Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Corolla sedan vstupuje na český trh. Kolik stojí v porovnání s konkurencí?

David Bureš David Bureš 5. 2. 2019
18
174
Zobrazit náhledy (18)
Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid Toyota Corolla Hybrid
Novou generaci kompaktního sedanu od Toyoty u nás pořídíte se dvěma motory, atmosférickou šestnáctistovkou a 1.8 Hybrid.

Toyota na český trh uvádí novou generaci modelu Corolla, když prozradila její ceny. K označení Corolla se po několikaleté epizodě s označením Auris vrátily hatchback a kombi, naopak sedan si známé označení v Evropě uchoval pořád. Přestože se jména jednotlivých karosářských variant opět sjednotila, mezi sedanem a ostatními bratry stále některé rozdíly najdeme.

Český ceník sedanu je totiž postavený jinak než u pětidveřového hatchbacku a kombíku Touring Sports. V nabídce chybí stupeň Selection, odlišná je i výbava jednotlivých stupňů a portfolio nabízených motorů. Jestliže pro hatchback a kombi jsou k dispozici benzinový čtyřválec 1.2 Turbo a dvě hybridní verze 1.8 Hybrid a 2.0 Hybrid, sedan je nabízen s atmosférickým čtyřválcem 1.6 Valvematic a hybridním 1.8 Hybrid.

360p720p

České ceny nové, již dvanácté generace Toyoty Corolly sedan začínají na částce 499.900 korun za 1.6 Valvematic (97 kW), v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.

Základní výbava v tomto případě čítá dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, manuální klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 15palcová ocelová kola, sadu na opravu pneumatik, multifunkční volant, sedm airbagů nebo adaptivní tempomat.

K benzinové šestnáctistovce lze přikoupit i CVT převodovku Multidrive S za 35.000 korun. V případě základního stupně Active se ale na ní váže i paket Business za 50.000 korun, který zahrnuje kožený volant, přední mlhovky, multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, zadní parkovací kameru, dojezdovou rezervu, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládanou bederní opěrku sedadla řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Ceny takové Corolly tudíž vyskočí na 584.900 korun.

Druhý stupeň Comfort přebírá velkou část prvků z paketu Business (kromě vyhřívaných předních sedadel a elektricky ovládané bederní opěrky sedadla řidiče), k nimž dále přidává zadní loketní opěrku, obložení palubní desky měkkou texturou s prošíváním nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Vrcholný stupeň Executive pak čítá bezklíčové odemykání, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaný volant, dešťový senzor, projektorové bi-LED světlomety, 17palcová kola z lehkých slitin nebo obložení interiéru imitující kůži. Nechybí ani vyhřívaná přední a zadní sedadla, elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče nebo bezdrátová nabíječka telefonu.

Toyota Corolla sedan – ceny a technická data nabízených verzí
Motor1.6 Valvematic1.6 Valvematic1.8 Hybrid
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]97/640097/640072/5200
Točivý moment [N.m/min]160/4400160/4400142/5600
Výkon hybridní soustavy [kW]--90
Převodovka6MCVTe-CVT
Max. rychlost [km/h]???
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,710,211,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,53,4
Cena Active [Kč]499.900584.900*569.900
Cena Comfort [Kč]524.900559.900594.900
Cena Executive [Kč]644.900679.900714.900
*Včetně paketu Business

Jestliže v minulosti bylo kompaktních sedanů na českém trhu povícero (zmiňme třeba Ford Focus a VW Jetta), dnes už Corolla tolik soupeřů nemá, přesto jsme ji s vybranou konkurencí porovnali. Ne ve všech případech se však dal srovnat blízký agregát (třeba hybrid Corolla nabízí jako jediný kompaktní sedan), a tak to berte spíše jakožto přehled toho, co se dá v této kategorii sehnat a za jakou cenu, než že by se jednalo o přímé soupeře.

Takový Fiat Tipo nebo Renault Mégane GrandCoupé totiž umějí být mnohem levnější než Toyota Corolla sedan se základním motorem 1.6 Valvematic (97 kW). První se zážehovým motorem 1.4i (70 kW) pořídíte ve verzi Lounge za 336.900 korun, sedan francouzské značky přijde ve verzi Intens s přeplňovaným benzinovým motorem na 447.900 korun. V obou případech jsou každopádně k dispozici ještě levnější, hůře vybavené varianty.

Corolla sedan navíc tolik nebojuje širokou výbavou. Sice má v základu adaptivní tempomat, za takový kožený volant se ale musí připlácet, stejně tak musíte v základu počítat jen s ocelovými koly. Také klimatizace je u několika soupeřů už automatická, zatímco Corolla se v základu musí spolehnout na manuální.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
VůzToyota CorollaFiat TipoHonda Civic sedanMazda 3 sedanRenault Mégane GrandCoupé
Motor1.6 Valvematic1.4i1.5 VTEC Turbo2.0 Skyactiv-G1.3 TCe
Největší výkon [kW/min]97/640070/6000134/550090/6000103/5000
Točivý moment [N.m/min]160/4400127/4500240/1900-5000213/4000240/1600
Převodovka6M6M6M6M6M
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,75,55,15,5
VýbavaActiveLoungeComfortSkyactiv-G122Intens
Základní cena [Kč]499.900336.900539.900520.900447.900
Airbagy76676
Centrální zamykání s DOSSSSS
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátkaS/SS/SS/SS/SS/S
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/SS/S
Head-up displej---S24.000**
Klimatizacemanuálníautomatickáautomatickámanuálníautomatická
Kola15" ocelová16" litá16" litá16" litá16" litá
Kožený volant50.000*S-SS
Metalický lak15.00013.00013.90013.90015.000
Navigace-9.600-S10.000
Palubní počítačSSSSS
Parkovací senzory vzadu-4.000-SS
RádioSSSSS
Sedadla vyhřívaná vpředu50.000*4.100SS8.000***
SvětlometyhalogenovéhalogenovéhalogenovéLEDLED
TempomatadaptivníSadaptivníadaptivníS
Rezervní kolo50.000*2.000--3.000
*V rámci sady Business
**V rámci paketu Techno Plus
***V rámci paketu Winter

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

wtf
| 11. 2. 2019
Jo, hybridni Camry jsem jim docela zavidel, kdyz jsem loni cestoval po asii.

Rikal jsem si, ze kdyby to do evropy dokazali dostat za slusnou cenu, mohl by to byt velice zajimavy konkurent tem dieselovym Passatum.

No ted je tady, koukam podle ceniku od 920 tisic, coz je nekde na urovni Passat 2.0 TDI (plus minus). Tak uvidime, jestli to lidi budou chtit.

Problem totiz je, ze passat za cenikovych 900 se realne prodava za 700-750. Pokud to dokazou take u Toyoty s hybridni Camry, tak to bude zajimavy. Ale vsichni tak nejak tusime, ze realne bude Camry proste drazsi a zakaznik citlivy na cenu (a zustatkovou cenu ojetiny) asi Camry zas tolik vyhledavat nebude.

No nechame se prekvapit. Za me palec nahoru, ze je hybridni Camry aspon v nabidce.
Kočanská
| 7. 2. 2019
Nech pani vyskúša, možná budeš prekvapený.Pokiaľ nie je športový typ,tak ne bežný život určite stačí. ;-)
Avatar - Mikesus
1.8 Hybrid
| 7. 2. 2019
To vaše dohadování už mne přestává bavit. Kdo je a kdo není rychlejší, jako kdyby to bylo extra důležité. Mám hybrida, jsem z prahy, klidně uděláme porovnání ať už je pokoj. Já osobně pochybuji o některých výrocích, aspoň se ukáže, prohra není ostuda. Napíšu ti do SZ
Avatar - Emel
Mazda 3
| 7. 2. 2019
Hmm... ale reálně - Octavia je prostorově +-3er a Superb je +-5er. Vzpomínám, jak jsem stál na srazu vedle Iudexe a jak ta 3er vypadala mrňavá (úzká). A 3er si prošla přesně tou genezí, kdy třeba ještě E90 byla pro rodinu trošku slim-fit... a F30 už z mého pohledu bez výhrad.

Technicky je prémie jinde, ale co jsem chtěl ilustrovat - je těžký dneska dostat do Superbu nebo do 5er něco, co do Octavie nebo 3er nedostaneš. 3er může mít RWD i AWD, může mít třílitr v benzínu i naftě. Totéž můžu napsat o FWD/AWD a dvoulitrech v případě Octavie a Superbu. Nějaká výbava navíc pro 5er nebo Supa se jistě najde, ale jsou to už takové blbinky, že to běžný člověk podle mě až na výjimky neocení.

A zbývá (opět v obou případech) komfort jízdy jako poslední vážný argument pro větší auto...

PS: trochu z toho vynechávám M5 apod., to je přece jen příliš vzdálené mým reálným úvahám.
Avatar - woody-alien
Mazda 3
| 7. 2. 2019
Já rozumím tomu, jak to myslíš a byl jsem ve stejných kleštích rozhodování. Nicméně tvé přirovnání 3-er/5-er vs. kompakt/střední v mainstreamu pokulhává v tom, že ta 3-er už střední třída je. I když je rozměrově menší než mainstreamová.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku