Nová Dacia Sandero odhaluje technická data. Nabízí výhradně tříválce
Třetí generace Sandera se představuje výhradně se zážehovými motory. Všechno jsou to tříválce, k dispozici je i verze na LPG.
Dacia v uplynulých měsících představila hned tři klíčové novinky; sériovou verzi svého prvního elektromobilu Spring a nové generace svých populárních modelů Logan a Sandero. Právě ty postupně odhalují informace o sobě, nejnověji prozradily svá podrobná technická data.
Už dopředu bylo jasné, že Logan i Sandero v nové generaci vsadí výhradně na zážehové motory, což se nyní potvrzuje. Základem je pro oba technicky spřízněné modely atmosférický tříválec 1.0 SCe 65 o výkonu 49 kW spárovaný s pětistupňovým manuálem.
Komu by tato síla nestačila, je tu přeplňovaný tříválec 1.0 SCe 90 naladěný na 67 kW. Ten je přitom spárovaný už s šestistupňovým manuálem, alternativou k němu je pak variátorová převodovka CVT.
Nová Dacia Logan – technická data nabízených motorů | ||||
*Při jízdě na LPG | ||||
Motor | SCe 65 | TCe 90 | TCe 90 | Eco-G 100 |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 49/6300 | 67/5000 | 67/5000 | 74/5000* |
Točivý moment [N.m/min] | 95/3600 | 160/3750 | 142/3750 | 170/2000* |
Převodovka | 5M | 6M | CVT | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 180 | 172 | 186* |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,7 | 11,6 | 13,8 | 11,6 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 5,2 | 5,1 | 5,7 | 5,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1030 | 1069 | 1016 | 1124 |
Komu by ani to nevyhovovalo, může si tento tříválec pořídit ve verzi na LPG. V takovém případě se jmenuje Eco-G a při jízdě na zkapalněný zemní plyn nabízí výkon 74 kW. Při jízdě na benzin je výkon o něco nižší, právě 67 kW jako u konvenčního benzinového tříválce.
Ve výsledku pak jde dokonce o nejrychlejší model v nabídce. Konkrétně Logan s Eco-G zrychlí z 0-100 km/h za 11,6 sekundy, o desetinu sekundy rychleji než v případě kombinace 1.0 TCe s manuálem. Kombinovaná spotřeba „plynového“ tříválce podle metodiky WLTP pak činí 5,3 l/100 km (při jízdě na LPG), respektive 6,9 l/100 km (na benzin).
Plusem je pak u obou modelů zachování 50litrové palivové nádrže, s tím, že verze na LPG k tomu přidává ještě čtyřicetilitrovou nádrž na zkapalněný zemní plyn.
Nová Dacia Sandero – technická data nabízených motorů | ||||
*Při jízdě na LPG | ||||
Motor | SCe 65 | TCe 90 | TCe 90 | Eco-G 100 |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 49/6300 | 67/5000 | 67/5000 | 74/5000* |
Točivý moment [N.m/min] | 95/3600 | 160/3750 | 142/3750 | 170/2000* |
Převodovka | 5M | 6M | CVT | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 158 | 178 | 169 | 183* |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,7 | 11,7 | 13,4 | 11,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,1 | 5,7 | 5,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1014 | 1052 | 1087 | 1107 |
Všechny nabízené jednotky vcelku logicky splňují emisní normu Euro 6d-full, přičemž nižší spotřebě pomáhá jak nastavení převodových stupňů jednotlivých převodovek, tak upravená aerodynamika. Ta spolu se zvýšenou tuhostí karoserie rovněž pomáhá snížené hlučnosti, k níž přispívají též nižší vibrace nebo vylepšené těsnící materiály. Při jízdě mezi rychlostmi 50 až 130 km/h tak hlučnost v kabině klesla o tři až pět decibelů.
Právě k vyšší tuhosti přispívá nový základ. Starou platformu B0 z předchůdců totiž nahradila vyspělá architektura CMF. Ta umožnila rozšíření nabídky elektronických asistentů, stejně jako zlepšení jízdních vlastností. Na to má vliv třeba rozšíření rozchodu kol, konkrétně v případě Sandera o 41 mm.
Nová Dacia Logan – rozměry karoserie a srovnání s předchůdcem | ||
Model | Logan III | Logan II |
Délka (mm) | 4396 | 4347 |
Šířka (mm) | 1848 | 1733 |
Výška (mm) | 1501 | 1517 |
Rozvor (mm) | 2649 | 2634 |
Objem zavazadelníku (l) | 628 | 510 |
Nové Sandero i Logan jsou mimochodem o dost širší než předchůdci, s šířkou 1.848 mm konkrétně o citelných 115 mm. Oba vozy se také značně natáhly, hatchback o 30 mm na 4.088 mm, sedan dokonce o 49 mm. To přispívá k většímu zavazadelníku, který v případě nového Loganu činí 628 litrů, zatímco předchůdce udává 510 litrů.
Nová Dacia Sandero – rozměry karoserie a srovnání s předchůdcem | ||
Model | Sandero III | Sandero II |
Délka (mm) | 4088 | 4058 |
Šířka (mm) | 1848 | 1733 |
Výška (mm) | 1499 | 1518 |
Rozvor (mm) | 2604 | 2589 |
Objem zavazadelníku (l) | 410 | 320 |
Novinky ale slibují i prostornější kabinu, kterou zase zajišťuje delší rozvor. U Sandera má hodnotu 2.604 mm, o 15 mm více než dosud. Logan je v tomto směru jako již tradičně delší, s hodnotou 2.649 mm, což je rovněž 15mm nárůst proti předchozí generaci.
Co se týče podvozku, tak nové Sandero i Logan se budou spoléhat na pseudo vzpěry MacPherson vpředu a polotuhou nápravu vzadu. Řízení je nově elektrické, zatímco brzdy zůstávají vzadu bubnové.