Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Noble se vrací s modelem M500, bude to ručně vyráběná klasika

Filip Melich
Diskuze (2)

Noble, britský výrobce supersportů, se vrací na scénu s novým modelem M500. Ve srovnání s předchůdcem M600 má být snazší na ovládání a levnější.

Budiž vám odpuštěno, pokud jste zapomněli na existenci značky Noble. Výroba jejího jediného modelu, M600, skončila v roce 2018. V témže roce byl představen nástupce s názvem M500 a od té doby nebylo o výrobci příliš slyšet. Nyní Noble za pomoci kolegů z Autocar oznámil, že je M500 ve finálních fázích vývoje a podstupuje jízdní zkoušky.

Model M500 má být reakcí na poptávku po méně extrémním voze, než jakým byl Noble M600. Ten byl vybaven vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru se dvěma turby, který v závislosti na provedení poskytoval až 492 kW (669 koní) a 819 Nm. To se v dnešní době čtyřciferných hodnot výkonu či točivého momentu nemusí zdát jako mnoho, ale majitelé se musí obejít bez moderních asistenčních systémů. Noble M500 má tento puristický přístup zachovat, vyrábět se totiž bude bez airbagů či ABS, ale zároveň nabídne snazší ovládání. Jeho pohonnou jednotkou bude 3,5litrový V6 EcoBoost se dvěma turby od Fordu. Nabízet bude zřejmě přes 500 koní, byť finální technická data pro M500 zatím nebyla oznámena.

Motor bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení, což je příjemným překvapením. Původně se totiž hovořilo o nutnosti použít dvouspojkovou automatickou převodovku. Stejně tak potěší skutečnost, že ruční brzda bude mechanická. Základem konstrukce vozu je ocelový trubkový rám, přičemž karoserie bude vyráběna z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. To má pomoci udržet nízkou hmotnost - Noble předběžně hovoří o hodnotě kolem 1250 kg.

Po stránce designu se od původního představení v roce 2018 mnoho nezměnilo. Stále tedy ve vzhledu Noble M500 můžete zahlédnout náznaky jiných vozů. Například kryt motorového prostoru nápadně připomíná některé výrobky značek McLaren či Ferrari. Přední světla jsou dokonce přímo shodná s Chevroletem Corvette C7, zatímco ta zadní M500 sdílí s Citroënem C4 Picasso, respektive C4 SpaceTourer.

První zájemci o vůz by se měli dočkat v průběhu letošního roku, byť na svých webových stránkách Noble slibuje vstup na trh již před koncem roku 2021. Cena se má pohybovat kolem 150 tisíc liber (4,4 milionu korun), tedy o téměř 1,5 milionu korun méně ve srovnání s modelem M600. Pro srovnání, Porsche 911 GT3 na českém trhu pořídíte za 4,6 milionu korun. Plně ručně vyráběného modelu M600 se od roku 2009 prodalo několik desítek kusů, v případě novinky M500 by Noble rád podobné množství produkoval ročně.

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
15. 1. 2022 10:45
Re: Krása
Snad uz len lotus dnes dokaze vyrobit taketo ciste jazdecke naradie bez k..vitok
Avatar - kari.laz
14. 1. 2022 11:09
Krása
Jak ze starých časů. Žádné asistenty, manuální převodovka, nízká hmotnost.
Asi bych si dokázal alespoň ABS a ESP ve volitelném režimu (vypnuto/zapnuto) , stejně tak airbagy. Pro běžné použití na silnici bych si tyhle prvky raději zvolil.
I tak je to auto pro opravdové fajnšmekry a fanoušky. :yes: :yes: :yes: