Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NV400 nastupuje v modernizované podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Velký užitkový Nissan pro Evropu je na trhu od roku 2011 a pro následující léta absolvoval modernizaci zaměřenou především na techniku.

Největší dodávkový model japonské značky pro vybrané evropské trhy vychází z Renaultu Master. Od svého francouzského příbuzného se Nissan NV400 stejně jako Opel Movano odlišuje díky designu předních partií, zatímco ostatní části karoserie a techniku v ní ukrytou s ním sdílí.

Na letošním IAA v Hannoveru se Nissan NV400 představuje v modernizovaném provedení s novými motory, rozšířenou bezpečnostní výbavou, větší nabídkou komfortu v kabině a řadou nových prvků výbavy.

Asi nevýraznější změny se odehrály pod kapotou, kde je uložen nový vznětový motor o objemu 2,3 litru, který bude k dispozici v jednom z pěti provedení. První dvě verze vybavené jedním turbodmychadlem disponují výkonem 74 kW, resp. 92 kW a točivým momentem 285 N.m, resp. 310 N.m.

Následuje dvojice nově vyvinutých motorů se dvěma turbodmychadly, jejichž výkon činí 99 kW a 340 N.m, resp. 121 kW a 360 N.m. Dostupná je také verze motoru o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m s jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Ta se dodává výhradně s robotizovanou poloautomatickou převodovkou.

Nové modely se dvěma turbodmychadly jsou považovány za ideální pohon pro dodávky a podvozky s kabinou určené pro vysoké pracovní zatížení nebo dlouhé trasy. Tato technologie využívá malé turbodmychadlo pro generování vyššího točivého momentu při nízkých otáčkách (do 1 500 min-1) pro razantnější akceleraci při městských rychlostech nebo při plném naložení.

Při vyšších otáčkách motoru převezme otěže větší turbodmychadlo, které poskytuje vyšší výkon a praktický širší rozsah točivého momentu, jenž oceníte zejména při dálničních rychlostech. Díky této zvýšené flexibilitě není nutno pro udržení tempa tolik řadit. Nejenže se tím snižuje únava řidiče, ale také omezuje spotřeba paliva.

Modely se dvěma turbodmychadly využívají také technologii Stop & Start a regenerační brzdění prostřednictvím nového systému Inteligentního řízení využití energie (ESM), který například verzi o výkonu 121 kW dovoluje dosahovat kombinované spotřeby 6,9 l nafty na 100 km. Po přepnutí do režimu ECO má díky úpravě průběhu točivého momentu, funkce topení a klimatizace dojít ke snížení spotřeby paliva o dalších 10 %.

Spolu s novými motory nastupují i nové asistenční systémy. Součástí standardní výbavy pro všechny verze bude nová generace ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip. Ten rozděluje točivý moment motoru mezi poháněná kola podle potřeby s rozdílem až 25 procent, aby pomohl s rozjezdem a udržením trakce na kluzkém povrchu.

.

Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

Pro všechny verze je připraveno nové širokoúhlé zpětné zrcátko, které je namontováno na sluneční cloně na straně spolujezdce a více než zdvojnásobuje zorný úhel směrem k odvrácené straně vozidla a pomáhá tak řidiči mít pod kontrolou tradiční mrtvé úhly.

Osobní verze NV400 budou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách a všechna provedení mohou profitovat z vylepšeného audiosystému vybaveného novým digitálním rádie DAB s CD i MP3 přehrávačem, rozhraním Bluetooth, vstupy pro USB a iPod.

Stejně jako dříve zahrnuje nabídka vozu NV400 širokou řadu modelů a konfigurací. K dispozici jsou verze s pohonem předních i pohonem zadních kol, tři varianty rozvoru, čtyři různé délky a tři různé výšky, přičemž objem nákladového prostoru je v rozmezí 8 až 17 m3. Délka nákladového prostoru sahá od 2583 mm do 3733 mm u provedení s pohonem předních kol. Modely s pohonem zadních kol začínají na 3733 mm a nejdelší verze má délku úctyhodných 4 383 mm. Ta dokáže naložit až pět europalet.

Dostupné jsou také nejrůznější varianty karosérie. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek, verzí kombi a podvozků s kabinou určených výrobcům speciálních nástaveb nabídnou firmy provádějící přestavby také dodávky s prodlouženou kabinou, skříňové nástavby, sklápěče, valníky a minibusy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)