Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Juke-R: Z 0 na 100 km/h za 3,7 s

Nissan Juke-R: Z 0 na 100 km/h za 3,7 s Zdroj: acz

Nissan Juke-R: Z 0 na 100 km/h za 3,7 s

O pohon Juku-R se stará 3,8litrová V6 twin-turbo o výkonu 357 kW (485 k).

Nissan od začátku loňského října postupně zveřejňoval informace o konceptu Juke-R, který vznikl kombinací crossoveru Juke se sporťákem GT-R. Po oficiálních skicách, prezentaci skutečného auta na tiskové konferenci v Malaze a sérii videí, ve které byl prezentován vývoj auta, tu konečně máme oficiální technická data.

Pod kapotou extravagantního vozu pracuje dříve potvrzený, dvakrát přeplňovaný 3,8litrový vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R. Motor disponuje avizovaným výkonem 357 kW (485 k), točivý moment vrcholí hodnotou 588 Nm. To jsou stejná čísla jako u Nissanu GT-R modelového roku 2009.

Juke-R díky tomuto stádu zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a jede až rychlostí 257 km/h. Proti nejrychlejšímu sériově vyráběnému Juku je tu rozdíl znát. Považte sami, Juke s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou (140 kW a 240 Nm), šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy a jede maximální rychlostí 215 km/h. A co víc, GT-R z roku 2010 je ve sprintu jen nepatrně rychlejší než Juke-R, na rychlosti 100 km/h je za 3,5 s.

Kvůli rozšířeným blatníkům je Juke-R širší než originální automobil, na šířku měří 1.910 mm, ostatní rozměry zůstaly stejné. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1.806 kg.

Mezi dalšími novými díly jsou upravené nárazníky s otvory pro chlazení, zadní difuzor a přítlačný spoiler na pátých dveřích. Z GT-R pocházejí kovaná 20palcová kola Rays.

Vnitřek si zachoval základní tvary, ale dostal pochopitelně díly z GT-R, a to včetně volantu, pedálů a sedmipalcového dotykového displeje. Středová konzole inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala stejná. Interiér je pouze dvoumístný, uvnitř nechybí dvojice závodních sedadel od OMP s pětibodovými pásy od firmy Schroth a ochranná klec.

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

Během 22 týdnů byly postaveny dva exempláře Juku-R, jeden s levostranným řízením a druhý s pravostranným. Automobil zůstává prototypem, ale je homologován pro použití na běžných silnicích. Na ty má Juke vyrazit v průběhu tohoto měsíce.