Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Alfa Romeo Junior míří na silnice. Prohlédněte si ji v obří galerii

Lukáš Volšický
Diskuze (58)

Po těžkých začátcích na světě nová Alfa Romeo Junior konečně vyráží na silnice. Podívejte se na nejsilnější verzi Veloce 280.

Nová Alfa Romeo Junior nepřijela na svět zrovna šťastně. Když se v první polovině letošního dubna oficiálně odhalila s původním jménem Milano, okamžitě se strhla právní bitva. Italská vláda začala Stellantisu mávat před očima právními lejstry, že porušuje italský zákon o zavádějícím původu a klamání zákazníků. „Italsky znějící“ produkty se podle něj totiž musí vyrábět výhradně v Itálii, což se u nového milana bohužel neděje. Stellantis jej kvůli levnějším nákladům vyrábí v Polsku.

To nakonec vedlo k tomu, že se Alfa Romeo rozhodla přejmenovat nový model na Junior, který právě vyráží na silnice. V Itálii se už uskutečnily první jízdy s novým modelem Alfy, který je historicky prvním i s čistě elektrickým pohonem, a automobilka tak přitahuje pozornost hlavně k nejvýkonnějšímu modelu Veloce 280.

Na nové Alfě Romeo Junior Veloce 280 údajně pracoval stejný tým inženýrů jako na tradičních spalovacích sportovních modelech 4C, 8C, Giulia a Stelvio Quadrifoglio nebo Giulii GTA. A teď se musel naladit na novou elektrickou vlnu, protože vypouští na silnice rychlý elektromobil o 207 kW (280 koních) a 345 newtonmetrech se samosvorným diferenciálem Torsen a hmotností 1590 kilogramů.

Video se připravuje ...

První jízdy s novou sportovní Alfou Romeo Junior se uskutečnily na testovacím polygonu Langhe, kde Alfa Romeo testuje silniční i závodní vozy posledních šedesát let. A jak nová alfa vypadá v pohybu? Podívejte se na ní ve velké fotogalerii i videu.

Alfa Romeo Junior: Technická data
Verze IBRIDA ELETTRICA ELETTRICA 280
Zdvihový objem (cm3) 1199 - -
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) 100/- - -
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) 230/- - -
Výkon elektromotoru (přední) (kW) - 115 207
Točivý moment elektromotoru (přední) (Nm) - 260 345
Válce/ventily 3/4 - -
Převodovka eDCT6 - -
Max. rychlost [km/h] 206 150 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9 9 5,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9-5,2 - -
Komb. spotřeba [kWh/100 km] - 15-15,5 -
Emise CO2 [g/km] 110-117 0 0
Pohotovostní hmotnost [kg] 1305 1545 1590
Objem zavazadlového prostoru [l] 415 400 400
Rozměry d x š x v [mm] 4173x1781x1539 4173x1781x1532 4173x1781x1505
Rozvor [mm] 2557 2562 2562
Lukáš Volšický
Diskuze (58)

Doporučujeme

12. 7. 2024 17:30
Re: Auto je to velmi hezké...
Zrovna u Škody si nehybridizovaný čtyřválec s manuálem pořídíte. 🙂
12. 7. 2024 17:25
Re: ???
Tříválce máte dnes i v BMW.
11. 7. 2024 23:20
Re: Re: Re: Re: Re: Což o to
Jestli považuješ tak zcela zásadní věc, jako je vyvážení motoru, za nesmysl, potom není co dodat.

Zábavnost, charakter a točivost, to jsou přece hmatatelné, exaktní a dobře měřitelné veličiny, co nějaký blbý vyvážení....
11. 7. 2024 23:00
Re: Re: Re: Re: Re: Což o to
Ten motor má daleko více charakteru a točivosti než třeba 4 válcové 1 5 t-gdi nebo1.5 tsi. Bavím se o verzi ecoboost 114kw. Měl bys vyzkoušet. Už jste tady někteří s těmi nesmysly ohledně trivalcu trapní
11. 7. 2024 22:43
Re: Re: Re: Re: Což o to
O tříválci - a jeho velké míře nevyváženosti, vč. všech důsledků - jsem já ,a i jiní, tady psal už léta v diskuzích, nebudu to marně opakovat.

Takže, pokud považuješ za zábavu, že ti vibracema vyhoní péro, tak potom jo.

Raději si zaplatím šlapku, než si kvůli tomu kupovat káru s tříválcem.