Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Navara v Evropě končí. Uzavření španělské továrny není jediný důvod

David Bureš
Diskuze (5)

Japonská automobilka Nissan letos uzavře svoji továrnu v Barceloně, kde mimo jiné vyrábí pick-up Navara. Znamená to i jeho konec na evropských trzích.

Aliance Nissan-Renault-Mitsubishi přehodnotila svoji budoucí strategii, což v případě první jmenované značky znamená i jistou konsolidaci. V Evropě tak Nissan v rámci snižování nákladů letos uzavře svoji továrnu v Barceloně, což bude znamenat také evropský konec jednoho z tamějších modelů.

Tím je pick-up Navara, který se právě v Barceloně vyrábí pro evropské trhy. Konec barcelonské produkce aut bude znamenat i konec tohoto modelu na evropských trzích.

„Výroba současné generace modelu Nissan Navara bude pro evropské trhy ukončena, jakmile se v prosinci 2021 uzavře náš barcelonský závod, a jeho prodej skončí v roce 2022,“ uvedla značka v tiskovém prohlášení.

Konec prodejů Navary v Evropě firma vysvětluje tím, že segment pick-upů v Evropě uvadá, když řada klientů raději přechází ke klasickým dodávkám. Ostatně už dříve skončili bratři Navary, Mercedes-Benz třídy X a Renault Alaskan, rovněž kvůli klesajícímu zájmu evropských zákazníků o tento druh automobilu. Od roku 2019 se nevyrábí už ani Fiat Fullback (vzniklý na bázi Mitsubishi L200), Volkswagen Amarok se pak kvůli snížení nákladů stane v druhé generaci sourozencem Fordu Ranger.

Právě kvůli nízkým prodejům Nissan ani nepočítá s dovozem Navary z nějaké mimoevropské továrny - vůz se vyrábí třeba v Thajsku. Právě tam loni debutovala modernizovaná verze tohoto modelu, která už do Evropy ani nedorazí.

Nízký zájem je zřetelný také na českém trhu. Za pět měsíců roku bylo u nás registrováno jen 10 exemplářů Navary. Větších čísel u nás podobně jako v celoevropském měřítku dosahují jen Toyota Hilux (256 registrací za pět měsíců roku) a Ford Ranger (107 kusů). V Česku se drží také Mitsubishi L200 (103 exemplářů).

Registrace pick-upů na českém trhu v roce 2021
Poř. Model Registrace 1-5/2021 (ks) Registrace 1-5/2020 (ks)
1. Toyota Hilux 256 197
2. Ford Ranger 107 167
3. Mitsubishi L200 103 99
4. VW Amarok 32 79
5. Jeep Gladiator 17 0
6. Isuzu D-Max 16 4
7. Nissan Navara 10 16
8. Mercedes-Benz X 2 29

Aktuální Nissan Navara (D23) vyráběný od roku 2014 je v pořadí už třetí generace tohoto modelu. Oproti předchůdci ještě zdůraznila svoje zacílení na zákazníky hledající netradiční lifestylové vozidlo, čímž se chtěla odlišit od klasických pick-upů, jak je v Evropě známe - tedy od pracovních strojů, primárně zaměřených na užitné vlastnosti než komfort. Podobnou cestou ostatně šel i VW Amarok. Jak se ale ukazuje, úspěch to nepřineslo, a tak Navara na starém kontinentu končí. Třeba v USA nebo Austrálii populární segment se tak v Evropě nadále výrazně neprosadil.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

9. 6. 2021 23:50
Re: Kvalita
Suhlasim s kvalitou mechaniky, mozno aj elektroniky, ale tie auticka hnili pred ocami. Osobne vydrz karoserie pocitam do spolahlivosti.
Avatar - 3_diamanty
8. 6. 2021 22:51
Re: Kvalita
Stary dobry Nissan skoncil poslednou generaciou primery... ale uznavam ze novy juke aj novy kaskaj sa mi brutalne pacia... s nimi by som uz problem nemal... navara ale chybat nebude... stejne L200 je tu jasna volba ked na to pride ;-)
8. 6. 2021 21:50
Re: Kvalita
To už je ale dost dávno... :-(
8. 6. 2021 18:37
Kvalita
Myslím, že hlavní problém nissanu obecně spočívá v tom, že od japonské kvality postupně přešel k té francouzské...kdysi to bývala moje nejoblíbenější japonská značka a pár nissanů jsem i měl..kdysi uměli udělat neskutečně kvalitní a trvanlivý stroje...
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2021 17:43
Je zajímavé ...
... že se tyto věci dějí hlavně kolem Nissanu a Renaultu :-)
Svého času to byl oblíbený automobil, ale "potom se něco stalo"
nedostatečné inovace, problémy s kvalitou ... konkurence je zřejmě dál?
ani tenoristé s Nissany moc nejezdí, asi opravdu nevydrží ... ;-)