Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra
11 Fotogalerie

Nováček F1 Liam Lawson má vkus. V soukromí jezdí se skvěle vypadající Toyotou Supra

Novozélandský jezdec si svojí Toyotu Supra vyšperkoval hned v několika aspektech a výsledek vypadá skvěle.

Novozélanďan Liam Lawson zaskočil v letošním ročníku formule 1 za zraněného Daniela Ricciarda do kokpitu monopostu Alpha Tauri na 5 závodů. Nejenže nedělal jako nováček startovního pole ostudu, ale ve Velké ceně Singapuru se dočkal premiérových dvou bodů za deváté místo v cíli a po většinu času byl více než vyrovnaným soupeřem svému zkušenějšímu týmovému kolegovi Júkimu Cunodovi.

Ricciardo se po vyléčené zlomenině záprstí na levé ruce vrátil do kokpitu a na Liama Lawsona i přes skvělé výsledky zbylo místo rezervního jezdce pro týmy Red Bull a Alpha Tauri po zbytek aktuální i celou příští sezónu. Od Red Bullu už má ale slíbenou závodní sedačku pro rok 2025. Teď už jen vyřešit, ve kterém to bude týmu. 

Kromě závodních aktivit si jako správný profesionální jezdec Liam Lawson užívá jízdu mimo okruhy. Na nich ho doprovází nejnovější generace vozu Toyota Supra. Nutno říci, že Lawsonova Supra je odlišná od jiných a my se blíže podíváme, jak moc.

Na úpravě této Supry se společně s Lawsonem podílela společnost Autoid. Tyrkysové lakování skvěle doplňují černé znaky. Lawson se přiznal, že byl při výběru laku inspirován Lamborghini Huracán TJ Hunt. Pro denní svícení zvolil novozélandský pilot žluté osvětlení.

U dalších dílů exteriéru jde o mix různých značek. Přední část patří značce Adro. Supra je agresivnější a přitom si zachovává svůj elegantní pohled. Boční prahy jsou pro změnu od společnosti Souvenir. Dá se říci, že na poměr úprav této Supry nejsou nikterak výrazné. Zadní část je osazena křídlem Street Hunter V2, které křivky Supry dokonale doplňuje. 

S personalizací kol si Lawson opravdu vyhrál. U jejich designu vycházel z disků, které kdysi viděl na jiné Toyotě Supra, navíc je zdobí krytka s logem jeho závodního čísla. Kola jsou obuta do semi-slick sportovních pneumatik. Lawson nicméně dodal, že uvažuje o změně kol za sadu bronzové nebo zlaté barvy, která lépe padne k současnému lakování Supry.

Po motorové stránce tu jsou pouze drobnější změny. Motor B58 od BMW by dle Lawsonových slov měl být díky mapování od MHD Tuning naladěn přibližně na 450 koní. 

Liam Lawson dodal, že jeho Supra ještě není zdaleka ve finální podobě. Je skvělé vidět, jak si závodní pilot světových kvalit najde čas a chuť do úpravy svých soukromých vozidel. Těšíme se na další úpravy!