kus pravdy.Nové koncepty jsou vesměs velmi pěkné,mnohdy až velmi odvážně tvarované.Ale když příjde na výrobu,tak nám ve finální podobě z pásů sjede "něco",co se konceptu trochu podobá...
11. 10. 2007 08:56
paci sa mi
malo ktore japonske sa mi takto paci, neviem ale vobec sa neboja ist do takychto konceptov,neviem ci to nieje iba moj dojem...
11. 10. 2007 07:26
Nám taky něco!
No moc jsme se toho nedozvěděli, ale Nissan podle všeho chce rozmnožit módní rodinku velkých sportsedanů, aby si taky zobnul ze slibné odezvy trhu. Aut s dvojkřídlými dveřmi bez B sloupku se na výstavách poflakuje čím dál víc, ale málokdo si dovolí tohle řešení dát i do produkční verze, přecejen torzní tuhost za menší peníz je milejší. Zrovna tak vyvýšený (vyztužený) středový tunel, který redukuje vnitřní prostor na podélné 2+2, většinu nakonec odpadne. Budu čekat na informace o podvozku, rozvržení váhy a náhonu, tuhosti karosérie versus celková váha, bezpečnostních prvcích (nejlépe adaptivních a inteligentních), motorizacích versus spotřeba a emise atd. Ale budiž to Nissanu přáno, ať se projekt vydaří. Třeba jim přitom zbyde i chvíle času na nějaký seriózní projekt nižší střední.
Avatar - Jáchym
11. 10. 2007 00:27
Design
Zajímala by mě jedna věc. Proč se seriové modely designově tak liší od studií, když se studie většinou líbí lidem mnohem víc? Nemyslím teď technické vychytávky, které jsou u studií většinou pro sériovku nepoužitelné, ale ten design, fakt to nechápu. Nejhezčí jsou právě koncepty, tak proč pak vždycky civilní verze vypadá tak nudně?
10. 10. 2007 21:19
NISSAN
Co povazuji jako nejvic zarazejici je, ze na jedne strane mame treba Jaguar, ktery predstavuje 'nejdulezitejsi' auto novodobe historie (xf) a na druhe nissan ktery 'jenom' predstavuje nakou studii. A asi nejsem sam komu se vidi ze ten interier nissanu je fakt hezsi nebo alespon rovnocenny tomu jagu. Nemyslim vubec ty typicke konceptove prvky jako jsou sedacky nebo modre podsviceni vsude, ale samotne krivky, tvary, pocit a postoj. A co se exterieru tyce, nekdo v tom muze videt lexus...ale bocni profil je jasna US Maxima a predek je typickej nissan (treba Murano). Jestli je na tom aute neco 'prevzeteho' tak to je jenom bocni lajna ktera mirne navazuje na S-ko. Ale to urcite neni hrich v kontextu kde MB spolu s BMW je trendsetterem v designu. A jestli z toho vseho ma byt nake ponauceni, tak je to jenom to, ze japonske znacky uz davno nehraji druhou ligu...nebo si snad nekdo mysli ze na narocnem americkem trhu se japonci prosazuji jenom diky levnym kopiim?