Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představuje limitovanou edici Leafu. S vyšším výkonem a delším dojezdem!

David Bureš David Bureš 10. 1. 2019
17
25
Zobrazit náhledy (17)
Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+ Nissan Leaf 3.Zero e+
Japonská značka dopředu slibovala, že letos uvede Leaf s vyšší kapacitou baterií. Auto je tady, ale jako limitovaná edice.

Nissan je jednou z těch automobilek, které nechybí na letošní přehlídce spotřebitelské elektroniky CES v americkém Las Vegas. Představuje tam dokonce nový automobil, elektromobil Leaf v limitované edici 3.Zero e+.

Limitovaná edice je už dříve slibovanou variantou s vyšší kapacitou baterií. Leaf 3.Zero e+ využívá akumulátory s kapacitou 62 kWh, které automobilu umožní ujet zhruba 385 kilometrů na jedno dobití. Výchozí Leaf s 40kWh akumulátorem má v kombinovaném cyklu WLTP udávaný dojezd 270 kilometrů, tedy asi o 40 % méně.

Díky inovativnímu návrhu baterie nově tvoří 288 článků, místo 192, které najdeme v 40kWh bateriích výchozí varianty. Konstruktérům se zvýšení kapacity povedlo především zvýšením energetické hustoty.

Vedle toho se Leaf 3.Zero e+ dočkal také posíleného elektromotoru, a to ze 110 kW na 160 kW. Točivý moment činí 340 N.m, tedy o 20 N.m než u standardního provedení. Díky tomu je v Leaf 3.Zero e+ z hlediska pružného zrychlení rychlejší, maximální rychlost navíc vzrostla o desetinu, na 156 km/h.

Automobil je možné objednávat od 9. ledna, produkce však bude striktně limitována. Pro Evropu vznikne jen 5.000 jeho exemplářů, první z nich se k zákazníkům dostanou v létě. Základní cena edice je na českém trhu stanovena na 1.199.000 korun.

Vedle toho Nissan uvádí na trh také Leaf ve verzi 3.Zero, která zase reaguje na kritiku zastaralého multimediálního systému. V tomto případě vůz dostane novou osmipalcovou obrazovku infotainmentu, jehož součástí jsou navíc nové funkce. K dispozici jsou i nové laky karoserie nebo dvoubarevné kombinace.

Nissan rozšiřuje nabídku Leafu v době, kdy se druhé generaci tohoto elektromobilu nadmíru daří. Loni se v Evropě prodalo přes 39.000 Leafů, což je nejvíce v historii tohoto modelu, jehož první generace vstoupila na trh v roce 2010.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - ElectroDad
Nový Leaf e+ vs. Kona Electric 64 kWh?
ElectroDad
| 27. 1. 2019
Myslím, že Leaf s velkou baterií se konečně řadí mezi plnohodnotná rodinná auta, která lze používat 365 dní v roce, i na dlouhých cestách na zahraniční dovolené - aspoň doufám. Ta absence aktivního řízení teploty mě trochu trápí. Protože se právě rozhoduji o nákupu nového elektromobilu, udělal si srovnání Leafa e+ s Hyundai Kona Electric s větší baterií 64 kWh - s tou jsem se koncem roku svezl a je to moc prima elektroauto. [odkaz]
Avatar - Bako
za tu cenu?
Bako
| 13. 1. 2019
Ta cena je docela velký úlet, alespoň pro mě. Vlastnosti auta pro EV - průměr.
Avatar - wakantanka
Sklamanie
wakantanka
| 11. 1. 2019
Ja mám skôr taký pocit, že vzhľadom k tomu ako EU tlačí EV, tak sa výrobcovia spoliehajú na nejaký dotačný program, ktorý výslednú cenu zníži a oni patrične zaryžujú.
Sklamanie
ronyhandbrake
| 11. 1. 2019
Ok, zatiaľ snívajte ďalej
Sklamanie
ronyhandbrake
| 11. 1. 2019
To je možno tvoj pohľad, úprimne o výrobcovi, ktorý 8 rokov ponúka najpredávanejší elektromobil na svete bez aktívneho chladenia nemám veľkú mienku. Aby po nejakých 85.000 km stratil akumulátor 15 % kapacity a neumožňoval z dôvodu prehrievania využívať rýchlonabíjanie je smutné. Hyundai je v termomanažmente akumulátora niekde inde, lídrom je samozrejme Tesla. Rovnako aj koncern VW je na tom lepšie, stačí si pozrieť testy na eUp alebo eGolf.
Keď už sme pritom vývoji, rovnako ho musela zaplatiť Tesla s Modelom 3 a cena nie tak prestrelená ako pri Leafe s 62 kWh akumulátorom.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku