Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Rapid Spaceback oficiálně. Motor 1.5 MPI a moderní konektivita

David Bureš David Bureš 12. 3. 2020 • 07:40
29
13
Zobrazit náhledy (29)
Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid Škoda Rapid

Rapid sice byl v Evropě nahrazen Scalou, jinde ve světě ale žije i nadále. Konkrétně v Číně jej nadále pořídíte ve dvou karosářských verzích.

Škoda Rapid na západoevropských trzích skončila, když ji loni nahradil pětidveřový hatchback Scala. Jinde ve světě ale nadále pokračuje, a to v inovované podobě. Už dříve debutoval modernizovaný Rapid pro ruský trh, nyní tu oficiálně máme také inovovaný model pro Čínu. V Říši středu je Rapid nadále dostupný ve dvou karosářských verzích.

Jak už víme z dříve uniklých fotografií, modernizovaný Rapid se vzhledovými změnami inspiroval u Scaly, a to hlavně řešením přídě, byť světlomety nejsou natolik špičaté jako u v Evropě prodávaného hatchbacku.

Pětidveřový Rapid Spaceback pro Čínu (tzv. Rapid Xindong) dostal i nově tvarovaná, horizontálně orientovaná koncová světla a záď zdobenou nápisem Škoda místo loga automobilky. V čínské nabídce ho doplňuje sedan, postavený na bázi u nás známého liftbacku (tzv. Rapid Xinrui), který nadále pokračuje třeba v Rusku.

Rozměry oba vozy převzaly z předchůdce. Rozvor 2603 mm i šířka 1706 mm jsou pro obě karosářské varianty shodné, sedan je pak s délkou 4512 mm díky protažené zádi o rovných 200 mm delší než hatchback. Ten je zase s výškou 1475 mm o šest milimetrů vyšší. Zavazadelník má pak u sedanu 466 litrů, zatímco v případě Spacebacku jeho objem činí 372 litrů.

Interiér přebírá koncepci dosavadního Rapidu pro čínský trh, což je rozdíl proti ruské specifikaci, ta se inspirovala řešením ze Scaly. I tady ale jisté odlišnosti najdeme. Středový panel zdobí větší obrazovka multimediálního systému, liší se též tvar výdechů ventilace. Škoda si navíc pohrála s materiály, aby působily hodnotněji, jiné jsou i barevné kombinace kabiny.

Automobilka navíc vyzdvihuje účinnou klimatizaci. Ta využívá třívrstvé a vysoce účinné filtrační vložky pro mimořádně čistý vzduch uvnitř, což se nejen ve smogem znečištěných čínských městech může náramně hodit. Čínští zákazníci mají slyšet i na inteligentní interkonektivní systém Škoda Banma, který nabízí konektivitu s chytrými telefony vybavenými operačním systémem Android i Apple, stejně jako možnost využít online služby jako Amap, Kuwo a Tingban

Nabídka motorů se omezuje na benzinové 1.5 MPI s výkonem 82 kW a točivým momentem 145 N.m, který je přizpůsobený čínským normám, respektive s předstihem splňuje tamější emisní pravidla China IV b, která budou závazná až od července 2023. Celohliníkový motor je pak možné párovat s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
13. 3. 2020 17:21
Avatar - _beta
12. 3. 2020 21:19
Re: 1,5 MPI
Kedy bol v aute veľkosti Fabie ako základ motor 1.5?
12. 3. 2020 18:58
Re: 1,5 MPI
Taky bych řekl, že 1.5MPI by byla vhodnější než 1.0TSI jako základ ;-)
Avatar - Jenik3
12. 3. 2020 18:56
Re: 1,5 MPI
Nejako si nevybavuji, o jaky motor jde...nebyl by odkaz?
12. 3. 2020 18:02
Re: 1,5 MPI
No vidíš, Hyundai dokáže v souladu s pravidly EU vedle R3 1.0 T-GDI nabídnout i R4 1.5 MPI. Řekl bych, že taková možnost volby je hodna ocenění. Myslím, že je dost těch, co ocení jeho jednoduchost a spolehlivost...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku