Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Rapid Spaceback oficiálně. Motor 1.5 MPI a moderní konektivita

David Bureš
Diskuze (13)

Rapid sice byl v Evropě nahrazen Scalou, jinde ve světě ale žije i nadále. Konkrétně v Číně jej nadále pořídíte ve dvou karosářských verzích.

Škoda Rapid na západoevropských trzích skončila, když ji loni nahradil pětidveřový hatchback Scala. Jinde ve světě ale nadále pokračuje, a to v inovované podobě. Už dříve debutoval modernizovaný Rapid pro ruský trh, nyní tu oficiálně máme také inovovaný model pro Čínu. V Říši středu je Rapid nadále dostupný ve dvou karosářských verzích.

Jak už víme z dříve uniklých fotografií, modernizovaný Rapid se vzhledovými změnami inspiroval u Scaly, a to hlavně řešením přídě, byť světlomety nejsou natolik špičaté jako u v Evropě prodávaného hatchbacku.

Pětidveřový Rapid Spaceback pro Čínu (tzv. Rapid Xindong) dostal i nově tvarovaná, horizontálně orientovaná koncová světla a záď zdobenou nápisem Škoda místo loga automobilky. V čínské nabídce ho doplňuje sedan, postavený na bázi u nás známého liftbacku (tzv. Rapid Xinrui), který nadále pokračuje třeba v Rusku.

Rozměry oba vozy převzaly z předchůdce. Rozvor 2603 mm i šířka 1706 mm jsou pro obě karosářské varianty shodné, sedan je pak s délkou 4512 mm díky protažené zádi o rovných 200 mm delší než hatchback. Ten je zase s výškou 1475 mm o šest milimetrů vyšší. Zavazadelník má pak u sedanu 466 litrů, zatímco v případě Spacebacku jeho objem činí 372 litrů.

Interiér přebírá koncepci dosavadního Rapidu pro čínský trh, což je rozdíl proti ruské specifikaci, ta se inspirovala řešením ze Scaly. I tady ale jisté odlišnosti najdeme. Středový panel zdobí větší obrazovka multimediálního systému, liší se též tvar výdechů ventilace. Škoda si navíc pohrála s materiály, aby působily hodnotněji, jiné jsou i barevné kombinace kabiny.

Automobilka navíc vyzdvihuje účinnou klimatizaci. Ta využívá třívrstvé a vysoce účinné filtrační vložky pro mimořádně čistý vzduch uvnitř, což se nejen ve smogem znečištěných čínských městech může náramně hodit. Čínští zákazníci mají slyšet i na inteligentní interkonektivní systém Škoda Banma, který nabízí konektivitu s chytrými telefony vybavenými operačním systémem Android i Apple, stejně jako možnost využít online služby jako Amap, Kuwo a Tingban

Nabídka motorů se omezuje na benzinové 1.5 MPI s výkonem 82 kW a točivým momentem 145 N.m, který je přizpůsobený čínským normám, respektive s předstihem splňuje tamější emisní pravidla China IV b, která budou závazná až od července 2023. Celohliníkový motor je pak možné párovat s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

13. 3. 2020 17:21
Avatar - _beta
12. 3. 2020 21:19
Re: 1,5 MPI
Kedy bol v aute veľkosti Fabie ako základ motor 1.5?
12. 3. 2020 18:58
Re: 1,5 MPI
Taky bych řekl, že 1.5MPI by byla vhodnější než 1.0TSI jako základ ;-)
Avatar - Jenik3
12. 3. 2020 18:56
Re: 1,5 MPI
Nejako si nevybavuji, o jaky motor jde...nebyl by odkaz?
12. 3. 2020 18:02
Re: 1,5 MPI
No vidíš, Hyundai dokáže v souladu s pravidly EU vedle R3 1.0 T-GDI nabídnout i R4 1.5 MPI. Řekl bych, že taková možnost volby je hodna ocenění. Myslím, že je dost těch, co ocení jeho jednoduchost a spolehlivost...