Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan nakonec přiveze do Evropy model Tiida

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Nástupce stárnoucí Almery bude dodáván s karoseriemi sedan a hatchback se třemi motory. Tisková zpráva přidává také výklad neobvyklého názvu: v japonštině znamená „nestálý příliv“. Snad to nebude mít vliv na další vývoj značky na evropských trzích.

Od června letošního roku se na vybraných evropských trzích začne postupně prodávat Nissan Tiida. Nástupce stárnoucí Almery bude dodáván s karoseriemi sedan a hatchback se dvěma benzinovými a jedním naftovým motorem. Tisková zpráva přidává také výklad neobvyklého názvu: v japonštině znamená „nestálý příliv“. Snad to nebude mít vliv na další vývoj značky na evropských trzích.

Nissan Europe oznámil, že v červnu 2007 zahájí v Evropě prodej vozu Tiida. Tiida, nejnovější přírůstek současné evropské modelové řady Nissan, přichází krátce po uvedení posledního modelu Qashqai, cross-overu v segmentu C.

V rámci prodejní strategie vozu Tiida Nissan pečlivě prozkoumal individuální evropské trhy s cílem určit země, v nichž se soustřeďují loajální zákazníci vozů Almera a Primera, kteří by v budoucnu mohli uvažovat o koupi podobného modelu.

Vůz Tiida bude proto distribuován na trhy, na nichž existuje velká poptávka po tomto typu vozu. Mezi ně patří: pobaltské státy, Bulharsko, Chorvatsko, Kypr, Česká republika, Finsko, Řecko, Maďarsko, Irsko, Malta, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko a Ukrajina. Je možné, že Nissan později přehodnotí tuto strategii a představí model Tiida i na dalších evropských trzích.

Název Tiida je odvozen od slova, které v japonském dialektu znamená „nestálý příliv“ a z hlediska ceny se řadí mezi modely Note a Qashqai. Zaujme zákazníka, který hledá konvenčnější typ vozu a klade důraz na tradiční hodnoty jako pohodlí, vnitřní prostor a snadné ovládání.

Tento model již zaznamenal prodejní úspěchy v Japonsku a Spojených státech, kde je prezentován pod názvem Versa. Očekává se, že prodeje v Evropě dosáhnou v průměru 30 000 kusů za rok. Vůz bude vyráběn v závodě Civac v Mexiku.

„V rámci naší strategie ziskového růstu v Evropě se zaměřujeme na získávání nových zákazníků, kterým nabízíme nové modely přinášející skutečně odlišnou hodnotu. Nicméně stejně důležité je, abychom si v jednotlivých zemích udrželi i základnu našich tradičnějších zákazníků,“ uvádí Brian Carolin, člen nejužšího vedení Nissan Europe zodpovědný za prodej a marketing.

„Naše prodejní strategie je určována našimi zákazníky a zdravým rozumem. Rozhodli jsme se představit vůz Tiida trhům, na nichž jsme identifikovali jasné potřeby a udržitelnou poptávku po tomto typu produktu, již nelze uspokojit modely Note nebo Qashqai,“ doplňuje Carolin.

Japonská Tiida s vnějšími rozměry 4205 x 1695 x 1535 mm a rozvorem 2600 mm má základní zavazadlový prostor pouhých 289 l, to však lze změnit posunutím zadní řady sedadel vpřed o 24 cm, takže pak je v hatchbacku celých 463 l základního zavazadlového prostoru. Koeficient odporu vzduchu se podařilo stlačit na cx=0,29. Do Evropy se dostanou motory 1,6 l (80 kW), 1,8 l (94 kW) a 1,5 dCi (78 kW).

Bližší informace o evropských modelech budou zveřejněny v dubnu.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
27. 3. 2007 15:05
To im trvalo!
Dobre 3 roky sa pise o Tiide ako nastupcovi Almery. Potom prisiel ten Quasqai a aj ked sa mi to nezdalo, hovorilo sa o nom ako o nastupcovi Almery. A ono si to Nissan rozmyslel a prinesie do europy 3 roky stary model...