Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota RAV4 je za rohem. Takhle vypadá první ochutnávka!

Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
39 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (14)

Další generace jednoho z nejprodávanějších aut světa se ukáže co nevidět. Toyota RAV4 se nás do té doby snaží navnadit alespoň prvními fotkami interiéru a karoserie.

Již šestá generace Toyoty RAV4 se představí v úterý 20. května. Japonské SUV v posledních letech patří mezi absolutně nejoblíbenější automobily, když jen ve Spojených státech loni zaznamenalo přes 475 tisíc prodaných exemplářů. Celosvětově jich bylo něco přes milion. Pro Toyotu se spolu s corollou jedná o stěžejní model, který mezi širokou veřejností pomáhá zpopularizovat hybridní pohon. Tomu přicházejí na chuť i Evropané, kteří přitom minimálně u SUV stále v mnoha případech preferují naftu.

O detailech novinky toho zatím moc nevíme, dokážeme si ale spoustu věcí odvodit. Dá se předpokládat, že i nástupce využije modulární platformu TGNA ve verzi GA-K se standardním pohonem předních kol, kterou mají též modely Camry, Highlander či sesterské Lexusy NX a RX. Samozřejmostí budou hybridní pohony, které pravděpodobně opět budou mít základ v podobě 2,5litrového atmosférického čtyřválce, kterému dle verze budou asistovat jeden, respektive dva elektromotory.

Toyota sice zveřejnila hned několik snímků exteriéru, všechny jsou ale z ptačí perspektivy, takže toho příliš neodhalují. Odhadnout se dají pouze hranatější linie, přičemž RAV4 se v některých detailech bude zřejmě podobat i větší Toyotě Land Cruiser. Dá se tedy očekávat o něco robustnější, zároveň plošší exteriér. Ve srovnání se současným o délce okolo 4,6 metru provedením novinka zřejmě o něco naroste.

Video placeholder
Martin Vaculík a hybrid na LPG. Může toto fungovat? • Zdroj: auto.cz

Spolu s vnějškem Toyota uvolnila také snímky interiéru včetně náhledu palubní desky. Její dominantou bude volně stojící středový displej, který doplňuje hranatá kaplička přístrojů. Ty už nejsou analogové, ale plně digitální. Doufejme, že se u nástupce zapracovalo na dílenském zpracování. To totiž dosud nebylo z nejlepších. Těšit se můžeme také na nejmodernější multimédia. I v této oblasti přitom Toyota ještě nedávno zaostávala. Stávají rozhraní už ovšem plně konkuruje těm nejlepším.

Jestli se ke klasickému hybridu přidá i atmosférické provedení, je ve hvězdách. Počítat za to můžeme s plug-in hybridem. Právě tenhle koncept má v následujících letech pomoci automobilkám se stále přísnějšími emisními limity, protože tradiční elektromobily se zatím prosazují pomaleji.

Zdroj: Motor1, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (14)