Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke-R: Z 0 na 100 km/h za 3,7 s

David Bureš David Bureš 5. 1. 2012 • 13:26
39
O pohon Juku-R se stará 3,8litrová V6 twin-turbo o výkonu 357 kW (485 k).

Nissan od začátku loňského října postupně zveřejňoval informace o konceptu Juke-R, který vznikl kombinací crossoveru Juke se sporťákem GT-R. Po oficiálních skicách, prezentaci skutečného auta na tiskové konferenci v Malaze a sérii videí, ve které byl prezentován vývoj auta, tu konečně máme oficiální technická data.

Pod kapotou extravagantního vozu pracuje dříve potvrzený, dvakrát přeplňovaný 3,8litrový vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R. Motor disponuje avizovaným výkonem 357 kW (485 k), točivý moment vrcholí hodnotou 588 Nm. To jsou stejná čísla jako u Nissanu GT-R modelového roku 2009.

Juke-R díky tomuto stádu zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a jede až rychlostí 257 km/h. Proti nejrychlejšímu sériově vyráběnému Juku je tu rozdíl znát. Považte sami, Juke s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou (140 kW a 240 Nm), šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy a jede maximální rychlostí 215 km/h. A co víc, GT-R z roku 2010 je ve sprintu jen nepatrně rychlejší než Juke-R, na rychlosti 100 km/h je za 3,5 s.

Kvůli rozšířeným blatníkům je Juke-R širší než originální automobil, na šířku měří 1.910 mm, ostatní rozměry zůstaly stejné. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1.806 kg.

Mezi dalšími novými díly jsou upravené nárazníky s otvory pro chlazení, zadní difuzor a přítlačný spoiler na pátých dveřích. Z GT-R pocházejí kovaná 20palcová kola Rays.

Vnitřek si zachoval základní tvary, ale dostal pochopitelně díly z GT-R, a to včetně volantu, pedálů a sedmipalcového dotykového displeje. Středová konzole inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala stejná. Interiér je pouze dvoumístný, uvnitř nechybí dvojice závodních sedadel od OMP s pětibodovými pásy od firmy Schroth a ochranná klec.

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

Během 22 týdnů byly postaveny dva exempláře Juku-R, jeden s levostranným řízením a druhý s pravostranným. Automobil zůstává prototypem, ale je homologován pro použití na běžných silnicích. Na ty má Juke vyrazit v průběhu tohoto měsíce.



Témata
6. 1. 2012 01:33
Re: tohle je pecka,
Tenkrát se to vleklo roky (asi 7 let), vyšetřovací komise se moc neměly k tomu přiznat, že ve skutečnosti s autem není nic špatně (i v závěrečné zprávě se tomu vyhýbali, Kanadské úřady se zachovaly mnohem seriózněji - v Kanadě "driver error" a v USA "pedal placement error" a "pedal misapplication") a propad prodejů byl velmi citelný. Taky se tam hrálo s koberečky, šlo o stovky incidentů, pořádaly se demostrace (davy o stovkách lidí), zakládali uskupení jako Oběti Audi, v televizi běžely hodinové pořady rozebírající nehody, kde ti pěkně v kontrastu pustili výpovědi pozůstalých a pak tiskového mluvčího, který tvrdil, že šlo o chybu řidiče. Prodeje padly snad o 80%, 20% po zveřejnění tiskové zprávy zmíněného uskupení, 60% po tom hodinovém pořadu. V roce 1987 evidovali na 1600 nehod, 400 zraněných a nějaké mrtvé. Toyota byl jen čajíček. Když ti v televizi dají matku, která přejela vlastní dítě, a pak mluvčího, který suše řekne, že jde o chybu řidiče (mluvícího samozřejmě obecně k problému a ne ke konkrétnímu případu, takže žádná lítost, nic). Audi prostě sežrali za živa. Aby pořad byl opravdu úderný, rozebrali si jednu Audinu, upravili jí, aby selhala, a pěkně to lidem ukázali. Novináři v celé své kráse. Zpráva o tom, že nešikovná matka zabila dítě, by neprodávala tak dobře, jako pořad o ďábelské německé firmě, která zabíjí dětičky.

Po takovéhle čočce se snad nikdo nemůže divit, že Audi v USA tolik neprodává a ani se tam tolik nesnaží. V roce 1985 prodali 74.061 vozů a v roce 1991 12.283 vozů. To je propad nějakých 84%. Na té úrovni zůstali dalších pár let a až v roce 2000 se dostali na úroveň z roku 1985.

V roce 1990 Audi pořád čelilo asi 140 žalobám o 5 miliard dolarů odškodného. Jen jedna z těch žalob byla hromadná více než 300 tisíc lidí. A kvůli čemu? Audiny ztratily hodnotu, byly neprodejné a majitelé chtěli odškodné za své nakoupené vozy. Tomu se říká hon na čarodějnice.

Celý problém byl v tom, že řidič sešlápl plyn a myslel si, že sešlapuje brzdu. Pak posunul volič z P do D (R) a vyboural se. Následně tvrdil, že brzdy nefungovaly. Jak mohly, když idiot stál na plynu a nikdy je nepoužil?
5. 1. 2012 21:32
Re: Zrychlovaci efekt
Asi si myslel Hodně Teplé Prádlo.... :-) :-)
5. 1. 2012 17:41
Re: Zrychlovaci efekt
Hahaha já taky - ROFL >:D Btw To auto je ale opravdu ošklivý i v týhle verzi :no:
Avatar - theolli
5. 1. 2012 16:56
Re: Zrychlovaci efekt
:yes: konečně jsem se dneska zasmál od srdce,jen ta představa :yes:
Avatar - theolli
5. 1. 2012 16:52
Re: tohle je pecka,
Podobně je na tom Toyota s Priusem,pár pitomců neumí jezdit a co z toho bylo za poprask

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku