Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda HR-V už testuje. Využije styl SUV kupé

David Bureš David Bureš 16. 9. 2020 • 13:02
41
Zobrazit náhledy (41)
Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo Honda HR-V Sport 1.5 Turbo

Honda HR-V nové generace využije základ v aktuálním Jazzu. S tím bude souviset i nabídnutí hybridní varianty.

Aktuální Honda HR-V, jinde ve světě prodávaná pod označením Vezel nebo XR-V, se vyrábí od roku 2014, a tak už se blíží doba nástupce. A na něm se už opravdu čile pracuje, jak naznačují první snímky zachycených prototypů nového HR-V v domovském Japonsku.

Prototypy samozřejmě zůstávají ukryté pod vrstvou kamufláže, není tak ale masivní, jako bývá zvykem v počátcích vývojového stádia, což naznačuje, že nová HR-V není tak daleko. Ostatně hovoří se o tom, že auto bude představeno v první polovině roku 2021. Původní zprávy hovořily dokonce o premiéře již na začátku roku 2021, pandemie koronaviru ale zřejmě podle zákulisních zpráv prezentaci přesune až na květen.

Právě díky relativně tenké vrstvě maskování máme už dobrou představu o designu. Víme tak, že nová HR-V vsadí na výraznou masku a spíše hranaté tvary karoserie. Celkově se tak zdá agresivněji koncipovaná než dosud. Kliky zadních dveří ukryté u C-sloupků zůstanou zachovány, celková silueta vozu se ale promění a díky pozvolně klesající zádi se více přiblíží SUV kupé. Jinak řešené boční prosklení by pak mělo pomoci vzdušnosti kabiny, tvar střechy zase prostornosti na zadních sedadlech.

Naopak rozměrově se toho podle informací japonských médií zase tolik nezmění. Hovoří se o délce 4.350 mm, šířce 1.785 mm a výšce 1.600 mm, což by z nové HR-V udělalo auto o chlup delší a o chlup užší a nižší.

Základem bude platforma sdílená s aktuální generací Hondy Jazz, což nám naznačil její projektový lídr Takeki Tanakou. S tím souvisí také nabídka motorů, která by se v případě evropské verze HR-V mohla omezit výhradně na hybrid. A to v podobě spalovacího benzinového čtyřválce 1.5 i-VTEC kombinovaného se dvěma elektromotory, který primárně funguje jen jakožto generátor elektrické energie a kola přímo pohání jen za určitých situací.

Takové řešení souvisí s plánem Hondy na elektrifikaci jejího portfolia. V Evropě mají být všechny klíčové modely značky nějakým způsobem elektrifikované už do roku 2022. Primárně půjde právě o hybridy, které doplní také elektromobily, jako je retro hatchback Honda e.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku