Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Townstar přichází jako další bratr Renaultu Kangoo. Nahradí hned dva modely

David Bureš
Diskuze (13)

Japonská automobilka Nissan mění svoje zastoupení na poli užitkových vozidel. Dodávky NV250 a e-NV200 nahradí jediný model.

Nissan je na českém trhu spjat hlavně s SUV a crossovery, jinde v Evropě je ale aktivní také na poli užitkových modelů. A právě v letošním roce svoji nabídku výrazně proměňuje. Přichází totiž nový Nissan Townstar.

Townstar na trh vstupuje jako bratr Renaultu Kangoo a odvozeného Mercedesu Citan, po jejichž boku se bude vyrábět ve francouzském závodě Maubeuge patřícím Renaultu. Nahradí přitom hned dva modely, jak NV250, který byl odvozený od stávajícího Kangoo, tak e-NV200, van s elektrickým pohonem vlastní konstrukce.

Novinka totiž díky využití základu z Renaultu Kangoo bude moci nabídnout i čistě elektrický derivát. Ten využije elektromotor o výkonu 90 kW a točivém momentu 245 N.m, který bude čerpat svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 44 kWh. Ty mají vystačit na ujetí až 285 kilometrů na jedno nabití.

Video se připravuje ...

Konvenční verze pak bude v nabídce jediná. Poháněná bude přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru, vyvinutého Renaultem ve spolupráci s Mercedesem. V případě Townstaru bude naladěn na 96 kW a 240 N.m.

Turbodiesel poněkud paradoxně pro Townstar nabídnut vůbec nebude. Nissan se totiž odklání od dieselového pohonu, což podle všeho platí také pro kompaktní dodávku. V tomto segmentu jsou přitom turbodiesely nadále oblíbenou volbou evropských zákazníků.

Nový Nissan Townstar z Renaultu Kangoo nevychází jen svoji technikou, ale také svým vzhledem. Základ designu je pro oba vozy shodný, Townstar však dostal svébytně tvarovanou příď s maskou zdobenou novým logem výrobce. V Evropě se jedná o první model značky s tímto detailem. Novinka Nissanu bude nabízena jak jako užitkový van, s objemem nákladového prostoru až 3,9 m3, tak jako osobní combi

Na Renault pak navazuje také řešení kabiny, zatímco pro Mercedes je interiér svébytný. Ústředním prvkem je tak osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému, kterou v případě elektrického Townstaru doplňuje 10“ digitální přístrojový štít.

K dispozici je rovněž bohatá výbava, jako je asistent proti bočnímu větru, asistent pro jízdu s přívěsem, automatizovaný pomocník pro parkování nebo inteligentní tempomat. Nechybí ani kamerový systém sledující okolí vozidla, pro elektrickou verzi pak i asistent pro jízdu v dopravních kolonách.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

2. 10. 2021 21:40
Re: Re: Bez dieselu
Zvládajú aj rozvoz mimo mesta. Len nie veľmi ďaleko. ;-)
30. 9. 2021 16:28
Re: Re: Bez dieselu
to chápu u firem, které používají dodávky na rozvoz po městě, tam EV dávají smysl. Jakmile ale jede mimo, tam je klasika nenahraditelná ;-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2021 11:55
Re: Bez dieselu
njn třeba u nás v Burešistánu (pro nemístní přeložím: ČR pod vládou Agrofertu) nedokáží zakázat ani vjezd dieselů 30 let starých, natož pak nových (ty koneckonců už zase tak strašně nevadí). To, co tady jezdí po ulicí je z nemalé části naprostý hnůj a nedá se to svádět na nízké příjmy. Je to důsledek vrozeného kr€ténismu majitelů (schválně si ty ichtyly v nejsmrdutějších dieselech někdy prohlédněte).
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2021 11:51
Re: Bez dieselu
sám jsi zcela neprodejný :D
29. 9. 2021 21:37
Re: Re: Bez dieselu
Tak ako píšeš. Tých elektrík je na počudovanie dosť. Veľkým firmám sa to zrejme vyplatí.