Nová Toyota Corolla Cross chce být sportovnější. Jde na to hlavně přes vzhled
Corolla Cross se v Evropě nabízí od roku 2022. Nyní je na startu inovovaná verze, která pokračuje v zažité linii. Prodávat se začne letos v létě.
V kompaktní třídě Toyotu zastupuje už od roku 1966 model Corolla. Od té doby se prodalo přes 55 milionů kusů, což z Corolly dělá nejprodávanější automobilový model na světě. Současná 12. generace je v nabídce od roku 2018. Po čtyřech letech dorazila zvýšená verze s přídomkem Cross, která současně přinesla novou pohonnou jednotku 2.0 Hybrid, což představuje už pátou generaci hybridního hnacího ústrojí japonské značky.
Bohatší výbava
Na první pohled se v rámci modernizace změnil tvar přední části. Pokud zvolíte výbavu Executive, získáte mimo jiné také nové adaptivní světlomety AHS. Nové jsou také zadní skupinové svítilny, jež údajně přispívají ke zlepšení aerodynamiky novinky. Jedinečnou identitu vytváří integrované logo Corolla Cross.
Auto jezdí na 18" kolech. Design kabiny se nezměnil. Inovace se tak odehrála pouze v detailech. K nim patří třeba nová hlavice páky voliče samočinné převodovky nebo zvětšený středový panel nabízející rozměrnější úložný prostor. Nově řešený je také držák na nápoje. Pro uživatele je důležité, že už v základní výbavě je k dispozici bezdrátové nabíjení mobilního telefonu (pokud to přístroj podporuje).
Zlepšena by měla být také dnes nezbytná konektivita, konkrétně u telefonů s Androidem, u nichž se podařilo zvýšit rychlost nabíjení na úroveň dostupnou s přístroji podporujícími Apple CarPlay. Ve standardní výbavě nyní auto nabídne infotainment Toyota Smart Connect, zahrnující dotykový displej s úhlopříčkou 10,5 palce chlubící se vysokým rozlišením.
Na většině evropských trhů bude dále v základu plně digitální přístrojový štít 12,3 palce, který nahrazuje dosavadní částečně analogový. Nová Corolla Cross slibuje také nižší hlučnost při jízdě zásluhou posílení tlumicích materiálů.
Tvůrci se zaměřili na hluk, který způsobují dešťové kapky tím, že lépe utlumili střešní panel. Ještě tišší budou vyšší výbavové stupně, u nichž tvůrci dále potlačili mechanický hluk od hnacího ústrojí tím, že použili novou třívrstvou izolační hmotu pod palubní deskou.
Nové vydání Corolly Cross bude k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami – Hybrid 140 a Hybrid 200. V nabídce bude rovněž pohon všech kol AWD-i. K pohonu zadní nápravy využívá samostatný elektromotor. Jízdní režimy zase obohatí nový Snow Extra, který najde uplatnění při jízdě po zasněžených cestách.
Trocha sportu navíc
V rámci modernizace se nově objeví atraktivní linie GR Sport. Její součástí budou 19" černá lehká kola, jiné provedení masky chladiče a leskle černé logo Toyota. Sedadla jsou čalouněná syntetickou broušenou kůží, připomínající semiš. Zdobí je rovněž loga GR Sport a nechybí ani efektní červené prošívání.

Tvůrci GR Sport se ale neomezili pouze na design. Vůz dostal jinak naladěný podvozek a především o 10 mm sníženou světlou výšku. Aby byly dojmy z řízení co možná nejlepší, byl překalibrován také elektromechanický posilovač. Pod volantem přibyly páčky manuálního řazení virtuálních pevných převodů skříně elektronicky řízeného variátoru, který se pojí s oběma motorizacemi.
Zdroj: Toyota, Zdroj videa: Toyota Česká republika