Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

No ConFusion – žádný zmatek

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
První jizdní dojmy z Fordu Fusion - výše a prostorněji...

První jízdní dojmy z nejnovějšího přírůstku modelové řady Ford jsme vstřebávali v okolí francouzského Versailles – a nikoli náhodou. Jihozápadní okraj Paříže totiž umožnil vyzkoušet auto ve všech předpokládaných hlavních oblastech využití – tedy v hustém městském provozu i na úzkých silničkách venkova.

Především jsme ztratili skepsi, která pramenila z prvních fotografií. Ve skutečnosti vypadá Fusion vyváženěji a hlavně odlišněji od Fiesty, na jejímž podvozku je postaven. Největší odlišnost se dá na první pohled nalézt ve vyšší stavbě, tupějším sklonu přední masky, hranatějších světlometech (ála Vectra) a opravdu VELMI nízko položené hraně zadních dveří.

Těmito odlišnostmi nám také tvůrci automobilu odpovídali na několikrát pokládané otázky o smyslu a uplatnění takového auta na trhu.

Podle poznatků Fordova marketingu totiž nezanedbatelná část zájemců o malé vozy (což jsou v 60% ženy) vyžaduje mimo jiné lepší rozhled, daný vyšším posezem, pocit větší robustnosti a ochrany uvnitř auta, objemnější zavazadlový prostor a větší světlou výšku karoserie.

A tak se zrodil Fusion. Podvozek z malé Fiesty má vnější rozměry vozítka do města - zde je charakter malého vozu zachován. Karoserie má ale vyšší stavbu a optické prvky ála SUV (tupá příď, prolisy nad blatníky) a aby toho nebylo málo, vnitřní rozměry, variabilita sedadel a velikost zavazadlového prostoru se přibližují k vozu typu mini MPV.

Napsáno to vypadá nehezky, nicméně první seznámení s autem proběhlo bez problémů. Nastupuje se na vysoko položené sedadlo a interiér kromě vyšší stavby jakoby z oka vypadl Fiestě – dvoubarevné plasty jsou sice tvrdé, ale nepůsobí stroze. Výška od přední sedačky ke stropu činí 1010 mm, což je vynikající hodnota. Na rozdíl od vozů typu Opel Agila je navíc vyšší stavba karoserie nikoli tím, čím se chlubí auto navenek, ale decentním prvkem užitku pro majitele.

Do zavazadlového prostoru o objemu 337 litrů se nakládá díky nízko položené hraně docela pohodlně a objem je více než dostatečný. Později zkoušíme sklopit zadní i přední opěradlo, čímž vzniká souvislý prostor pro dlouhé cokoli.

Jízda se pak od nižší Fiesty liší jen lepším přehledem o dění kolem vozu – na jízdních vlastnostech se vyšší těžiště nijak výrazně neprojevuje. Boční náklony, citlivost na boční vítr i nedotáčivost – vše je v mezích normy a nijak řidiče neovlivňuje.

Oba motory, které jsme měli příležitost vyzkoušet, tedy zážehový 1,6i i turbodiesel 1,4 TDCi poskytovaly vozu velmi slušné dynamické vlastnosti. Turbodiesel měl očekávatelně náskok ve středních otáčkách a benzínový agregát táhl solidně již od volnoběhu. Ani při vyšších otáčkách nevydával navíc žádný z agregátů nadměrný hluk.

Fusion by se měl v ČR prodávat koncem tohoto roku a můžeme zatím jen odhadovat, jaká bude reakce trhu na jeho přítomnost. Můžeme se sice domnívat, že jediným podstatným přímým konkurentem bude Honda Jazz, ale daleko důležitější se velmi pravděpodobně ukáže výše základní ceny.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)