Nová generace Audi A3 se odhaluje. Prozatím zevnitř.
Audi nižší střední třídy patří na trhu k těm zasloužilejším modelům – v březnu uplyne devět let od chvíle, kdy byla druhá generace A3 představena světu na autosalonu v Ženevě. Na stejném místě bude odhalen rovněž nástupnický model, jehož první fotografii vidíte nahoře. Automobilka ji spolu s dalšími snímky interiéru zveřejnila po prezentaci na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.
Interiér je typické Audi dnešní doby, možná trochu strohé, ale v představované verzi ho oživují hliníkové prvky a výsledek působí celkem sportovně. Hlavní novinkou je přepracovaný informační systém Audi Connect. Jeho součástí je dobře známé rozhraní MMI, jehož poslední verzi jsme viděli už v aktuálním vydání limuzíny A8 a menším Sportbacku A7.
Zvětšený otočný ovladač může mít zabudovaný touchpad jako na notebooku, který umožňuje například zadávání adres do navigace nebo internetových adres jednoduše psaním prstem po dotykové ploše. V žargonu Audi se toto řešení jmenuje MMI Touch a svoji životaschopnost již prokázalo ve větších modelech značky.
Některá tlačítka kolem otočného ovladače byla v nové A3 nahrazena dvěma kolébkovými přepínači, aby bylo snadnější přecházet mezi navigací, ovládáním telefonu, rádia a knihovnou médií.
Díky grafickému procesoru NVIDIA Tegra disponuje nová výklopná sedmipalcová obrazovka zobrazovací schopností ve vysoké kvalitě a hlavně ve 3D. Displeji nechybí ani diodové podsvícení. Audi rozšířilo také poskytování služby Google Earth o nahlížení do samotných ulic (Street View).
Při pozornějším pohledu na středovou konzolu si můžeme všimnout, že zde chybí tradiční páka parkovací brzdy. Tu nahradila elektromagnetická, která se aktivuje tlačítkem s běžným symbolem P.
Schránka v loketní opěrce pojme iPhone, který lze zde připojit do příslušné zdířky a nabíjet, indukční bezdrátové doplňování baterie je zatím hudbou budoucnosti. Bezdrátově lze pomocí Bluetooth přenášet alespoň audio signál, který by měl být silnější. Novinka bude mít i příplatkový head-up displej na čelním skle. U Audi neustále pracují na jeho vývoji, takže během několika let bude umět zobrazit data například při vjezdu na křižovatku v reálnější podobě pomocí šipek a také ukázat vzdálenost od aut v protisměru.
Obrazovka systému Connect, který má nový intuitivnější software včetně přehlednějšího menu, také odhaluje (alespoň přibližně), jak bude nové Audi A3 vypadat zvenčí. Ani zde se žádná velká revoluce nekoná. Digitální podoba naznačuje dnes již tradiční mohutnou masku chladiče. Zadní část boků je pak evolucí už původní A3 z roku 1996, odkaz na ni je stále patrný. Základní linie karoserie známe ze dvou dříve představených konceptů, byť se vždy jednalo o karosářskou variantu sedan. Ta se nejspíš objeví časem v sérii, mimochodem vůbec poprvé v historii kompaktní řady čtyř kruhů.