Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia RS iV odhalena. Je to plug-in hybrid se 180 kW

David Bureš David Bureš 3. 3. 2020 • 00:45
43
77
Zobrazit náhledy (43)
Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi Škoda Octavia RS iV Combi

Škoda Octavia RS bude v nové, čtvrté generaci dostupná se třemi různými pohony. Novinkou je plug-in hybrid, který se právě odhaluje světu.

Škoda Auto zveřejňuje podobu nové generace Octavie RS. Ta se světu měla představit na letošním ženevském autosalonu, po jeho zrušení se však světu představila i tak. Sportovní variantu svého bestselleru výrobce ukazuje s nově nabízeným plug-in hybridním ústrojím.

Díky zveřejněným fotografiím víme, že se Octavia RS od výchozího modelu odliší vcelku zásadně. Jinak tvarovaný přední nárazník zdobí výrazné šikmé prolisy, je tu i černá maska chladiče s černým orámováním.

Vzadu zaujme černě lakovaný difusor se zakomponovanými koncovkami výfuku. Liftback pak na pátých dveřích zdobí černý spoiler, zatímco kombi má střešní spoiler v barvě karoserie. Také interiér sází převážně na černou barvu, s kontrastním prošitím sportovních sedadel s integrovanými hlavovými opěrkami a s tříramenným multifunkčním sportovním volantem. Digitální přístrojový štít pak nabídne i sportovní režim se zvýrazněným otáčkoměrem.

Už dříve automobilka odhalila, že Octavia RS bude ve čtvrté generace také plug-in hybrid. Automobil oficiálně nazvaný Škoda Octavia RS iV převezme z ústrojí z nového Volkswagenu Golf GTE, což znamená kombinaci přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotorem o výkonu 85 kW.

Dohromady toto ústrojí poskytuje 180 kW a 400 N.m, jeho síla bude prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky posílána na přední kola. Autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 7,3 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 225 km/h.

Lithium-iontový akumulátor pak poskytne kapacitu 13 kWh (37 Ah), která vystačí na ujetí až 60 kilometrů v čistě elektrickém režimu (podle metodiky WLTP). Plug-in hybridní mimochodem zmenší zavazadelník kombíku na 490 litrů, liftback bude mít 450 litrů. Palivová nádrž bude mít v obou případech 40 litrů, o pět méně než u modelů s konvenčním pohonem.

Standardní výbava zahrne progresivní řízení, specifické přední mlhovky z diod nebo 18palcová kola z lehkých slitin.

Škoda Octavia RS iV bude jedna ze dvou plug-in hybridní verzí tohoto modelu. K dispozici bude ještě Octavia iV se systémovým výkonem 150 kW. Nabídku doplní i dva mildhybridy eTec, jeden s tříválcem 1.0 TSI o výkonu 81 kW a jeden se čtyřválcem 1.5 TSI (110 kW). Jejich výroba bude zahájena v létě 2020.

Související články

Témata
4. 3. 2020 19:26
Re: Až příjde normální, nehybridní benzinová verze...
Ale 125 let je jen pro kamiq scalu a karoq ne pro Octavií 😉
4. 3. 2020 08:09
Re: si to spocitali ale nic moc
Nevim, jestli žijeme ve stejné zemi a na stejné planetě, ale tvrdit, že 6,5 sekundy "stačí" mi přijde trošku jako slabý slovo. Drtivá většina aut v ČR má zrychlení někde kolem 9.5 až 14sec. Už auta kolem 7,5 sekund v současném vozovém parku, víc, než dostatečně vystupují z řady a cokoliv pod tuto hodnotu je stále zbytečné a dá se v klidu považovat za "sportovní". A na bezpečné předjíždění s přehledem stačí oněch 9s, stejně jde hlavně o pružnost. Takže mi zrychlení nové RS přijde naprosto ok, vždyť ani nejde o čistokrevný sporťák a provoz rozhodně brzdit nebude. A pokud bych tu pružnost měl osobně srovnat.. Vlastním dvě BMW, jedno má zrychlení 6.9 a druhé 5.9. Už u toho prvního mi přijde, že oproti většině ostatních vyloženě lítám a málokdy se najde situace, kdy mi nějakým způsobem chybí výkon. U toho druhého mi přijde, že okolní provoz téměř stojí a tam mi výkon nechybí téměř nikdy..Takže bych to neviděl tak bledě, jak většina přispěvovatelů tady, ona velká část z nich nebude mít ani těch 9s.
3. 3. 2020 22:40
Pěkná černá maska
Velmi se mi líbí ta černá maska a ten "semišový" interiér také.

Najednou už mi nepřipadá tan předek tak "šešláply".

Kdybych na to měl, hned bych šel do RS iV
3. 3. 2020 21:58
Re: Slušelo by 300k
Octa není auto na 300 koní.
3. 3. 2020 20:14
Re: Až příjde normální, nehybridní benzinová verze...
No u nás na maloměstě (Vysočina) je Kamiq ještě docela vidět, to Scala je vyloženě vzácnost, naposled jedna jako služebák v barvách pivovaru. No a k těm systémům, Kamiqa si koupila jedna obchďačka co k nám jezdí, po 14 dnech skončilo auto na dílně, prej se zbláznili asistenti, cukalo to s autem, nedalo se s tím jezdit. Do servisu jezdili technici z fabriky a nikdo moc nevěděl co s tím. Nakonec trvalo 2 měsíce než to odladili a auto jí vrátili.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku