Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia vsadí výhradně na benzinové motory. O elektrifikaci se jedná

David Bureš
Diskuze (37)

Čtvrtá generace Škody Fabia se představí už v příštím roce. Postupně na povrch vyplouvají další a další detaily o ní.

Rok 2021 bude u automobilky Škoda Auto ve znamení dvou důležitých událostí. Plně se rozjedou prodeje elektrického SUV Enyaq iV, které na český trh dorazí ještě před koncem letošního roku, hlavně ale bude představena nová generace populárního modelu Fabia. Na povrch už vyplouvají další a další detaily o čtvrté generaci aktuálně druhého nejprodávanějšího auta v Česku.

„Nástupce modelu Fabia je, stejně jako aktuální model, plánován pouze se zážehovými motory, což také odpovídá poptávce ze strany zákazníků,“ uvedl předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer na zářijovém setkání Podnikové rady, jak ho citoval týdeník Škodovácký odborář vydávaný odbory mladoboleslavské automobilky.

Potvrdil tak dřívější spekulace, že s ohledem na trend v segmentu malých automobilů nová Fabia už turbodiesel nedostane. Ostatně vznětových motorů se postupně zbavily i současné generace Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, které s novou Škodou Fabia budou sdílet svůj základ v podobě platformy MQB A0 určené pro malá vozidla. Motor 1.6 TDI mimochodem letos vypadl i z nabídky kompaktního hatchbacku Scala a městského crossoveru Kamiq, které rovněž využívají architekturu MQB A 0.

Naopak příchod Fabie s hybridním pohonem je zatím ve hvězdách. „Elektrifikaci právě prověřujeme,“ tvrdí Schäfer.

Dá se nicméně předpokládat, že se Škoda v případě nové Fabie elektrifikaci nevyhne. Očekáváme minimálně příchod mildhybridního benzinového tříválce 1.0 TSI, který už najdeme ve větší Octavii. Emisní normy budou do budoucna neúprosné, a tak automobilka bude patrně hledat úspory vypouštěného oxidu uhličitého všude, kde to půjde.

Video se připravuje ...

Díky Schäferovým slovům se nám nicméně už rýsuje motorová nabídka budoucí Fabie. Primárně bude stát na zážehovém tříválci 1.0 TSI, který s největší pravděpodobností doplní i verze na CNG v podobě 1.0 TGI, známá ze Scaly nebo Kamiqu. Zájemce o rychlejší svezení by pak mohl uspokojit čtyřválec 1.5 TSI, byť není vyloučeno, že jej Fabia nakonec nedostane, na odlišení od Pola a Ibizy. Jako základ by mohl naopak sloužit atmosférický litr s 59 kW, dodávaný pro Polo na vybraných trzích.

Nová generace Škody Fabia, s interním označením SK27, každopádně dorazí v příštím roce, což potvrdil sám předseda představenstva automobilky. Automobil už od základu navrhne tým dnešního šéfdesignéra značky Olivera Stefaniho, očekává se další rozpracování motivů známých ze Scaly nebo Octavie. Co se týče karosářských variant, je potvrzen příchod pětidveřového hatchbacku. Naopak budoucnost kombi je stále nejistá.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
13. 10. 2020 11:40
Re: Automobilka bude hledat...
a to je chyba! Nejvíc diesel potřebovalo Cígo.
7. 10. 2020 14:41
Re: Re: Automobilka bude hledat...
Na to si každej koupi ochcávku, 4 lidi do fóbie, to je nelidský.
6. 10. 2020 21:04
Fabia na tom bude přesně...
...jak Ford model T před více jak 100 lety. Pokud to tedy budu parafrázovat, tak Škodovka může zavést reklamní slogan: "Do Fabie si můžete přát jakýkoliv motor, pokud to bude benzinový tříválec!" :-O :-O :-O
6. 10. 2020 21:02
Re: Automobilka bude hledat...
Ty opravdu nevíš, že diesely mají vůči srovnatelným benzinovým motorům výrazně nižší emise CO2? Fakt to nevíš? :-[]
6. 10. 2020 21:01
Re: Automobilka bude hledat...
Ale vždyť si to sám napsal - zda se oplatí riešit emisné lmity...a já dodávám třeba i nesmyslně složitou a drahou homologační proceduru. Takže jsem opět u teroru EU vůči automobilkám! :-( :no: