Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Duster se rýsuje pro rok 2024. Bude hybridní, zůstane ale dostupná

David Bureš
Diskuze (19)

Dacia Duster se v nové generaci bude muset přizpůsobit moderní době. Z automobilky však zaznívají hlasy, že si rozhodně zachová svůj tradiční charakter.

Model Duster se stal jedním z hlavních úspěchů značky Dacia. SUV uvedené v první generaci v roce 2009 se stalo hitem, a tak se stalo klíčovým pilířem značky. Doba se ale mění, stále přísnější emisní normy v Evropě dostupným autům s jednoduchou technikou moc nepřejí, což vyvolává otázky ohledně další budoucnosti značky, včetně Dusteru. V automobilce ale mají jasno.

Ředitel programu Duster Julien Ferry v rozhovoru pro britský magazín Autocar zdůrazňuje, že Duster si i v budoucí generaci zachová svůj charakter. „Jeho role ve firmě je poskytnout velice dobrý poměry ceny a výkonu. Musí cílit na zákazníky hledající jednoduché auto, které umí vyrazit mimo zpevněné cesty,“ říká Ferry.

Ferry tak vysvětluje, že vynikající jízdní vlastnosti v terénu jsou u příštího Dusteru chystaného někdy pro rok 2024 prioritou. Dacia podle jeho slov zachová recept a upraví ho podle zákaznického zájmu. To naznačuje, že by Duster měl i nadále patřit mezi nejlevnější čtyřkolky na trhu.

Video se připravuje ...

To je dobrá zpráva pro všechny fanoušky Dusteru. V nedávné době se totiž objevily zprávy, zda si Duster ve třetí generaci vůbec uchová pohon všech kol. Má totiž sdílet platformu CMF-B s aktuálním Sanderem, která v současné podobě zástavbu čtyřkolky neumožňuje.

Ono ale dost možná klasickou techniku s kardanem příští Duster už nedostane. Takové řešení zvyšuje flotilové emise, a tak bude podle všeho nahrazeno „moderním řešením“ s elektromotorem u zadní nápravy. Ano, u příštího Dusteru se otevřeně mluví o hybridním pohonu, který by zachování pohonu všech kol umožnil. Má jít o novou generaci systému E-Tech mateřského Renaultu, který nahradí dosavadní šestnáctistovku za osmnáctistovku. Dnes už přitom není vyloučen ani příchod čistě elektrické verze.

Rozměrově pak budoucí Duster III zůstane na podobné úrovni jako dnes. Větší, sedmimístný model totiž Dacia nabídne v podobě připravovaného SUV Bigster, které má dorazit na trh do roku 2025. Také u něj se počítá s nabídnutím elektrifikovaného pohonu, vzhled obou SUV by pak měl být hodně podobný.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

20. 9. 2021 17:47
Re: motor
"ty, kteri dnes kupuji onu 600tis konkurenci",

daciu nechcú, budú mať teda na výber:
- doplatiť si tých spomenutých 200tis
- kúpiť jazdenku
- nekúpiť nič
- kúpiť tú daciu.

Ako to dopadne je vo hviezdach. Dacia bude mať povesť lacného auta, aj keď bude drahá. Túto povesť mnohí nechcú. Podľa mňa bude jednoducho dacia predávať viac na iných trhoch ako EÚ a ten vývoj ako 1,8 hybrid kľudne môže využiť aj renault, keby to dacii predajne nešlo, takže technika nezostane nazmar.
20. 9. 2021 17:19
Re: motor
Hybrid maj v cliu a ten je o 100 dražší než 1,3tce tak odhad základního dustera 500-600? to už bude jak to základní elektro drahé :-O
20. 9. 2021 16:14
Re: motor
dyzl je mrtvej
nejen u renaulta
uz se s tim smir
Avatar - WinDiesel
20. 9. 2021 15:15
Re: motor
PHEV je pro Dácii nesmysl, cena by byla vyšší o 200 tisíc. Největší smysl dává MHEV s dieselem, ale diesel je v Renaultu sprosté slovo
Takže Renault zabije Dacii jako zabíjí sám sebe.
20. 9. 2021 14:08
Re: motor
Pravdepodobne bude, ale počítam, že trochu menšia. Celkovo, pokiaľ sa rast cien áut nezastaví, budú predaje nižšie.