Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda FMX650: pro vyplavení adrenalinu

Tomáš Votruba
Diskuze (3)
Honda letos představila zcela nový funbike, kterým chce přispět do nové atraktivní třídy supermoto. Pokud máte vyšší nároky než většina účastníků silničního provozu a milujete vzrušení, kupte si něco takového.

Honda letos představila zcela nový funbike, kterým chce přispět do nové atraktivní třídy supermoto. Pokud máte vyšší nároky než většina účastníků silničního provozu a milujete vzrušení, kupte si něco takového.

Honda v roce 2005

Honda letos představila celkem čtyři novinky: supersportovní střelu CBR600RR, velkého naháče CB1300, netradiční skútr Zoomer a nové supermoto FMX650. Dále jsme předpovídali nástupce hypersportu CBR1100XX, který měl být osazen pětiválcem o výkonu až 200 koní. Zřejmě se dočkáme později. Do roku 2006, kdy se má tento stroj snů začít prodávat, máme ještě dost času.

Další novinkou měl být nový Transalp, který má zároveň nahradit větší model Africa Twin. Do vínku má dostat motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Neobjevil se ani nový Hornet s motorem z litrového supersportu Fireblade. Na tyto a další novinky si ještě budeme muset počkat.

Nová krev

Podívejme se nyní krátce na model FMX650. Koncepčně moderní motocykl, který japonský výrobce řadí do kategorie pod názvem „Funmoto“, jde o stroj s primárním určením pro mladé jezdce, kteří nehledí pouze na radost z jízdy, ale rovněž ocení i designovou stránku – píše se v tiskovém materiálu Hondy. Zkrátka supermoto jako vyšité.

S touto motorkou Honda pokračuje v nastoleném trendu funbiků, které představují nový pohled na motocykl jakožto stroj pro zábavu, nikoli jen jako dopravní prostředek. Svého zástupce má v této třídě už téměř každý světový výrobce, je to přeci moderní a mladí to chtějí. Tyto motorky mají být lehké, ovladatelné a dynamické - přesně taková je i Honda FMX650.

Agresivní vzhled

Novinka od Hondy má agresivní červeno-černý kabát, dvojitý přední blatník a silniční 17palcová kola. Velmi efektní jsou dvě (na první pohled) zakryté výfukové koncovky, ovšem jen na první pohled, vývod tam samozřejmě najdeme, ale až při bližším zkoumání. Výfuk splňuje emisní normy EURO-2. Netradiční záď doplňuje moderní světlo z LED diod.

Vysoké zdvihy kol připomínají ostré enduro, díky tomu se na motorce můžete proletět i polní cestou, limitem budou pouze standardně montované silniční pneumatiky. Ty mají rozměr 120/70 vpředu a 150/60 vzadu. O bezpečné zastavení se postará obrovský přední 296mm kotouč s dvojpístkovými brzdiči.

Osvědčená technika

V rodokmenu této Hondy můžeme nalézt modely jako SLR650 a NX650 Dominator, které už před několika lety nabízely koncepci, jež slučuje výhody endura a silniční motorky. Motor také pochází od výše zmíněných předchůdců, jde o čtyřventilový vzduchem chlazený jednoválec o objemu 644 cm3. Ten nabízí maximální výkon 28 kW/38 koní a točivý moment 52 Nm.

Na první pohled to není příliš mnoho, Honda to však kompenzuje nízkou hmotností, která je bez náplní 160 kilogramů. Motoru asistuje pětistupňová převodovka, k dispozici je samozřejmě elektrický startér. Nádrž na 11 litrů na příměstské radovánky postačí. Uvidíme, jak motorkáře tato novinka v novém roce zaujme, cena okolo 6 000 euro nezní špatně.





komerční sdělení:

Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!

Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.

Tomáš Votruba
Diskuze (3)