Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf 2013: Větší kufr a delší dojezd

27. 2. 2013 • 07:28
32
3
Zobrazit náhledy (32)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Nissan se chystá přesunout výrobu svého elektromobilu do Británie. Společně s tím představuje sérii dílčích úprav.

Elektromobil Nissan Leaf nebyl první a není ani nejrychlejší. Určitě je ale nejznámějším elektrickým autem současnosti – na jedné straně získal titul Auto roku 2011 a existuje i v okruhové verzi Nismo RC, na druhé straně se neubránil několika kontroverzím. Přesto si své příznivce našel, za dva roky se v Japonsku vyrobilo už 50 tisíc exemplářů. A mohlo to být i dvakrát tolik, kdyby továrnu Oppama nezasáhlo zemětřesení a následné tsunami v roce 2011.

Evropské prodeje Leafu ale už nebudou závislé na výrobě v Japonsku. Nissan na jaře spustí produkci elektromobilů ve své anglické továrně Sunderland, kde dnes vznikají crossovery Qashqai a Juke. Společně s tím Leaf podstoupí stovku drobných změn, které ho více přizpůsobí požadavkům Evropanů

Nabíječku u modelu 2013 najdeme pod přední kapotou. Díky tomu se zvětší zavazadlový prostor o 40 litrů na výsledných 370 l. Zároveň se zlepšila schopnost dobíjení, ze speciální rychlé nabíječky o výkonu 6,6 kW může Leaf přijímat až 32 Ampér. Čas potřebný pro naplnění baterií na 80 % se zkrátí na pouhou půlhodinu. V současné době je v Evropě v provozu už 192 veřejných dobíjecích míst a Nissan bude podporovat budování dalších, aby majitelům Leafu usnadnil cestování mezi městy.

Vylepšení se dočkala i výbava. Nově Nissan nabídne audio Bose Energy Efficient Series, přidá parkovací kamerový systém AVM, který zobrazuje prostor kolem celého vozu, a energeticky úsporné diodové přední světlomety.

Součinitel aerodynamického odporu se bez výrazně viditelných změn sníží z 0,29 na 0,28. Společně s úspornějšími spotřebiči na palubě a vylepšenými bateriemi to přináší prodloužení dojezdu. V evropském normovaném cyklu Leaf nově ujede 200 km na jedno nabití, místo dosavadních 175 km.

Související články

Témata
28. 2. 2013 10:36
Re: dizajn
Dotovanie to je, ale nazvyme to radsej investicia do buducnosti :-)
Avatar - sargis
28. 2. 2013 10:28
Re: dizajn
Kem im dojdu prachy na dotovanie takychto aut :-)
27. 2. 2013 23:35
dizajn
Toyota uz pochopila, ze takyto typ dizajnu nebude mat v EU velky uspech. Kedy to dojde Nissanu?
Články odjinud