Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Sandero odhaluje technická data. Nabízí výhradně tříválce

David Bureš David Bureš 22. 11. 2020 • 15:11
63
110
Zobrazit náhledy (63)
Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway

Třetí generace Sandera se představuje výhradně se zážehovými motory. Všechno jsou to tříválce, k dispozici je i verze na LPG.

Dacia v uplynulých měsících představila hned tři klíčové novinky; sériovou verzi svého prvního elektromobilu Spring a nové generace svých populárních modelů Logan a Sandero. Právě ty postupně odhalují informace o sobě, nejnověji prozradily svá podrobná technická data.

Už dopředu bylo jasné, že Logan i Sandero v nové generaci vsadí výhradně na zážehové motory, což se nyní potvrzuje. Základem je pro oba technicky spřízněné modely atmosférický tříválec 1.0 SCe 65 o výkonu 49 kW spárovaný s pětistupňovým manuálem.

Komu by tato síla nestačila, je tu přeplňovaný tříválec 1.0 SCe 90 naladěný na 67 kW. Ten je přitom spárovaný už s šestistupňovým manuálem, alternativou k němu je pak variátorová převodovka CVT.

Nová Dacia Logan – technická data nabízených motorů
*Při jízdě na LPG
Motor SCe 65 TCe 90 TCe 90 Eco-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 49/6300 67/5000 67/5000 74/5000*
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/3750 142/3750 170/2000*
Převodovka 5M 6M CVT 6M
Max. rychlost [km/h] 160 180 172 186*
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,6 13,8 11,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,2 5,1 5,7 5,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 1030 1069 1016 1124

Komu by ani to nevyhovovalo, může si tento tříválec pořídit ve verzi na LPG. V takovém případě se jmenuje Eco-G a při jízdě na zkapalněný zemní plyn nabízí výkon 74 kW. Při jízdě na benzin je výkon o něco nižší, právě 67 kW jako u konvenčního benzinového tříválce.

Ve výsledku pak jde dokonce o nejrychlejší model v nabídce. Konkrétně Logan s Eco-G zrychlí z 0-100 km/h za 11,6 sekundy, o desetinu sekundy rychleji než v případě kombinace 1.0 TCe s manuálem. Kombinovaná spotřeba „plynového“ tříválce podle metodiky WLTP pak činí 5,3 l/100 km (při jízdě na LPG), respektive 6,9 l/100 km (na benzin).  

video

Plusem je pak u obou modelů zachování 50litrové palivové nádrže, s tím, že verze na LPG k tomu přidává ještě čtyřicetilitrovou nádrž na zkapalněný zemní plyn.

Nová Dacia Sandero – technická data nabízených motorů
*Při jízdě na LPG
Motor SCe 65 TCe 90 TCe 90 Eco-G 100
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 49/6300 67/5000 67/5000 74/5000*
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/3750 142/3750 170/2000*
Převodovka 5M 6M CVT 6M
Max. rychlost [km/h] 158 178 169 183*
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7 13,4 11,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 5,7 5,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 1014 1052 1087 1107

Všechny nabízené jednotky vcelku logicky splňují emisní normu Euro 6d-full, přičemž nižší spotřebě pomáhá jak nastavení převodových stupňů jednotlivých převodovek, tak upravená aerodynamika. Ta spolu se zvýšenou tuhostí karoserie rovněž pomáhá snížené hlučnosti, k níž přispívají též nižší vibrace nebo vylepšené těsnící materiály. Při jízdě mezi rychlostmi 50 až 130 km/h tak hlučnost v kabině klesla o tři až pět decibelů.

Právě k vyšší tuhosti přispívá nový základ. Starou platformu B0 z předchůdců totiž nahradila vyspělá architektura CMF. Ta umožnila rozšíření nabídky elektronických asistentů, stejně jako zlepšení jízdních vlastností. Na to má vliv třeba rozšíření rozchodu kol, konkrétně v případě Sandera o 41 mm.

Nová Dacia Logan – rozměry karoserie a srovnání s předchůdcem
Model Logan III Logan II
Délka (mm) 4396 4347
Šířka (mm) 1848 1733
Výška (mm) 1501 1517
Rozvor (mm) 2649 2634
Objem zavazadelníku (l) 628 510

Nové Sandero i Logan jsou mimochodem o dost širší než předchůdci, s šířkou 1.848 mm konkrétně o citelných 115 mm. Oba vozy se také značně natáhly, hatchback o 30 mm na 4.088 mm, sedan dokonce o 49 mm. To přispívá k většímu zavazadelníku, který v případě nového Loganu činí 628 litrů, zatímco předchůdce udává 510 litrů.

Nová Dacia Sandero – rozměry karoserie a srovnání s předchůdcem
Model Sandero III Sandero II
Délka (mm) 4088 4058
Šířka (mm) 1848 1733
Výška (mm) 1499 1518
Rozvor (mm) 2604 2589
Objem zavazadelníku (l) 410 320

Novinky ale slibují i prostornější kabinu, kterou zase zajišťuje delší rozvor. U Sandera má hodnotu 2.604 mm, o 15 mm více než dosud. Logan je v tomto směru jako již tradičně delší, s hodnotou 2.649 mm, což je rovněž 15mm nárůst proti předchozí generaci.

Co se týče podvozku, tak nové Sandero i Logan se budou spoléhat na pseudo vzpěry MacPherson vpředu a polotuhou nápravu vzadu. Řízení je nově elektrické, zatímco brzdy zůstávají vzadu bubnové.

Související články

Témata
23. 11. 2020 20:12
Re: Senior dream
Hlavně je zepředu hnusné jak noc! :-( :no:
23. 11. 2020 14:08
Dacia šľape
očakávam super predaje, sandero je zdá sa dostatočne široké ako nižšia stredná, kufor ako nižšia stredná, vždy bolo krabicovejšie - nastupovanie, výhľad, 100k sa nedá zahanbiť plus nízke náklady lebo LPG a lacné servisné prehliadky, najnovšia platforma a navyše prichádza práve v správnom čase, keď je snaha kupujúceho ušetriť na novom aute najvyššia za posledné roky, a za nové sandero sa už nikto nemusí ani hanbiť, ani to nebude taký lowcost ako to predošlé.
23. 11. 2020 13:13
palivo
Takže tento vůz bude mít tři nádrže, jo? :-O To bude dojezd......
23. 11. 2020 12:45
Re: CVT
Pokud máš na mysli variátor tak ten je přímo založený na tření. Bez tření by vůbec nefungoval
Avatar - lamal
23. 11. 2020 12:16
Re: CVT
keby sme boli hnidáci, tak sa zahrieva aj od motora, tj posobenim externych tepelnych zdrojov ako motor a jeho periferie... takze sa nezahrieva len vlastnymi mechanickymi stratami, ale aj retazcom ku, ktoremu je zakonite zapojena... tym, ze pri poziadavke na vykon udrziava motor vo vysokych otackach je to nezanedbatelny jav

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku